Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: The Sisters of Mercy (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Ansporet af tråden om Depeche Mode, vil jeg gerne lufte min mangeårige passion for The Sisters of Mercy.

Især de gamle LPer, før der en overgang gik MTV i den, er helt geniale.

Gemmer der sig andre fans af dem herinde, og hvad har I evt. med dem?

Er der nogen, der ved, hvad der er blevet af de forskellige bandmedlemmer? En af ekspedienterne i GUF på Nørrebrogade, fortalte for et par år siden, at flere af dem havde startet en solokarriere, men at det ikke var "noget værd". De havde i øvrigt intet af det hjemme, og kunne sandsynligvis heller ikke skaffe det.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Jamen, du kan godt sætte mig på listen  Har været vild med dem siden midtfirserne. "Et af medlemmerne" kunne godt være Wayne Hussey, den oprindelige guitarist, der skred efter uoverensstemmelser med Eldritch. Hussey dannede The Mission og Eldritch blev en kort tid nødt til at kalde sig The Sisterhood (som jeg husker det) pga stridigheder om retten til navnet. SoM lavede efter min mening ikke dårlig musik - heller ikke "da der gik MTV i dem". Det gjorde der jo sådan set aldrig. De lavede bare nogle videoer der var gode nok til at blive vist. Deriblandt "Dominion/Mother Russia" som er grovlækker. Senere lavede de jo godt nok Temple of Love sammen med Ofra Haza men den udgave er efter min mening klart bedre end den oprindelige fra '83.

Et interessant faktum er at Eldritch som mange betragter som faderen til goth selv afskyer goth og bare vil betragtes som en rock-n-roll musiker.

Jeg har en hel del med både SoM og The Mission. Alt SoM holder efter min mening men det er heller ingen skade til at købe The Missions "God Own Medicine", "Children" og "Carved in Sand/Grains of Sand". Når man er igang med SoM og The Mission så kommer andre bands som f.eks The Cult hurtigt ind over. The Cult har både delt medlemmer med The Mission og de er venner. Du skal nok også kigge lidt på 80er bandet Berlin hvis forsanger Terri Nunn synger med på "Under The Gunn" (oprindeligt skrevet til The Crow filmen).

/Mirland

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hey! Jeg melder mig også under fanerne. Jeg er især glad for Floodland, som jeg synes er en fed skive.

The Mission har jeg først kastet mig over for nylig, men jeg kan klart anbefale Children, Carved in Sand og Grains of Sand. De er såmænd ikke så svære at få fat i, men Grains of Sand skal du nok satse på at finde på eBay (start med at prøve ebay.co.uk). Et nummer som "Deliverance" er simpelthen ren magi i mine ører!

Jeg ville nok ikke umiddelbart nævne The Cult (rent musikalsk) sammen med de to førstnævne, men deres musik er fantastisk. Dreamtime og Love er nok de to albums, der lyder mest hen ad Mission, og måske kan man også høre lidt af det på Billy Duffys soloproject Colorsound (med forsangeren fra Alarm). På Sonic Temple, Electric, Ceremony og så videre er der nok ikke meget, der lyder som Mission og SoM.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Godt, så er det ikke kun mig, der er gal i hovedet.

Tak for feedback begge to. Jeg må ud at kigge på Mission og SoM.

Jeg foretrækker selv de lidt ældre LPer som First and Last and Always og Some girls wander by mistake.

Floodland og Vision Thing f.eks. er også gode og meget melodiske, men noget af det jeg synes, der skiller søstrene ud, er det lidt rå og upolerede (læs trommemaskine!) de lagde ud med.

Kender godt The Cult. Dem har jeg en del skiver med. Vidste ikke, at de havde fælles musikere.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

De har faktisk aldrig droppet deres trommemaskine, Dr. Avalanche. Den er bare blevet opgraderet over tid og den seneste udgave er en laptop lavet efter militær standard 

/Mirland

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hvis man er til Sisters of Mercy, skulle man da næsten også lytte lidt til Fields of the Nephilim?
Jeg er ikke selv den store fan er nogen af dem, men dem jeg kender der er, nævner dem ofte i næsten samme åndedrag.
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Fields of the Nephilim?? Har aldrig hørt om dem. Hvor sælger de den slags? Kan man få det på vinyl, tror du?

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Fields of the Nephilim blev promoveret heftigt som alternativet til SoM i 80erne, men jeg har altid syntes det var noget skrammel. Deres forsanger er ikke ret god og jeg synes slet ikke melodierne er så stærke som hverken Mission eller SoM.

Et band der er meget inspireret af SoM er helt klart Paradise Lost. Kig på pladerne fra "One Second" og frem (specielt One Second og Host). Derudover er Jørgen Eglund fra Tiamat tydeligvis stor Eldritch fan. Prøv om du kan finde hans sideprojekt Lucyfire "This Dollar Saved My Life at Whitehouse". Den har lidt samme stemning som der var på "Vision Thing".

/Mirland

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej Mirland

Tak for det. Dem har jeg til gengæld hørt om, men aldrig hørt. Det skal der gøres noget ved. Var lige forbi Accord i dag. De havde tilfældigt enkelt-cover versionen af First and Last and Always liggende på bordet. Spurgte hvad sådan en er værd. Hun mente omkring 200 for en i fin stand i dobbelt-coverversionen. Det er den jeg har.  Sælges skal den ikke, men det er sjovt at kende værdien af den.

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Fields of the Nephilim blev promoveret heftigt som alternativet til SoM i 80erne, men jeg har altid syntes det var noget skrammel. Deres forsanger er ikke ret god og jeg synes slet ikke melodierne er så stærke som hverken Mission eller SoM.
Det kan du snildt have ret i - jeg er som sagt ikke fan...
Et band der er meget inspireret af SoM er helt klart Paradise Lost. Kig på pladerne fra "One Second" og frem (specielt One Second og Host). Derudover er Jørgen Eglund fra Tiamat tydeligvis stor Eldritch fan. Prøv om du kan finde hans sideprojekt Lucyfire "This Dollar Saved My Life at Whitehouse". Den har lidt samme stemning som der var på "Vision Thing".
Sjovt nok, synes jeg, Paradise Lost bliver rigtig dårlige fra "One Second" og frem... Mine favoriter er "Icon og Draconian Times".
/Mirland

Men undskyld off topic og fortsæt endelig den finde tråd
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes