| Forfatter |
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad lige i en mega-brandert på mit lokale rockværtshus da Within Temptation kom ud af højtalerne. Lyden var desværre meget lav og med alle de mennesker der var på stedet, var det svært at høre ordenligt. Senere fik jeg at vide at det var albummet 'The heart of everything'. Det jeg kunne høre lød fedt, lidt henad Evanescence/Nightwish (Sådan lød det for mig, men jeg var som sagt også plørefuld hehe). Nogen herinde som har erfaringer med Within Temptation og som kan anbefale dem?
__________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er rigtig gode
Deres anden plade "the dance" er jammerlig, men resten er super fedt. Jeg er mere til nightwish, men within temptation kommer på en close second.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er lige kommet med en ny skive ... den er god
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
De afholder koncert på torsdag i vega http://s1.gladiatus.dk/game/c.php?uid=35092
__________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
| De afholder koncert på torsdag i vega |
|
|
Ja ... og den har du vel biletter til....heldige
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
| Sad lige i en mega-brandert på mit lokale rockværtshus da Within Temptation kom ud af højtalerne. Lyden var desværre meget lav og med alle de mennesker der var på stedet, var det svært at høre ordenligt. Senere fik jeg at vide at det var albummet 'The heart of everything'.Det jeg kunne høre lød fedt, lidt henad Evanescence/Nightwish (Sådan lød det for mig, men jeg var som sagt også plørefuld hehe). Nogen herinde som har erfaringer med Within Temptation og som kan anbefale dem? |
|
|
Ja har alle deres cdér og deres live dvd mother earth. Den bruger jeg til tests af center højtaler da hendes stemme kun kommer ud af centeren, hun har en kanon stemme.
Køb den live dvd der får du deres cd med:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, tusind tak for svarene!  Så ved man igen hvad man skal bruge penge på - man bli'r sgu aldrig færdig med at købe sig fattig i musik hehehe __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med... Within Temptation er super fedt! Har selv deres "mother earth" album, og har da også to-tre stykker med Nightwish...  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
|
Jeg er med... Within Temptation er super fedt! Har selv deres "mother earth" album, og har da også to-tre stykker med Nightwish... 
|
|
|
Begge grupper er fede, men desværre så er Nigtwish lige gået i opløsning  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
<snip> Begge grupper er fede, men desværre så er Nigtwish lige gået i opløsning 
|
|
|
Jeg synes ikke lige, jeg kan få øje på den oplysning på Nightwish.com, men det er da rigtigt at forsangerinden (Tarja Turunen ) gik/blev smidt ud af bandet for nogen tid siden  Både Nightwish og Within temptation har lavet meget fedt musik  På Wikipedia er der desuden samlet en udmærket oversigt over bands i samme genre som Nightwish og Within Temptation  M.V.H. Søren
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke så mange af de bands, der nævnes på Wiki-siden, men på et tidspunkt forsøgte jeg at finde "hoved og hale" i dem, og fandt på daværende tidspunkt ud af, at Edenbridge var "mere symphonic" end "metal"  Iøvrigt deler jeg generelt din smag m.h.t. fordelingen mellem symphionic og metal  M.V.H. Søren
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gumle skrev:
Ronin skrev:
<snip> Begge grupper er fede, men desværre så er Nigtwish lige gået i opløsning 
|
|
|
Jeg synes ikke lige, jeg kan få øje på den oplysning på Nightwish.com, men det er da rigtigt at forsangerinden (Tarja Turunen) gik/blev smidt ud af bandet for nogen tid siden
M.V.H. Søren
|
|
|
Jeg har heller ikke hørt noget om at Nightwish skulle være gået i opløsning? Jeg vidste godt at Tarja var blevet smidt ud af bandet fordi hun var blevet for stor en krukke - spørgsmålet er så bare om det måske ikke er det samme som bandets død? Tarjas stemme var en temmelig stor del af Nightwish succes i mine øjne. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var et helt tilfælde, at jeg så WT på årets Skanderborg Festival. Og det blev en af de bedste - hvis ikke dén bedste - koncert for mig i år. Jeg blev ganske enkelt taget med bukserne nede og i stum beundring så jeg hele koncerten fortabt i ikke mindst sang og musik, men også selve showet og udsmykningen på scenen. Og under bøgetræerne (selv om det regnede en anelse) var det en perfekt kulisse til ... alting!
Bagefter måtte jeg ned for at købe den seneste cd og må også have fat i dvd´en ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Det var et helt tilfælde, at jeg så WT på årets Skanderborg Festival. Og det blev en af de bedste - hvis ikke dén bedste - koncert for mig i år. Jeg blev ganske enkelt taget med bukserne nede og i stum beundring så jeg hele koncerten fortabt i ikke mindst sang og musik, men også selve showet og udsmykningen på scenen. Og under bøgetræerne (selv om det regnede en anelse) var det en perfekt kulisse til ... alting!
Bagefter måtte jeg ned for at købe den seneste cd og må ganske enkelt også have fat i dvd´en ... |
|
|
Læg så mærke til på deres DVD hvordan fokussen er på hendes stemme!!! den står sole klart.. har to af deres DVDér og de er FEDE!!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så dem på skanderborg i år, men synes ikke at det var noget for mig må jeg indrømme
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| Så dem på skanderborg i år, men synes ikke at det var noget for mig må jeg indrømme |
|
|
Var du pattestiv.-) hehe... ej du må da indrømme at hun har en FLOT stemme!!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da lige blande mig. Jeg er ikke meget for det nye Within temptation så hvis jeg skal anbefale noget må det være de to første plader 'Enter' og 'Mother Earth' og deres EP 'The Dance'. Jeg kender en del af de bands der nævnes på Wiki siden. Umiddelbart vil jeg anbefale fløgende der er mere symfonisk og vist ikke med cookie monster vokal; After Forever, Virgin Black, Therion (pladerne Theli og Vovin) jeg er også ret vild med Haggard men der er der en grønter blandt de ca. 20 band medlemmer. Så er der jo også Lucuna Coil, Theatre of tragedy (pladerne: Velvet darkness they fear og Aegis) og min personelige favorit The Garthering hvor pladen Mandylion absolut kan anbefales leje som alt andet de har lavet.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm....Within Temptation er faktisk ret fedt. Nu hører jeg så også Nightwish og det er jo lidt samme stil. 
Deres nye Album lyder fandme fedt, tror jeg snart skal have noget Within Temptation hjem til pladesamlingen. 
|
| Til top |
|
| |