Var der fra torsdag middag til mandag, men teltet blev hejst på Holst Camping allerede mandagen før ...
Vi lagde ud med One Two (faktisk en ret ok koncert). Blev ved Bøgescenerne for at høre Johnny Madsen. Hvis I var der ... så lagde I vel mærke til sønne Rasmus? Ham tror jeg det kan betale sig at holde øje med, han besidder nogle af de dyder, jeg kender fra 70´erne ... go´ opdragelse af farmand, tror jeg. Bagefter mest stemning for en gang GAS-kopi på Stage 100. Vi blev i området for at skaffe forsyninger og vovede det ene øje: Skulle vi lige ta´at høre om Rockazino er som vi husker dem? Det var de ikke, stemmen faldt fuldstændig igennem og i modsætnng til Kopierne var der en dyne over lyden. Væk derfra - målet for den aften var ellers kun rundt at se på hele festivalens udsmykning by night ved at have pitstop ad libitum, for nu var det endelig Skanderborg! Vi tager det som en ferie tilsat musik, men jeg må medgive at jeg savnede et par såkaldt store internationale navne - i år manglede prikken over i´et og helst skal der vel være et par stykker? Og så var der alle gengangerne ... det virker nærmest som bookning af bands "i mangel af bedre" ...
Fredag kunne vi ikke vente længere: Ind til byen, ned på Frederiks for den solide morgencomplet, der let går et par timer med, traditionen tro ned til vandet for at se (men ikke træde på) ænder ... og andre badedyr ... under indtagelse af dåseøl fra supermarkedet. Der var ingen rigtige planer for aftenen andet end Poul Krebs, men jeg så da sidste ½-del af Beth Hart, luntede til Rytmehans for Rock Hard Power Spray og det var mens vi bagefter ventede på Poul, at vi stødte ind i Ida Corr. Det kunne jeg absolut ikke kapere, og det var dér jeg drog til Bøgescenerne og oplevede Within Temptation. Henviser lige til min omtale af WT her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52140&g et=last#1582743
Lørdag stod egentlig heller ikke i musikkens tegn, nogle i selskabet ville til Infernal, ikke fruen og mig ... vi ville se, hvad dagen bragte, herunder et visit hos Sweet Glam Jam på den langhåredes ønske ... faktisk også mit .... lige inden fik vi det meste af On No Ono med. Vores egentlige mål var at lure lidt på Peter Gabriel og ellers lade natten råde. Det gjorde den!
.
Søndag atter lang morgenmad på Frederiks ... lang på den berusede måde ... men vi fik da samlet os sammen til at se Mani Spinx, som jo også var på Roskilde, dog med en lidt rodet koncert. Denne gang synes jeg det hang bedre sammen, især sidste ½-del. Vi havde kun fastlagt Volbeat og Status Quo, hjemmefra havde vi besluttet at stoppe festen der, for at være i stand til at køre hjem mandag morgen. Desuden har vi prøvet både Kim Larsen og Nephew flere gange.
Alt i alt en super festival med helt ok vejr ...
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c