|
|
|
|
Emne: Pink Floyd Tribute cd ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt den her til 25,- kr. i TP.

Ret fede musikere som er med: Tommy Shaw (Styx), Alan White (Yes), Chris Squire (Yes), Jason Scheff (Chicago), Dweezil Zappa, Richie Kotzen (formerly Poison), Tony Levin (formerly King Crimson), Elliot Easton (formerly Cars), Glenn Hughes (formerly Deep Purple), Fee Waybill (Tubes), Steve Lukather (formerly Toto), Bruce Kulick (formerly Kiss), Bobby Kimball (formerly Toto), Jeff Baxter (formerly Doobie Brothers) and more!
Lyder interessant, nu må vi se om den holder når den kommer i cd-afspilleren. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke dårligt for en cd til 25,- kr.  __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Von Hinten Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes den holder - især når man tænker på de 25,- kr. den kostede. Nej, jeg syntes faktisk det er spændende at høre hvad andre dygtige musikere kan få ud af Pink Floyds fantastiske musik - nogle af numrene er så væsentlig bedre end andre, men generelt syntes jeg cd'en holder.
|
| Til top |
|
| |
Zorn Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har også "Back Against The Wall" i TP i øjeblikket til 30 kr, hvor det også er nogle rigtige dygtige musikere, er spiller hele The Wall. Den har jeg tænkt mig at købe ved først givne lejlighed. Den sælges i TP under navnet Top Musicians Play The Wall. Fra http://en.wikipedia.org/wiki/Back_Against_The_Wall: - "In The Flesh? (3:19)" (feat. Adrian Belew, Alan White, Keith Emerson, Gary Green, John Giblin, Billy Sherwood & Michael Sherwood)
- "The Thin Ice (2:29)" (feat. Ian Anderson, Tony Levin, Gary Green, Jay Schellen & Billy Sherwood)
- "Another Brick in the Wall Part I (3:14)" (feat. Steve Morse & Billy Sherwood)
- "The Happiest Days of Our Lives (4:02)" (feat. Billy Sherwood & Vinnie Colaiuta)
- "Another Brick in the Wall Part II (5:58)" (feat. Fee Waybill, Ronnie Montrose, Mike Porcaro, Alex Ligertwood, David Glenn Isley, Greg Bissonette & The Milikan Musical Theatre Children's Choir)
- "Mother (2:44)" (feat. John Wetton, Adrian Belew, Alan White & Billy Sherwood)
- "Goodbye Blue Sky (1:43)" (feat. Steve Howe, Billy Sherwood & Del Palmer)
- "Empty Spaces (2:08)" (feat. Billy Sherwood & Robby Krieger)
- "Young Lust (4:18)" (feat. Glenn Hughes, Elliot Easton, Tony Franklin, Aynsley Dunbar, Bob Kulick & Billy Sherwood)
- "One of My Turns (3:35)" (feat. Tommy Shaw, Larry Fast, Jay Schellen & John Giblin)
- "Don't Leave Me Now (4:08)" (feat. Robby Krieger & Tommy Shaw, Jay Schellen, Billy Sherwood & Geoff Downes)
- "Another Brick in the Wall Part III (1:39)" (feat. Steve Lukather & Tony Levin, Jay Schellen & Steve Porcaro)
- "Goodbye Cruel World (1:00)" (feat. Billy Sherwood & Tony Levin)
[edit] Disc two
- "Hey You (4:43)" (feat. John Wetton, Steve Lukather, Tommy Shaw & Alan White)
- "Is There Anybody Out There? (2:39)" (feat. Adrian Belew, Billy Sherwood, Ian Anderson & Michael Sherwood)
- "Nobody Home (3:11)" (feat. Rick Wakeman & Billy Sherwood)
- "Vera (1:22)" (feat. Tommy Shaw, Steve Howe & Billy Sherwood)
- "Bring the Boys Back Home (1:04)" (feat. Billy Sherwood, Jay Schellen & Michael Sherwood)
- "Comfortably Numb (6:51)" (feat. Chris Squire, Alan White, Billy Sherwood & Jordan Berliant)
- "The Show Must Go On (1:39)" (feat. Adrian Belew, Vinnie Colaiuta, Billy Sherwood & Michael Sherwood)
- "In The Flesh (4:19)" (feat. Billy Sherwood, Keith Emerson, Vinnie Colaiuta, Gary Green, John Giblin & Michael Sherwood)
- "Run Like Hell (5:09)" (feat. Jason Chefe, Dweezil Zappa, Tony Kaye, Aynsley Dunbar, Bob Kulick & Billy Sherwood)
- "Waiting for the Worms (3:59)" (feat. Billy Sherwood, Tony Levin, Vinnie Colaiuta, Gary Green, Keith Emerson, Jim Ladd & Michael Sherwood)
- "Stop (0:33)" (feat. Billy Sherwood)
- "The Trial (5:19)" (feat. Malcolm McDowell & Billy Sherwood)
- "Outside the Wall (1:46)" (feat. Billy Sherwood, Jim Ladd, Michael Sherwood & Jay Schellen)
- "Isn't This Where We Came In?" (feat. Billy Sherwood)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Comfortably Numb, Young Lust, Run Like Hell & Another Brick In The Wall Part 2 findes med de samme musikere på den cd jeg har.
|
| Til top |
|
| |
Zorn Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået købt 2CD'en - til de 30 kr og fået lyttet til den. Så her er mine tanker:
Jeg er som udgangspunkt ikke den store fan af coverversioner: De bibringer sjældent noget godt og laves alt for often for at fylde en plade eller malke lidt goodwill fra et godt nummer til en mindre dygtig musiker.
Og med Pink Floyd er det endnu værre. (Jeg kunne give Scissor Sisters en kæmpe mental-lussing for deres voldtægt Comfortalby Numb). En stor del af fornøjelse i at lytte til PF (for mig) er lyden, følelsen, der lægges i musikken af dem alle.
Så en coverversion af The Wall er dømt til at gå galt, ikk'? Mærkeligt nok, nej. Det skyldes flere ting. De har for det første valgt at lægge sig meget stramt op ad strukturen fra den oprindelige plade. Det betyder at man ikke hele tiden bruger tid på at irriterre sig over, hvad de har lavet om. Nogen vil synes sikkert synes at det nærmest er en 1:1 kopi, men jeg synes det befriende at de ikke har frarøvet numrene deres oprindelige charme. For det andet er det dygtige musikere, der har taget handsken op - og som tydeligvis føler noget for den oprindelige musik - og ikke bare synes at de skal lave deres eget twist.
Så alt i alt en positiv overraskelse - og til 30 kr en god mulighed for at høre en epokegørende plade på en ny måde. Den gamle er selvfølgelig stadig overlegen.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|