Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Van Morrison (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har hørt et par album med den gode mand. Jeg er især vild med det der hedder "poetic champions compose" Hvilken andre af hans albums kommer i den retning?

Mvh,

Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Hans album: "The philosopher`s stone" indeholder numre fra den ønskede boldgade.
Men prøv også :  "days like this"..

De sidste cdér fra "Van the man" er efter min mening et kraftigt tilbageskridt. Der mangler sjæl, drive og indlevelse, og desuden er lyden fornærmende ringe...

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Hans album: "The philosopher`s stone" indeholder numre fra den ønskede boldgade.
Men prøv også :  "days like this"..

De sidste cdér fra "Van the man" er efter min mening et kraftigt tilbageskridt. Der mangler sjæl, drive og indlevelse, og desuden er lyden fornærmende ringe...

Mange tak for hjælpen ...."days like this" er jeg ikke så vild med, men jeg vil prøve den anden du anbefaler.

Mvh,

Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Hej.

Jeg har hørt et par album med den gode mand. Jeg er især vild med det der hedder "poetic champions compose" Hvilken andre af hans albums kommer i den retning?

Mvh,

Frank

Prøv om du kan få fat i "Hymns to the silence". Efter at have ledt på the worldwideweb fandt jeg den hos Moby Disc i Odense! "The healing game" kunne også være et bud.

Haugaard

PS. Du inspirerede mig lige til at genhøre "Poetic champions...." Det er sgu da også et super album!

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

snod
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

To Long In Exile og Enlightnment er blandt mine favoritter
Til top Vis snod's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snod

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

snod skrev:

"Enlightenment" er også god og minder måske også lidt om "Poetic champions compose".

Når det gælder favoritter må jeg liiige gentage mig selv for 28ende gang og nævne "A night in San Fransisco" Det er øreguf.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

snod skrev:

"Enlightenment" er også god og minder måske også lidt om "Poetic champions compose".

Når det gælder favoritter må jeg liiige gentage mig selv for 28ende gang og nævne "A night in San Fransisco" Det er øreguf.

Haugaard

HØRT Haugaard... "A night in San Francisco" er et suverænt livealbum hvor Van The Man er i absolut topform. Lækkert album !

"Days Like This" og "The Healing Game" er også et par af de album som jeg sætter stor pris på   

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se på indlæggene, at der ikke er nogen her som kender den "rigtige" Van Morrison. De fleste titler der nævnes her, er efter han er blevet halv gammel og hel kedelig. Nej, skal du høre Van Morrison, når han virkelig rykker, skal du begynde ved begynelsen. Her kommer han i nogenlunde kronologisk rækkefølge:

1. Astral Weeks.

2. Moondance.

3 His Band and Street Choir.

4. Tupelo Honey

5. Saint Dominic's Preview.

6 Hard Nose the Highway.

7. Its to Late to Stop Now (live, og når jeg skriver Live, så mener jeg Live.

8. Weedon Fleece.

9. Wavelenght.

10. Into the Music.

11. Comon One.

Der er sikkert enkelte numre på begge sider af listen som er udmærket, men som helhed, niks.

Skal du have billeder på, findes der en dobbelt Live fra Montreux. Den ene fra 76. tror jeg nok og den anden fra omkring 80. Den sidste fra 80. er ikke bare utrolig god, for at blive i tidens terminolog, den er simpelt hen fantastisk, intet mindre.

Jeg synes de sidste (mange) lyder stort set ens og er mere lyden af en godnat sang end noget jeg gider beskæftige mig med. Den du nævner kender jeg slet ikke, men er næppe heller gået glip af noget.

God fornøjelse.

i

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

beta skrev:

Jeg kan se på indlæggene, at der ikke er nogen her som kender den "rigtige" Van Morrison. De fleste titler der nævnes her, er efter han er blevet halv gammel og hel kedelig. Nej, skal du høre Van Morrison, når han virkelig rykker, skal du begynde ved begynelsen. Her kommer han i nogenlunde kronologisk rækkefølge:

1. Astral Weeks.

2. Moondance.

3 His Band and Street Choir.

4. Tupelo Honey

5. Saint Dominic's Preview.

6 Hard Nose the Highway.

7. Its to Late to Stop Now (live, og når jeg skriver Live, så mener jeg Live.

8. Weedon Fleece.

9. Wavelenght.

10. Into the Music.

11. Comon One.

Der er sikkert enkelte numre på begge sider af listen som er udmærket, men som helhed, niks.

Skal du have billeder på, findes der en dobbelt Live fra Montreux. Den ene fra 76. tror jeg nok og den anden fra omkring 80. Den sidste fra 80. er ikke bare utrolig god, for at blive i tidens terminolog, den er simpelt hen fantastisk, intet mindre.

Jeg synes de sidste (mange) lyder stort set ens og er mere lyden af en godnat sang end noget jeg gider beskæftige mig med. Den du nævner kender jeg slet ikke, men er næppe heller gået glip af noget.

God fornøjelse.

Tak for indsparket Beta. Jeg har 23 Van Morrison CD'er men kun to af dem du lister ("Astral weeks" og "It's too late to stop now")

Det var den undskylning jeg skulle bruge for at anskaffe resten af bagkataloget

Haugaard

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes