| Forfatter |
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum,
Igen har jeg brug for at blive oplyst
Forestil jer Herrere i smoking, tøser i højt opslidsede, poker og whisky - og måske en enkelt cigar
Hvad spiller man af plader til sådan et arragenment?
Jeg tænker Frank Sinatra og Dean Martin.
Hvad tænker I?
mvh
Clifton
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, et par skiver med The Rat Pack vil aldrig blive dårligt modtaget i sådan et selskab.
Men ellers kunne noget Leonard Cohen og Ella Fitzgerald også skabe en tyk stemning. Kan anbefale et par fede fede jazz skiver, nemlig Metheny/Mehldau Quartet samt Roy Hargrove - Nothing Serious. Det er seriøs fed musik.
Men igen kommer det jo an på gæsterne. Hvilken Whisky vil du servere for gæsterne? Og er det alle erfarne whisky drikkere?
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bo Kaspers orkester
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tom Waits - uden tvivl! - Det er stemning og klasse!
__________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da ikke du er helt på vildspor med de to.
Generelt noget god jazz, enten med en crooner som dem du nævner (andre kunne være Tony Bennett, eller af nyere navne Harry Connick, Jr og Michael Bublé selvom de nok er noget mere "poppede"), evt en kvindelig sanger (Billie Holiday eller Ella Fitzgerald) eller instrumentalt med saxofon, (f.eks. Stan Getz eller John Coltrane)
Hmmmm... Soundtracket til filmen Glengarry Glen Ross har en del fremragende "hygge" jazz med bl.a. Wayne Shorter, David Sanborn og Shirley Horn.
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
|
|
|
Uden tvivl, er også selv vild med ham. Men for hver 5 personer jeg spiller det for, er der 1 som kan holde det ud. Det er meget specielt, og til sådan en aften, er det ultra vigtigt at finde noget musik alle kan lide. Nu håber jeg ikke at de damer der skal med, er jeres kærester, for så ryger hele herre aften ideen jo lidt  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes også Chris Rea kan gøre sig ved et sådant selskab  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis pigerne er under 45 kan det være de tænder mere på holly cole og diana krall end på sinatra og dean martin - gundersen fra norge og mortensen fra danmark med deres tøse jazz er heller ikke skidt Dave Brubeck Jazz red hot and Cool - eller Frank Barkley and his Orkestra med Girls of my dreams
Elevator musik - der er en fed skive der hedder "martini lounge" - det blive næppe mere easy listening end det - Doris Day kunne også gå
Måske noget "the girl from ipe-- hell jeg kan ikke huske hvordan man stave til den - men altså 60er soft latin Jazz
Men husk - hold jer til den gode smag - det er så let at falde i vandet med dårlige pokerchips og lejede smokinger - stil stil og atter stil hvis i skal crooner jer ind i hjertet på tøserne
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis pigerne så viser sig at være nogle beskidte tøser og jeres stil ikke holder længre end til i får flået jeres elastik butterfly af kan i jo fylde rummet med røg og sætte John Lee Hooker på - fx. Boom Boom bomm
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kommer selvfølgelig an på hvor "gangsta" i er? Ellers skulle soundtracket fra Godfather nok kunne bruges....
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
kommer selvfølgelig an på hvor "gangsta" i er? Ellers skulle soundtracket fra Godfather nok kunne bruges....  |
|
|
Av aj, den var lige gledet under radaren her, det er et top score, som virkelig får det til at lugte af dirty bussiness  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
MadMik skrev:
|
|
|
Uden tvivl, er også selv vild med ham. Men for hver 5 personer jeg spiller det for, er der 1 som kan holde det ud. Det er meget
specielt, og til sådan en aften, er det ultra vigtigt at finde noget musik alle kan lide.Nu håber jeg ikke at de damer der skal med, er jeres
kærester,
for så ryger hele herre aften ideen jo lidt  |
|
|
Nu er der jo forskel på herreaften og mandeaften
Anyhow, Tak for foreslagene.
Jeg er mest tilbøjelig til at forsøge at holde stilen i sinatra og martin boldgaden. Hvad kalder man den stilart? Det er vel noget crooner vi er ude i?
Hvis det bliver for jazzet synes jeg gassen går lidt af. Nu er jazz selvfølgeligt også det der snurrer oftest her i huset, og forandring fryder. Holiday
kan man nu altid bruge  Jeg skal da lige have tjeket soundtracket til godfather ud, lidt gangsta' er man vel altid
Flere forslag er velkomne
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
kommer selvfølgelig an på hvor "gangsta" i er? Ellers skulle soundtracket fra Godfather nok kunne bruges....  |
|
|
Soundtracket fra Sopranos, har også sine kvaliteter..
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
MadMik skrev:
|
|
|
|
Uden tvivl, er også selv vild med ham. Men for hver 5 personer jeg spiller det for, er der 1 som kan holde det ud. Det er meget specielt, og til sådan en aften, er det ultra vigtigt at finde noget musik alle kan lide.
Nu håber jeg ikke at de damer der skal med, er jeres kærester, for så ryger hele herre aften ideen jo lidt 
|
|
|
Enig!
"Heart of Saturday Night" er nem at sluge for de fleste! - senere på aftenen er den især god! - gerne efter der er nøget lidt whiskey ned! - meget stemningsfuld! __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, "Closing Time" og/eller "Small Change" er heller ikke uefne, når vi taler Tom Waits ældre materiale :) Men jeg ville nu nok lave min egen compilation CD med Waits til en sådan lejlighed .
Citat: ""the girl from ipe-- " "The Girl From Ipanema" - er jo samba, det er en af strandene i Rio de Janeiro, Brasilien. Latin er god score musik, bare så i fyre véd det! 
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.eks "Would You" eller "Horny" og "Up And Down"...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |