Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Klassisk kræs for musikelskere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nikolaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har i det seneste ca. 15 år etableret en stor samling af CD'ere - især klassiske. Min "passion" for klassiske CD'ere, har taget udgangpunkt i at finde en række af de bedste indspilninger af en lang række komponisters værker.

Hvad der er de "bedste indspilninger" af konkrete værker er der naturligvis mange meninger om. Og heldigvis for det.

Min CD-samling blev for alvor etableret i 1992, hvor jeg fik mulighed for at købe en stor klassisk CD-samling fra et dødsbo hos den tidligere deltager i "Musikfrågan Kontrapunkt" -  Carl Møller, der desværre gik hen og døde alt for tidligt.

Skal jeg give et bud på lidt "klassisk kræs" til øregangene fra min samling, kan f.eks. foreslå følgende indspildninger, hvor flere af dem iøvrigt er blevet "skamrost" af anmeldere etc. i mange andre forbindelser (lyden er også helt upåklagelig på samtlige indspilninger):

L.V. Beethoven, Violinkonzert, Wolgang Schneiderhan, violin, dirigent Eugen Jochum, Deutsche Grammophon (samme indsp. findes i flere forsk.DG-serier).

L.V. Beethoven, Symphonien 5 & 7, dirigent Carlos Kleiber, Wiener Phil. Deutsche Grammophon (også flot lyd).

L.V. Beethoven, Symphonie no. 6 & Schubert Sym. no. 5, dirigent Karl Böhm, Wiener Phil., Deutsche Grammophon (også flot lyd).

Johannes Brahms, Piano Concerto no.1, Piano Clifford Curzon, dirigent George Szell, Decca 425 082-2

Johannes Brahms, Ein Deutsches Requiem, dirigent Otto Klemperer, Schwarzkopf & Fischer-Dieskau, EMI 7 47238 2 

Dvorak Cellokonzert, Berliner Phil. Herbert von Karajan, cello M. Rostropovich (lyd fin vintage årgang 1961). DG 413 819-2

J. Hummel, Piano Concerto in A minor og B minor, Stephen Hugh, piano, dirigent Bryden Thomas, English Chamber Orchestra, Chandos 8507

Gustav Mahler, Symphony no. 2, dirigent Sir Simon Rattle, City of Birmingham Symphony Orc., EMI

Gustav Mahler, Symphony no. 5, dirigent Sir John Barbirolli, New Phil. Orc. EMI

Carl Nielsen, Symphonies 1-6 (3 CD), dirigent Herbert Blomstedt, San Francisco Symphony Orc., Decca (fantastisk cassettte - også lyden er på topniveau). 

Dette bare nogle få af mine mange personlige favouritindspilninger. Måske kan det skabe en dialog - og måske kan vi forsætte lidt i boldgaden. 

Hilsen Charlotte        &am p;am p;am p;am p;nb sp;

Til top Vis nikolaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikolaj

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej Charlotte Nikolaj!
Eller Nikolaj Charlotte!

Af dem du har skrevet om her, har jeg selv Carl Nielsen symfonierne med Blomstedt, de andre værker har jeg næsten alle, men i andre indspilninger.

Hvis du er Mahlerfan, så må jeg på det allervildeste anbefale dig at svore en ekstra version af hans symfonier på Denon. De er alle optaget i midtfirserne frem til 93 tror jeg.
Dirigenten er Eliahu Inball med Frankfurter radio symfonisher orchester i Alte Oper i Frankfurt. Teknikken har Peter Willemoes stået for, og den er aldrig matchet. Faktisk har Denon selv forsøgt så sent som i 98 med en ny udgave, men den gamle Willemoes optagelse er betydeligt mere naturlig.
Fremførelsen af alle Symfonierne er efter min opfattelse fremragende. Denon kan ikke længere købes, idet der ikke har været penge i klassisk musik i en tid, men www.joanrecords.com har købt rettighederne til at udgive disse. De fås samlet i en 15CD box til ca. kr. 400 - alt fra Denon i ypperste indspilninger, der ganske mageligt lægger Decca bag sig. Sådan skal det gøres.

Johannes Brahms pianoconcerter har jeg længe ledt efter rimelige indspilninger af, indtil dato har jeg på Decca, Teldec, Telarc, med Telarc som den klart bedste, men stadig noget underlige optagelse - desværre. Så jeg leder videre en tid endnu.

Sagen er desværre, at jeg vil have fornem lydkvali på mine skiver, ellers hører jeg dem kun sjældent, så selv om der findes rigtig mange ægte flotte gamle indspilninger af ædle værker, så holder jeg mig lidt fra dem, fordi forvrængning, fra det rørbestykkede optagegrej, båndsus og dropouts virker forstyrrende på oplevelsen i mit tilfælde. Men det er så min lod.

Der findes et par utrolige kapaciteter ang. klassiske værker herinde, med SES suverænt i front i den gule førertrøje. Han er værd at spørge, ved han det ikke, så er det ikke sket på denne planet.

Hvis man skulle anbefale dig noget ud over det du har nævnt, hvor der kunne gemme sig en rigtig oplevelse, så prøv f.eks. denne her:
COPLAND 100
"The Absolute Sound Bakers Dozen--HP's Top Thirteen"
Celebrate the 100th Anniversary of the birth of America's favorite composer! EIJI OUE displays a real affinity for three Copland masterpieces: Fanfare for the Common Man, Appalachian Spring Suite and the magnificent Third Symphony, all recorded in "Prof." Johnson's most

Fremragende lyd og betagende musik!
En anden kunne være denneher:

LORIN MAAZEL/PITTSBURGH S
Sibelius: Complete Symphonies; Violin Concerto; Finlandia; En Saga, Karelia Suite; Swan of Tuonela

Release Date : 11/19/2002
Label : SONY CLASSICAL
Selection # 087882

Det var lidt af det!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej, nikolajsen. Velkommen til. Du nævner en masse fine
indspilninger. Af dem kender jeg Blomstedts Carl og Barbis
Mahler bedst. Det er rigtigt guf. Kleiberen mener jeg at have i
den stak lp'er jeg købte i efteråret og stadig mangler
at komme igennem. Rart med indspilninger på lager man stadig
har tilgode.

Hummel kender jeg slet ikke. Skal da undersøges. Eller fortæl
fortæl.

Jeg skrev engang til DR og foreslog genudsendelse af
Kontrapunkt". Det ville jeg gerne opleve igen som voksen.
'Absolut tystna'

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hej Charlotte!

Med hovedet fyldt af Repins Guarneri får du ikke så meget fra mig i aften. Men Carl Møller giver gode minder, min største inspirator (via HF) i 70-80'erne. Har levet med alle ovennævnte i mange år. Med inspiration fra Møller er der i hvertfald 2 mere der skal med Chopin's 2-3 sonate med Perahia, må være en af hans allerførste plader og den stråler stadig (CBS). En anden Møller favorit var Mozarts Figaro med Kleiber senior, som er ubestridt bedste endnu (DECCA).  

Beethoven's 9 hører vi mest med Zinman på Arte Nova. Dog den 9 skal være Carl Schuricht på CFP eller en endnu ældre Horenstein.

Forresten den Brahms klaverkoncert - det er da Szell der dirigerer - ikk? . Nok for iaften - den Guarneri

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

nikolaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for den hurtige og venlige respons på mit indlæg om "Lidt klassisk kræs for musikelskere".

Jeg hedder Charlotte og min samlever hedder Nikolaj. Han har tidligere oprettet sit navn m.m. for at diskutere hi-fi på de andre sider. Derfor fremgår hans navn her.

Kurt von Kublik

Jeg er en stor "Mahler fan" og kender Inball's indspilninger af Mahlers symfonier. Det er et særdeles forrygende sæt, som du omtaler. Og den lydmæssige side ligger på jo et meget højt niveau til glæde for alle hi-fi entusiaster. Så vi kan slet ikke være uenige om, at Inball's Mahler-indspilninger er særdeles attraktive.

Jeg vedlægger en liste på mit næste indlæg over de indspilninger, som tidskriftet Gramophone anser for at være de bedste/blandt de allerbedste. Kun Horensteins indspilning af den 3. symphoni, vil jeg ikke anbefale dig at anskaffe, fordi lyden ikke vil tiltale dig. De øvrige på listen er helt i særklasse (dog findes der jo også andre sublime indspilninger af disse værker). Jeg selv synes, at Gramophones liste er et godt bud på en række af de bedste indspilninger.

Med hensyn til Brahms klaverkoncerter, kan jeg varmt anbefale dig bl.a. at lytte til Berliner Philharmonikerne med dirigenten Eugen Jochum og pianisten Emil Gilels på Deutsche Grammophon. Det er en indspilning, som ligger helt topniveau hos de fleste entusiaster. Og lyden er også særdeles god.

Tak for anbefalingen af Copland CD'en og Sibelius sættet. Det sidste (dvs. Sibelius symfonierne) har jeg selv i en række andre gode indspilninger. Men Copland vil jeg da anskaffe ved næste mulige lejlighed  

Micjac

Det glæder mit musikhjerte, at  du kender til Blomstedts fortolkning af Carl Nielsen symphonier (helt forrygende sæt også lydmæssigt) og Sir John Barbirollis legendariske indspilning af Mahlers 5. symphoni.

Din Carlos Kleiber indspilning (på plade) af Beethovens 5. symphoni, bør høres af alle, der kan lide klassisk - og også af alle hi-fi entusiaster. Lyden er spændende. En rigtig perle af en CD..   

SES

Jamen du er da vist en "rigtig kender" af gode klassiske indspilninger. Og det glæder mig da også, at du kendte Carl Møller. Jeg har dog aldrig selv mødt ham personligt (som nævnt kun købt en stor del af hans CD-samling, da han døde).

Det er nogle spændende CD'ere, som du nævner. Apropos pianisten Perahia, så omfattede Carl Møllers CD-samling en hel del indspilninger med ham. Blandt andet en helt utrolig god og ret sjælden indspilning af Mendelssohns klaverkoncert no. 1 & 2. 

Beethovens 9. symphoni foretrækker jeg selv i den gamle Walter Legge indspilning med dirigenten Wilhelm Furtwängler og Bayreuter Festspiele, der er indspilning fra starten af 50'erne. Jeg får ofte "tårer i øjnene", når jeg hører den langsomme sats med Furtwängler.

Horenstein har jeg kun hørt i en gammel indspilning af Mahlers 3. symphoni. Carl Schuricht kender jeg desværre ikke.

Med hensyn til Brahms 1. klaverkoncert , har jeg siddet og snorket godt i det. Selvfølgelig er dirigenten Szell. Derimod dirigerer Boult et andet værk på CD'en. Ikke desto mindre er det en helt forrygende indspilning, som jeg også sætter en stor utrolig pris på.  

Hilsen

Charlotte

nikolaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Her er en liste over de Gustav Mahler indspilninger, som tidskriftet GRAMOPHONE anser for at være de bedste. Jeg er selv næsten 100% enig i valget (men naturligvis mange andre gode alternativer):

Mahler
Complete symphonies
BPO/VPO/Chicago SO/Abbado
DG M 447 023-2GX12Read Gramofile 
Das Lied von der Erde
Baker/King/Haitink
Eloquence S 468 182-2Read Gramofile 
Orchestral songs
Baker/Barbirolli
EMI M CDM5 66981-2Read Gramofile 
Symphony No 1
BRSO/Kubelík
DG The Originals M 449 735-2GORRead Gramofile 
Symphony No 10 (ed Cooke)
BPO/Rattle
EMI F CDC5 56972-2Read Gramofile 
Symphony No 2
CBSO/Rattle
EMI F CDS7 47962-8Read Gramofile 
Symphony No 3
LSO/Horenstein
Unicorn-Kanchana M UKCD2006/7Read Gramofile 
Symphony No 4
Raskin/Cleveland/Szell
Sony M SBK46535Read Gramofile 
Symphony No 5
New Philh/Barbirolli
EMI M CDM5 66910-2Read Gramofile 
Symphony No 6
BPO/Karajan M
DG DG 457 716-2GOR2Read Gramofile 
Symphony No 7
Chicago SO/Abbado
DG Masters F 445 513-2GMARead Gramofile 
Symphony No 8
Chicago SO/Solti
Decca M 460 972-2DMRead Gramofile 

Symphony No 9
BPO/Karajan

Picture of Gustav Mahler. 

Gustav Mahler

DG F 439 024-2GHS2Read Gramofile 

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hi igen!

Please - I am not the expert. Har bare lyttet og samlet i mange år. Kender de fleste af dine Mahler anbefalinger - fine. Hos os - I den 8 har Chailly sat sig i spidsen, den 9 med Giulini hvis den skal være ægte dybt rystende, Karajan ok hvis den skal være smuk. Abbado er min yndling i 6. Du nævner ikke Normann/Shirley-Quirck i Knaben Wunderhorn på Philips? Spil Revelge for enhver militæridiot hver morgen og han skifter hurtigt arbejde. Og så bør du høre Gatti i den 5 overhalede Bernstein som ellers var favorit. Iøvrigt holder jeg mest af Barbirolli's Mahler i den 9.

Furtwängler i B9 - selvfølgelig men helst i liveudgaven på Tahra få måneder før hans død. Den eneste hvor længden af adagioen ikke kan blive lang nok.

En frister?: Fik fornylig Fritz Reiners "Altso sprach Zara..." i 54 optagelsen (den 2-3 år nyere er den man normalt hører med ham) det er første gang jeg hører den som et mesterværk, hvor den berømte indledning ikke bare står som noget der ikke kommer resten ved, lyden er flot af en 54'er.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

nikolaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Stephen KovacevichvStephen KovacevichStephen KovacevichStephen KovacevichStephen KovacevichStephen KovacevichStephen KovacevichStephen KovacevichStephen KovacevichStephen KovacevichStephen Kovacevich

Im not the expert", siger du. Det er vist en sandhed med store modifikationer. Du ved jo en masse om det klassiske repetoire på CD.

Med hensyn til Mahlers 8. symphony, vil jeg dog tillade at foretrække Soliti's indspilning på Decca. Og alternativt indspilningen med Klaus Tennstedt, som desværre vist nok ikke fås mere. Ellers er vi meget enige. Også i dit valg af den 9. med Barbirolli og Giulini, kan jeg da kun klappe af.

Når du nævner Fritz Reiners og hans indspilning af "Altso sprach Zara", har vi vel næsten nået til verdens ende. Hans indspilninger holder jeg også utroligt meget af. Folk burde stå i kø og råbe for at få hans gamle indspilninger på "Living Stereo". F.eks. er Bartoks "Concerto for Orchestra" en sand fryd for øregangene. Også hans indspilninger af Rossini's overturer på RCA er jo legendariske.

Hilsen

Charlotte

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

nikolaj skrev:

Her er en liste over de Gustav Mahler indspilninger, som tidskriftet GRAMOPHONE anser for at være de bedste. Jeg er selv næsten 100% enig i valget (men naturligvis mange andre gode alternativer):

Mahler
Complete symphonies
BPO/VPO/Chicago SO/Abbado
DG M 447 023-2GX12Read Gramofile 
Das Lied von der Erde
Baker/King/Haitink
Eloquence S 468 182-2Read Gramofile 
Orchestral songs
Baker/Barbirolli
EMI M CDM5 66981-2Read Gramofile 
Symphony No 1
BRSO/Kubelík
DG The Originals M 449 735-2GORRead Gramofile 
Symphony No 10 (ed Cooke)
BPO/Rattle
EMI F CDC5 56972-2Read Gramofile 
Symphony No 2
CBSO/Rattle
EMI F CDS7 47962-8Read Gramofile 
Symphony No 3
LSO/Horenstein
Unicorn-Kanchana M UKCD2006/7Read Gramofile 
Symphony No 4
Raskin/Cleveland/Szell
Sony M SBK46535Read Gramofile 
Symphony No 5
New Philh/Barbirolli
EMI M CDM5 66910-2Read Gramofile 
Symphony No 6
BPO/Karajan M
DG DG 457 716-2GOR2Read Gramofile 
Symphony No 7
Chicago SO/Abbado
DG Masters F 445 513-2GMARead Gramofile 
Symphony No 8
Chicago SO/Solti
Decca M 460 972-2DMRead Gramofile 
Symphony No 9
BPO/Karajan
DG F 439 024-2GHS2Read Gramofile 

Hej.

De nummere der er for enden af hver CD, er det en form for indifikations numre, så den lokale musik forhandler kan finde indspildningen til en???

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

nikolaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Ja...helt korrekt. Skal du bestille en konkret CD, så skal du nok have "hele linien med" til CD-forhandleren, fordi mange indspilninger løbende bliver genudgivet i nye serier (koncepter).

Hilsen

Charlotte

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
COPLAND 100

Har kæmpet mig hjem gennem regn og blæst med butikkens
sidste eksemplar af Copland 100. Kristian elsker at sælge de
skiver. Kubik og SES har anbefalet denne og så bliver man
nysgerrig. Så nu skal rørene bare varmes op og kaffen laves.
Glæder mig.

I øvrigt, min største oplevelse de sidste par uger var en lp med
Hummels Piano koncert B Minor op. 89 med Martin Galling.
Sjældent har jeg hørt musik der gik *så* rent ind med det
samme. Tak for det Charlotte. Vil bestille udgaven du nævnte.

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Fantastisk tråd!

Mange, mange tak til Charlotte, SES og Kurt K. For det første snakkes der alt for lidt om klassisk musik på dette forum, selv om SES tidligere har gjort en flot indsats i andre tråde. I denne tråd er der inspiration til mange, mange timers dejlig lytning, og selv om man i forvejen har mange klassiske indspilninger, så er der altid noget nyt at hente i andres anbefalinger.

Mange roser til jer alle!

Kurt K. - har du lidt flere detaljer om Copland 100? Jeg er egentlig en stor fan af Copland, men har alt for lidt fra hans hånd.

I øvrigt dejligt for en gangs skyld at se indlæg fra det modsatte køn i dette ellers temmeligt mandehørmende forum. Flot initiativ, Charlotte - vi håber på flere guldkorn fra dig!

Mange hilsner

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
For det første snakkes der alt for lidt om klassisk
musik på dette forum, selv om SES tidligere har gjort en flot
indsats i andre tråde.

Det svinger lidt op og ned. Du skulle have været med i
månederne før jul. Da var der rigtigt mange indlæg om klassisk.
Prøv evt. at se de ældre tråde. Der er mange gode indlæg.

nikolaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Dejligt, at høre den sprudlende entusiasme omkring den klassiske musik.

Det glæder mig da, at micjac har lyttet til "Hummels Piano koncert B Minor op. 89". Jeg kan mere end anbefale også at lytte Hummels Piano koncert i A minor. Det er fantastisk smuk musik og fortjener meget mere opmærksomhed - også fra hip-hop-, rockfolket m.fl.., der normalt ikke lytter så meget til klassisk musik.

Prøv og skaf klaverkoncerterne med Stephen Hough på piano (på Chandos) og hør også hans udgave af Medelssohns 2 klaverkoncerter på samme plademærke. Han er forrygende god (også god hi-fi lyd) - og har da også fået en række internationale musikpriser.

J Hummel: Piano Concertos - Stephen Hough piano; English Chamber Orchestra; Bryden Thomson  Her er forsiden til den skønne Gramophone Award Winner CD'en med Hummel's klaverkoncerter med Stephen Hough på piano (CD-mærket er Chandos).  

Hilsen

//Charlotte

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

nikolaj skrev:

Dejligt, at høre den sprudlende entusiasme
omkring den klassiske musik.

Det glæder mig da, at micjac har lyttet til "Hummels Piano
koncert B Minor op. 89". Jeg kan mere end anbefale også at
lytte Hummels Piano koncert i A minor. Det er fantastisk smuk
musik og fortjener meget mere opmærksomhed - også fra hip-
hop-, rockfolket m.fl.., der normalt ikke lytter så meget til
klassisk musik.

Prøv og skaf klaverkoncerterne med Stephen Hough på piano
(på Chandos) og hør også hans udgave af Medelssohns 2
klaverkoncerter på samme plademærke. Han er forrygende god
(også god hi-fi lyd) - og har da også fået en række
internationale musikpriser.

Hilsen

//Charlotte

Hej Charlotte, du kan tro min overraskelse var stor da jeg
lyttede til 89'eren på lp'en jeg havde taget med hjem ifm. lidt lp
snuseri i en kælder. Kunne jo huske du havde ham på listen.
Havde ikke regnet med det var godt. Musikken
kommer som perler på en snor.

Hummel kommer som lidt af en åbenbaring for mig og jeg fatter
ikke jeg har overset ham indtil nu. Jeg har dog været omkring
så meget de senere år. Han blev i samtiden anset for en af de
helt store pianister. Måske den største. Var elev af Mozart og
med til at bære Beethovens kiste for pokker. Sådan en mand
må man ikke overse

Jeg har læst op på den Chandos du nævner Charlotte og sikke
en omtale den har fået. Klart et must.

Hvis du er til smuk og melodiøs musik uden det bliver banalt så
løb efter Hummel.

nikolaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Picture of Johann Nepomuk Hummel. Tegning af Hummel (lyt til hans 2 klaverkoncerter) 

Første gang jeg hørte Hummel's klaverkoncert A-dur, var i Sveriges P2 radio, hvor koncerten brusede ud en skøn majaften i min bil, da jeg kørte gennem Grib Skov. Jeg var både overrasket og begejstret over, at der var tale om Hummel's A-dur koncert.   

Hilsen

// Charlotte     

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Availability: Order this item used now.

See more product details
Så lige denne sjove udsolgte raritet!
Hummel - Fagot koncert.
Jeg mener i øvrigt at have snuset op, at Hummels pianosonater er indspillet på ECM, dem kan du finde her: http://www.ecmrecords.com/ecm/history.html

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

I mange år gik jeg og mente et klassisk musik var for bøsse-røve. Men utroligt nok er mine øjne og ører blevet åbnet for denne lækre musik-genre. Måske med tak til de store Hollywood komponister, som gerne bruger materiale fra de store komponister..

Hmm ingen diskrimination, men anyway!!!!!!!!!! 

Til top Vis JanM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanM

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Så lige denne sjove udsolgte raritet!

Hej Kubik. Ha ha, ja den er ikke nem. Har ikke kunnet finde den
nogen af de sædvanlige steder.

I øvrigt har jeg spurgt Andreas Spreer, Mr. Tacet, om hvilket
HT mærke de bruger ved evaluering/editering af deres stereo
optagelser. Han svarede sørme:
"no, not B&W. We use Genelec speakers, from Finland".

Ja, det siger altså ikke mig noget. Endnu.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hej micjac...

www.genelec.com ....har altid troet det var fransk.....

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes