| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forgæves søgt efter en region 2 udgave med danske undertekster.
Søgning på nettet er ikke så nemt, idet det ikke rigtigt findes vigtigt at angive hvilke sprog der er tekstet...
Nogen feinsmeckere, som kan angive hvilke(n) version(er) man skal gå efter?
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg ikke tager fejl, er R2DK udgaven af den film OOP - hvilket også kan ses på brugtpriserne - på QXL går de tit ret dyrt. Dog er det en skam at DK undertekser et et must, for der findes nogle ret fede udgivelser udenfor vore grænser. Men mit råd er at holde et vågent øje med QXL samt DBA.dk - de dukker op fra tid til anden
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk ejet 2 forskellige versioner af denne film med danske undertekster, og det var i begge tilfælde i ualmindeligt dårlig kvalitet. De endte i skraldespanden begge 2.
Hvis du kan undvære Dansk så gå efter den region 2, der er distributeret af Pathe
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan undvære dansk undertekst så prøv at se om du kan finde den på Superbit... den er i super billed og fed lyd
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
| Hvis du kan undvære dansk undertekst så prøv at se om du kan finde den på Superbit... den er i super billed og fed lyd |
|
|
Nemlig! Superbit regerer
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
nemligja skrev:
| Hvis du kan undvære dansk undertekst så prøv at se om du kan finde den på Superbit... den er i super billed og fed lyd |
|
|
Nemlig! Superbit regerer
|
|
|
desværre er det begrænset hvad der udgives på dette  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Hvis jeg ikke tager fejl, er R2DK udgaven af den film OOP - hvilket også kan ses på brugtpriserne - på QXL går de tit ret dyrt.
Dog er det en skam at DK undertekser et et must, for der findes nogle ret fede udgivelser udenfor vore grænser.
Men mit råd er at holde et vågent øje med QXL samt DBA.dk - de dukker op fra tid til anden 
|
|
|
Nu er det jo ikke fordi jeg er en klaphat til engelsk. Faktisk taler jeg det dagligt med mine udstationerede kollegaer næsten hver dag. Det er dog dejligt at have den danske tekst at støtte sig til og de til tider mærkelige oversættelse og dagen er reddet!
Oki måske skal man søge på R2DK?
OOP, hvad er det?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
|
Jeg har faktisk ejet 2 forskellige versioner af denne film med danske undertekster, og det var i begge tilfælde i ualmindeligt dårlig kvalitet. De endte i skraldespanden begge 2.
Hvis du kan undvære Dansk så gå efter den region 2, der er distributeret af Pathe
|
|
|
Skraldespanden er da en trist løsning!
Var det billedet eller lyden, der var skod?
Må indrømme at lyden/billedet har første prioritet netop på denne film, hvor lydsporet går i kælderen i den grad og så kan det jo være at jeg bliver mør og kan undvære de danske undertekster...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
|
|
@Ja nemlig, ja!
Superbit lyder til at kunne være et alternativ...
Er der engelske tekster?
Har nogen et Superbit link?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Out Of Print, den bliver ikke længere produceret. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Out Of Print, den bliver ikke længere produceret.
|
|
|
Tak for det!
Dvs at det KUN er restlagre, som er nye der
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare vent, den skal nok komme igen... - Jeg købte for efterhånden nogle år siden The Usual Suspects i en version uden danske tekster fordi den danske var udgået, men idag har de den overalt til en 50'er...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men hvis Hurin virkelig mener de 2 stk R2DK versioner han havde fået fingre i var lige til skraldebøtten lyder det jo ikke ligefrem opløftende.
En løsning kunne selvfølgelig være at købe en Superbit til at nyde med billed og lyd, men have en (skod?) R2DK som undertekst reserve! 
Så kan han lære det! 
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den med danske undertekster, og kvaliteten er helt i kælderen. For det første er det ikke en anamorfisk 16:9, men kun en 4:3 letterbox film. For det andet så svarer billedkvaliteten til det man oplever når en VHS film har været afspillet 1500 gange. 
Jeg har svært ved at gennemskue hvem der egentligt har udgivet den. Der står både Hollywood Pictures Home Video, Buena Vista Home Entertainment samt Gaumont på æsken.
Jeg kan se filmen er udkommet på Blu-Ray. Den vil jeg ønske mig i julegave  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Jeg har den med danske undertekster, og kvaliteten er helt i kælderen. EDIT: Nu var det med kælderen nu positivt ment som en bund der går i kælderen, men jeg har da fanget din øvøvøvøv-humor...
For det første er det ikke en anamorfisk 16:9, men kun en 4:3 letterbox film. For det andet så svarer billedkvaliteten til det man oplever når en VHS film har været afspillet 1500 gange. Uha-da-da, 1500 gange - det lyder slemt! 
Jeg har svært ved at gennemskue hvem der egentligt har udgivet den. Der står både Hollywood Pictures Home Video, Buena Vista Home Entertainment samt Gaumont på æsken.
Jeg kan se filmen er udkommet på Blu-Ray. Den vil jeg ønske mig i julegave Her i retrohytten er der ikke noget af den moderne slags, der... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
| Må indrømme at lyden/billedet har første prioritet netop på denne film, hvor lydsporet går i kælderen i den grad og så kan det jo være at jeg bliver mør og kan undvære de danske undertekster... |
|
|
Jeg har generelt vænnet mig til at se film med engelske undertekster, uanset om der er danske eller ej. Jeg er ikke helt skarp nok til ikke at gå glip af noget hvis underteksterne helt mangler, alt efter hvor avanceret dialogen er, men med engelske undertekster (hvis der er "almindelige" undertekster, ikke for hørehæmmede, som kan være ret trælse) er der meget få ting der glipper. Jeg synes man får _meget_ mere ud af dialogen i filmene ved at se dem på denne måde, uanset hvor god oversætteren er, vil der være ting der går tabt i oversættelsen, og det er svært både at følge med i lyden på engelsk, og støtte sig til danske undertekster... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
dan.mp Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har filmen i en ok udgave(16:9,DD og m. dansk tekst). Ved ikke om det kan være en hjælp med EAN-nummer(streg-koden)på filmen, men den er: 7 393834 092208.
Held og lykke med at finde den. __________________ dmp
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den The Fifth Element, som dan.mp nævner, er den helt almindelige R2DK. Den er IKKE 16:9 anamorphic men en sølle 4:3 letterboxudgvelse fra DVD'ens barndom her i landet. Som allerede nævnt, så er det en ussel udgivelse. At kalde den OK er i bedste fald en overdrivelse...
Problemet er bare, at det er den eneste version med danske tekster. Heldigvis er pinligheden taget ud af produktion, så vi kan da håbe på, at den en gang bliver genudgivet i en ordentlig kvalitet.
Den bedste version mht. billede og lyd er Superbit region 1/3. Der findes også en fornuftig R2/4, men den har et svagt overeksponeret billede. Se sammenligninger på www.dvdbeaver.com
Kan man leve bare nogenlunde uden danske tekster, så drop jagten på R2DK. Den stinker! __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoda skrev:
Den The Fifth Element, som dan.mp nævner, er den helt almindelige R2DK. Den er IKKE 16:9 anamorphic men en sølle 4:3 letterboxudgvelse fra DVD'ens barndom her i landet. Som allerede nævnt, så er det en ussel udgivelse. At kalde den OK er i bedste fald en overdrivelse...
Problemet er bare, at det er den eneste version med danske tekster. Heldigvis er pinligheden taget ud af produktion, så vi kan da håbe på, at den en gang bliver genudgivet i en ordentlig kvalitet.
Den bedste version mht. billede og lyd er Superbit region 1/3. Der findes også en fornuftig R2/4, men den har et svagt overeksponeret billede. Se sammenligninger på www.dvdbeaver.com
Kan man leve bare nogenlunde uden danske tekster, så drop jagten på R2DK. Den stinker! |
|
|
Jeg har den selv samme liggende lige her foran mig. Den er 2.35:1, ikke 4:3. Billedet er tilgengæld f***ed... Al tekst er helt pixelleret i kanterne. Men jeg beholder den! Det er trods alt den første dvd jeg nogensinde har købt...!  Men når der engang kommer en ordenlig BD afspiller ud skal jeg stensikkert have dén, og 5. Element på BD! __________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg vil prøve at finde en Superbit region 2...
Takker for alle de gode indspark!
|
| Til top |
|
| |