Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Fantastic four: Rise of the Silver Surfer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 December 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Har lige købt ovennævnte film i dobbelt dvd udgaven for at få DTS lydspor, men til min store fortrydelse er dette lydspor på italienk. Så skuffelsen var temmelig stor da jeg opdagede dette. Har efterfølgende så søgt på nettet for at se om det lod sig gøre at få en udgave med engelsk DTS og danske undertekster og det kan det faktisk, man skal bare købe den norske dobbelt disk udgave. På den svenske dobbelt disk udgave er der også engelsk DTS, men ikke danske undertekster. Den har undertekster fra de andre nordiske sprog. Det mest underlige ved disse tre udgivelser er at det SF film der står for udgivelserne

Jeg håber at der ruller et hoved eller to i den danske afdeling af SF film, for det markværk de har udsendt.

Til top Vis schifferer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schifferer

Brandt00
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 December 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Har os lige købt den, bare på blu ray, og der er er dts på engelsk
Til top Vis Brandt00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt00

schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Det er fristende at gå over til Blu ray, da der er ved at komme rigtig mange film på det format med danske undertekster og med den gode lyd. Nu har jeg så bare et old school tv (jeg synes at plasma tv´ene larmer), så det giver ikke mening at købe blu ray endnu.

Nu var pointen med indlægget at det virker noget besynderligt at man udsender en dvd i Danmark med italiensk dubbet DTS lydspor, samtidig med at den norske udgave fås med det originale DTS lydspor og danske undertekster. Derudover vil jeg så advare andre om at købe den danske dvd udgave såfremt de går efter den gode lyd, de kan så købe den norske udgave i stedet.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Dansk DVD udgivlser er de ringes udgivlser der kan fås, prøv først med en Engelsk udgivlser her er der mange gange Dansk udertekster.

Ved ikke lige havde der sker for den dansk DVD udgivlser lige nu, men det er ikke god, håber ikke at det også sker for dansk HD udgivlser (eller er
det også sket her ?), for hvis man skal finde en først klasse udgivlse skal man ikke kikke på den dansker udgivise, men mange gang mod US eller
hvis der skal værre Dansker undeteskster mod de Engelsk udgivlsre som også er billige end de danske.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 December 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Fantastic four kommer fra 20th Century Fox - såvidt jeg ved koordineres deres DVD produktioner centralt, således at SF film formentlig ikke har haft meget at skulle have sagt om konfigurationen af den aktuelle udgivelse. En smutter som denne skyldes med andre ord formentlig ikke at der er tale om en dansk udgivelse, men at Danmark tilfældigvis har trukket "nitten" og har fået lagt sine tekster på en version hvis primære marked er Italien, som så er blevet prioriteret højere end lille Danmark.

Adskillelsen af sprogene indenfor skandinavien kunne jeg forestille mig skyldes et ønske om at dæmme op for parallelimport mellem landene, enten pga. forskelle i releasedato eller vejledende priser.

schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

RogueAgent

Adskillelsen af sprogene indenfor skandinavien kunne jeg forestille mig skyldes et ønske om at dæmme op for parallelimport mellem landene, enten pga. forskelle i releasedato eller vejledende priser.

[/QUOTE skrev:

Sådan kunne det godt virke normalt, men i dette tilfælde har titlen samme release dato og den vejledende pris ser også ud til at være nogenlune ens. Den norske udgave har netop undertekster fra alle de skandinaviske sprog. S

Sådan kunne det godt virke normalt, men i dette tilfælde har titlen samme release dato og den vejledende pris ser også ud til at være nogenlune ens. Den norske udgave har netop undertekster fra alle de skandinaviske sprog. Samtidig er det SF film der har aftalen med Fox og SF film i de enkelte lande er jo eget af samme moder selskab. Så alt i alt synes jeg bare det er underligt at skiven ikke er den samme i alle de skandinaviske lande, det vil jo ogaå alt andet lige give nogle stordrifts fordele.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 December 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

schifferer skrev:
Den norske udgave har netop undertekster fra alle de skandinaviske sprog. Samtidig er det SF film der har aftalen med Fox og SF film i de enkelte lande er jo eget af samme moder selskab. Så alt i alt synes jeg bare det er underligt at skiven ikke er den samme i alle de skandinaviske lande, det vil jo ogaå alt andet lige give nogle stordrifts fordele.
Aah - jeg havde ikke bemærket at der var danske tekster på den norske udgave. Så vil jeg godt give dig ret i at det er lidt sært.

Tidligere har der været eksempler på at f.eks. Harry Potter laves i en norsk/svensk og en dansk/finsk version, og tilsvarende med mange Disneyfilm, bl.a. Løvernes Konge - selv om disse jo også distrubueres af samme selskab. Det var den slags jeg tænkte på.

schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

I dag fik jeg talt med en fra SF film, grunden til at den danske udgave er lagt sammen med den italienske er som RogueAgent skriver forskellige release datoer. Det var oprindeligt meningen at den danske udgave skulle været kommet for en tre måneders tid siden, det lykkedes så ikke og senere var det ikke muligt at lave en skandinavisk udgave.

Den finske udgave har jeg nu fået verificeret via invelos.com, den har engelsk DTS og undertekster fra alle de nordiske lande. Det burde den norske også have, i hvert fald hvis man stoler på SF film norges info.

Konklusionen for undertegnede, må så være at jeg skal se mig lidt bedre for inden filmen ryger i kurven næste gang. Medarbejderen fra SF film Danmark sagde godt nok at det kun sker en ud af 200 gange at en dansk version bliver lagt sammen med en sydeuropæisk udgave, men det hjælper mig ikke ligefrem i dette tilfælde.

schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Nu opgiver jeg sgu snart, har fået fat i den norske udgave. På bagsiden af denne står der engelsk DTS, danske undertekster. Men der er selvfølgelig ikke danske undertekster. Så der er vist kun to skandinaviske udgaver, den danske også en til resten af skandinavien.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes