Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Skanderborg Festival 2007 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 August 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Så er årets Skanderborg Festival 2007 overstået 

Jeg var der fra tirsdag aften til søndag nat.........som altid en super vellykket festival. Til trods for et "lidt tyndt" musikprogram, blev det alligevel en dejlig dejlig oplevelse.

Bare det at komme derop, få slået lejr, indtage de første øl og høre det første musik.......ja, så kører det sgu bare derudaf.

(Skulle I ikke have set det, så ligger der masser af billeder og video på smukfest hjemmesiden)
Lad os høre om du var der og hvad du syntes om årets Skanderborg

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Hej Soundman

Jeg var dernede fra torsdag til mandag morgen, og jeg synes bestemt ikke at programmet var "tyndt" i år, der var måske ikke så meget som jeg gerne ville se som der så ofte har været, men tyndt synes jeg bestemt ikke at det var. Faktisk oplevede jeg det som meget alsidigt, lige fra den ene genre til den anden, i højre grad end tidligere. Synes at det var en super festival i år, vejret var dejlig (torsdag var det for varmt) men ellers ok, folk på netop denne festival er søde og rare, omgivelserne er smukke... på nær lokummerne som de ikke kan finde ud af at holde rene - Men derudover har jeg bestemt ikke noget at klage over ved årets festival i det grønne. Af koncerter så jeg lige fra Hush (fantastisk band), Krebs, Nephew til Status Quo og Niarn...

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Var der fra torsdag middag til mandag, men teltet blev hejst på Holst Camping allerede mandagen før ...

Vi lagde ud med One Two (faktisk en ret ok koncert). Blev ved Bøgescenerne for at høre Johnny Madsen. Hvis I var der ... så lagde I vel mærke til sønne Rasmus? Ham tror jeg det kan betale sig at holde øje med, han besidder nogle af de dyder, jeg kender fra 70´erne ... go´ opdragelse af farmand, tror jeg. Bagefter mest stemning for en gang GAS-kopi på Stage 100. Vi blev i området for at skaffe forsyninger og vovede det ene øje: Skulle vi lige ta´at høre om Rockazino er som vi husker dem? Det var de ikke, stemmen faldt fuldstændig igennem og i modsætnng til Kopierne var der en dyne over lyden. Væk derfra - målet for den aften var ellers kun rundt at se på hele festivalens udsmykning by night ved at have pitstop ad libitum, for nu var det endelig Skanderborg! Vi tager det som en ferie tilsat musik, men jeg må medgive at jeg savnede et par såkaldt store internationale navne - i år manglede prikken over i´et og helst skal der vel være et par stykker? Og så var der alle gengangerne ... det virker nærmest som bookning af bands "i mangel af bedre" ... 

Fredag kunne vi ikke vente længere: Ind til byen, ned på Frederiks for den solide morgencomplet, der let går et par timer med, traditionen tro ned til vandet for at se (men ikke træde på) ænder ... og andre badedyr ... under indtagelse af dåseøl fra supermarkedet. Der var ingen rigtige planer for aftenen andet end Poul Krebs, men jeg så da sidste ½-del af Beth Hart, luntede til Rytmehans for Rock Hard Power Spray og det var mens vi bagefter ventede på Poul, at vi stødte ind i Ida Corr. Det kunne jeg absolut ikke kapere, og det var dér jeg drog til Bøgescenerne og oplevede Within Temptation. Henviser lige til min omtale af WT her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52140&g et=last#1582743

Lørdag stod egentlig heller ikke i musikkens tegn, nogle i selskabet ville til Infernal, ikke fruen og mig ... vi ville se, hvad dagen bragte, herunder et visit hos Sweet Glam Jam på den langhåredes ønske ... faktisk også mit .... lige inden fik vi det meste af On No Ono med. Vores egentlige mål var at lure lidt på Peter Gabriel og ellers lade natten råde. Det gjorde den! .

Søndag atter lang morgenmad på Frederiks ... lang på den berusede måde ... men vi fik da samlet os sammen til at se Mani Spinx, som jo også var på Roskilde, dog med en lidt rodet koncert. Denne gang synes jeg det hang bedre sammen, især sidste ½-del. Vi havde kun fastlagt Volbeat og Status Quo, hjemmefra havde vi besluttet at stoppe festen der, for at være i stand til at køre hjem mandag morgen. Desuden har vi prøvet både Kim Larsen og Nephew flere gange.

Alt i alt en super festival med helt ok vejr ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 August 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

@ hrmand

Dejlig beskrivelse du er kommet med........lidt utroligt for jeg har næsten haft samme musik program som jer, måske vi har stået ved siden af hinanden

Det eneste jeg har til gode er brunchen fra Frederiks. Jeg har hørt meget om den, så næste år skal den prøves.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 August 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

SoundMan skrev:
...lidt utroligt for jeg har næsten haft samme musik program som jer, måske vi har stået ved siden af hinanden

Det er vel ikke helt usandsynligt ... hvis du så fruen med krykker, der var udsmykket med noget hjemmestrikket så folk ikke overså at hun var på festival med et næsten helbredt brækket ben - ja så var jeg sikkert lige i nærheden ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes