| Forfatter |
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den karismatiske forsanger Michael Sadler meddeler at 2007 bliver hans sidste år som forsanger i det canadiske prog-rock band SAGA. SAGA kan fejre deres 30 års jubilæum d. 13. juni i år, så det var vel også kun et spørgsmål om tid for sagaen måtte få en ende - bare ærgerligt nu hvor de lige havde lavet et af deres bedste albums i mange år. Nå, men jeg nåede at få 28 år som fan og hvis jeg er heldig får jeg min SAGA-koncert nr. 30 med.

__________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke græde, der jo stadigvæk Smokie !  __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
Du skal ikke græde, der jo stadigvæk Smokie !  |
|
|
Og Suzi Quatro
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
|
Af netop den grund får tårerne frit løb Og det som oftest de gange, hvor man frister sig til at tænde sin radio i et spinkelt håb om undtagelsesvist at kunne høre noget originalt i æteren.
Men ak; er det ikke top 40 på rotation - så er det Smokie, man får at høre! 
Saga Det er en helt anden, og langt mere original, form for musik, og at sammenligne dem med Smokie er helt ude i skoven 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk haft, 3 tror jeg, Saga lp'er fra "dengang" Nej Smokie og Saga er ikke det samme musikalsk. Det de har tilfældes er at de er "over the hill" kører rundt og spiller hvor som helst, for folk som vil mindes deres ungdom, eller de gode gamle dage. Og original besætning er en by i Rusland. (tja, det ved jeg nu ikke med Saga, men det er mit gæt)
Og så var det en joke, ville ikke såre nogen 
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Jeg har faktisk haft, 3 tror jeg, Saga lp'er fra "dengang" Nej Smokie og Saga er ikke det samme musikalsk. Det de har tilfældes er at de er "over the hill" kører rundt og spiller hvor som helst, for folk som vil mindes deres ungdom, eller de gode gamle dage. Og original besætning er en by i Rusland. (tja, det ved jeg nu ikke med Saga, men det er mit gæt)
Og så var det en joke, ville ikke såre nogen  |
|
|
SAGA spiller faktisk med original besætning på nær trommeslageren (Selvom han var med på deres seneste vinter tour) og over the hills vil jeg ikke kalde dem. Det er de måske i de medier som er styret af pengebagmænd som MTV, The Voice og lign. ligegyldige medier som kun har (økonomisk) interesse i at spille de samme 20-25 numre døgnet rundt, men går du ind på de uafhængige og langt mere spændende Internet radiostationer, så bliver SAGA ofte spillet. I øvrigt overgår SAGAs musikalske evner langt de over-eksponerede og uinteressante hip-hop, R'n'B & pop fjolser som vi konstant bliver overdynget med - måske derfor de mange re-unions af 70'er og 80'er bands er så interessante - folk vil ha' musikalsk kvalitet i stedet for intetsigende "jeg-vil-være-kendt-bare-for-at-være-kendt" musikere og bands. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
DKsoulman skrev:
|
|
Og Suzi Quatro
/vilmann |
|
|
Og ikke at forglemme Lasse & Mathilde  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
|
Den karismatiske forsanger Michael Sadler meddeler at 2007 bliver hans sidste år som forsanger i det canadiske prog-rock band SAGA. SAGA kan fejre deres 30 års jubilæum d. 13. juni i år, så det var vel også kun et spørgsmål om tid for sagaen måtte få en ende - bare ærgerligt nu hvor de lige havde lavet et af deres bedste albums i mange år. Nå, men jeg nåede at få 28 år som fan og hvis jeg er heldig får jeg min SAGA-koncert nr. 30 med.

|
|
|
30 år er også længe i samme virksomhed :-) det er nogen år siden jeg har hørt Saga, for mig er de mere en epoke fra 80´erne, hvor "In transit" står ret klart. Måske er det ok de hvis de stopper, det er ikke alle der formår at holde det høje niveau. Skal han så på pension :-) eller har han andre planer?
VH Torben
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også Saga var fede den gang. Men der er ikke mange der klare tidens tand for mine øre, hverken når jeg sætter det gamle (især med en rædselsfuld syntescheizer indover) eller det "nye" på. Det er sjældent folk i den branche har evnen til vedholdende at forny sig.
Når det så er sagt så har jeg da dyb beundring for folk, der holder fast i deres gamle kærlighed. Jeg forestiller mig, at de har 10 eksemplarer af hver af deres yndlingsskiver, der bliver passet og plejet efter alle forskrifter således, at de altid gennem livet kan tampe foden på nøjagtig samme måde foran spejlet med luftguitaren kækt på sned og fantasien drønende for fulde gardiner om HENDE ungdomsforelskelsen, der parantes bemærket (i mellemtiden har opnået en kampvægt på 98 kg (162 cm)); lokalaviser bliver nærlæst lidenskabeligt - for tænk om Saga/Elo/Rugsted&Kreusfeldt/Who...ever kom og spillede i det lokale forsamlingshus og måske kommer HUN (trillende). Det er sgu stærkt.
Men livet... det var det der gik mens du hørte Saga - Hvil i fred. Amen I live with Amne..... argh!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
torben kbh. skrev:
Silent Knight skrev:
|

|
|
|
30 år er også længe i samme virksomhed :-) det er nogen år siden jeg har hørt Saga, for mig er de mere en epoke fra 80´erne, hvor "In transit" står ret klart. Måske er det ok de hvis de stopper, det er ikke alle der formår at holde det høje niveau. Skal han så på pension :-) eller har han andre planer?
VH Torben
|
|
|
Han forsætter som sagt i SAGA 2007 ud - derefter regner jeg med at han vil satse 100% på sin solokarriere. Eller også slapper han bare af og nyder livet - han var jo så heldig at vinde 10 mio. US$ i lotto forrige år.  __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
|
Jeg synes også Saga var fede den gang. Men der er ikke mange der klare tidens tand for mine øre, hverken når jeg sætter det gamle (især med en rædselsfuld syntescheizer indover) eller det "nye" på. Det er sjældent folk i den branche har evnen til vedholdende at forny sig.
Når det så er sagt så har jeg da dyb beundring for folk, der holder fast i deres gamle kærlighed. Jeg forestiller mig, at de har 10 eksemplarer af hver af deres yndlingsskiver, der bliver passet og plejet efter alle forskrifter således, at de altid gennem livet kan tampe foden på nøjagtig samme måde foran spejlet med luftguitaren kækt på sned og fantasien drønende for fulde gardiner om HENDE ungdomsforelskelsen, der parantes bemærket (i mellemtiden har opnået en kampvægt på 98 kg (162 cm)); lokalaviser bliver nærlæst lidenskabeligt - for tænk om Saga/Elo/Rugsted&Kreusfeldt/Who...ever kom og spillede i det lokale forsamlingshus og måske kommer HUN (trillende). Det er sgu stærkt.
Men livet... det var det der gik mens du hørte Saga - Hvil i fred. Amen I live with Amne..... argh!
|
|
|
Vise ord fra Thomas Treos fætter ...eller hva'?  __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
torben kbh. skrev:
Silent Knight skrev:
|

|
|
|
VH Torben
|
|
|
Han forsætter som sagt i SAGA 2007 ud - derefter regner jeg med at han vil satse 100% på sin solokarriere. Eller også slapper han bare af og nyder livet - han var jo så heldig at vinde 10 mio. US$ i lotto forrige år. 
|
|
|
spændende at se hvad det bliver til
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem er Thomas Treo og hvem er hans fætter?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
| I øvrigt overgår SAGAs musikalske evner langt de over-eksponerede og uinteressante hip-hop, R'n'B & pop fjolser som vi konstant bliver overdynget med |
|
|
Ikke at jeg er voldsomt uenig, men jeg synes det er farligt at nedrakke de musikalske egenskaber hos folk der laver en type musik man ikke bryder sig om. Jeg har altid syntes det lyder noget hult når folk der ikke kan lide hiphop udtaler sig om hvorvidt Eminem er en dygtig musiker eller ej. Jeg har meget svært ved at få øje på musikalske egenskaber i dansktop-musik, men derfor kan der jo godt være nogen af dem der kan spille.
Men generelt håber jeg da ikke at målestokken skal være om de er bedre end Paris Hilton og Smokie, men om de er værd at høre på i forhold til (andre?) _gode_ bands.
De rammer ikke min personlige smag, og jeg er kommet temmeligt skævt ind på dem fordi første gang jeg hørte om dem var en lettere skandaløs live-optræden, men derfor kan det jo godt være godt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Silent Knight skrev:
| I øvrigt overgår SAGAs musikalske evner langt de over-eksponerede og uinteressante hip-hop, R'n'B & pop fjolser som vi konstant bliver overdynget med |
|
|
Ikke at jeg er voldsomt uenig, men jeg synes det er farligt at nedrakke de musikalske egenskaber hos folk der laver en type musik man ikke bryder sig om. Jeg har altid syntes det lyder noget hult når folk der ikke kan lide hiphop udtaler sig om hvorvidt Eminem er en dygtig musiker eller ej. Jeg har meget svært ved at få øje på musikalske egenskaber i dansktop-musik, men derfor kan der jo godt være nogen af dem der kan spille.
Men generelt håber jeg da ikke at målestokken skal være om de er bedre end Paris Hilton og Smokie, men om de er værd at høre på i forhold til (andre?) _gode_ bands.
De rammer ikke min personlige smag, og jeg er kommet temmeligt skævt ind på dem fordi første gang jeg hørte om dem var en lettere skandaløs live-optræden, men derfor kan det jo godt være godt.
|
|
|
Jeg har en datter på 12 som hører al den slags musik som de unge nu engang hører; pop, r'n'b, hip hop osv og det er ikke så få gange hun er kommet hjem med et nummer som hun syntes er fedt, hvorefter jeg for sjov skyld har hevet originalen ned fra cd hylden og spillet det for hende. Det sjove er at hun til sidst udbrød "Sig mig er der slet ingen som kan lave deres egen musik mere siden de 'stjæler' alle de gamle numre?" Hvad skal man svare til det? Og så er det jo fact at mange nyere kunstere er blevet kendte på et gammelt nummer som de blot har tilsat lidt moderne touch eller som hip-hop'erne gør, at sample stumper af gamle numre ind i deres musik - smart, men havde de fået samme succes uden? Det er så spørgsmålet. Selvfølgelig findes der også originale kunstere i de genrer, men der er for mange som er kommet for let til det - man kan kalde det udvikling, men jeg kalder det sgu tilbagegang. Men så længe jeg kan blive ved med at finde 'nyt' 'gammelt' musik fra 70'erne og 80'erne, så er jeg tilfreds - så kan I beholde alt det nye.  __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
Jeg har en datter på 12 som hører al den slags musik som de unge nu engang hører; pop, r'n'b, hip hop osv og det er ikke så få gange hun er kommet hjem med et nummer som hun syntes er fedt, hvorefter jeg for sjov skyld har hevet originalen ned fra cd hylden og spillet det for hende. Det sjove er at hun til sidst udbrød "Sig mig er der slet ingen som kan lave deres egen musik mere siden de 'stjæler' alle de gamle numre?" Hvad skal man svare til det? Og så er det jo fact at mange nyere kunstere er blevet kendte på et gammelt nummer som de blot har tilsat lidt moderne touch eller som hip-hop'erne gør, at sample stumper af gamle numre ind i deres musik - smart, men havde de fået samme succes uden? Det er så spørgsmålet. Selvfølgelig findes der også originale kunstere i de genrer, men der er for mange som er kommet for let til det - man kan kalde det udvikling, men jeg kalder det sgu tilbagegang. Men så længe jeg kan blive ved med at finde 'nyt' 'gammelt' musik fra 70'erne og 80'erne, så er jeg tilfreds - så kan I beholde alt det nye.  |
|
|
Nu tænkte jeg mere på de rent tekniske kvaliteter end på de kreative evner. Det var alt andet lige nemmere at være kreativ i 70'erne, alle de gode numre er jo allerede lavet! Det er tit de simple ting der virker, men der er grænser for hvor mange simple, men geniale, ting man kan finde på. Netop derfor er det i højere og højere grad konceptet, og ikke indholdet, der betyder noget - vi løber simpelthen tør for kreative måder at sammensætte fire akkorder på.
Men generelt er jeg helt enig, det relevante er om et nummer er nyt og interessant for mig, ikke om det er skrevet i 1870 eller 2007. Og som du siger er der heldigvis masser af god musik fra "de gode gamle dage", som jeg mangler at opdage... Men så alligevel, så sker der - for mig i hvert fald - også nye ting af en vis kvalitet, som kan få én til at åbne øjnene for nye genrer. Jeg afskyr egentlig hip-hop, men rå-spiller alligevel Eminem og Jokeren. Jeg gider egentlig ikke elektronisk musik, men har alligevel købt Trentemøller. Som Allan Olsen sagde engang: Et godt nummer kan holde til selv den værste mishandling. Kigger jeg på min CD-samling, står der sørme også nogle country-plader, selvom jeg kunne have forsvoret at det var noget musik jeg gad høre på. På samme måde, så er en given genre hverken værre eller bedre end kvaliteten af indholdet. Jo højere kvalitet, jo mere interessant bliver genren. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Jo højere kvalitet, jo mere interessant bliver genren.
|
|
|
Helt korrekt, jeg må også af og til knibe mig selv i armen over de genrer jeg begiver mig ud i, men er kvaliteten i top som eks. Enimem og LOC så kan man næsten ikke lade være med at udforske det og før man får sig set om sidder man i sofaen og kaster w'er  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |