| Forfatter |
|
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folks I november sidste år havde jeg oplevelsen af, at være i Amager Bio og se et af mine gamle yndlingsband Saga live på 30 års turne. Det var sg sjovt at se andre fans af bandet, som man godt kan have fornemmelsen af, at være den eneste i verden der kender...:) Jeg har eksempelvis aldrig hørt Saga i radioen nogen sinde. I samme boldgade, progressiv rock med vægt på trommer, hører også Rush. Begge bands har jeg nydt siden starten af firserne. Men er der andre der er på samme vogn? I min optik var begge bands bedst i firserne. Særligt Saga, der godt nok har lavet meget skidt efterfølgende.... Tjek dette herlige klip fra 1981Rush ser sådan ud. Deres trommeslager har dannet skole i komplicerede sæt og efterlignes heftigt. Youtube er fyldt med videoer med ham og kopister...:)
|
| Til top |
|
| |
1967Henrik Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sjeffe
Hmm... Det vækkede minderne frem. Jeg havde alle Saga`s LP`er dengang og var med fra starten. I dag har jeg kun 3 på CD . De blev jo verdensberømte i Danmark og jeg husker stadig tilbage til de glade 80`ER når et af deres nr. spiller, men du har ret - det er sjændent de spilles i radioen (P3, som jeg lytter mest til)
Men tak for genopfriskningen 
mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
audiohagel Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sjeffe
Jeg så SAGA første gang i 1980 , og har været ville med dem lige siden,det er rigtig at
det var i 80èr de var bedst.
Jeg har set den 7 gange, de har været fede alle gange.
Jeg hører også RUSH , men har aldrig været inde at se dem.
mvh
Audiohagel
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører lidt Rush, Saga er dog ikke noget der har fanget mig.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjeffe skrev:
Hej folks
Men er der andre der er på samme vogn?
|
|
|
ja, da 
Prøv evt at søge lidt på google under progresiv rock, hvis du vil inspireres 
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt at se, der var andre....   Efter min mening var der seks albums med Saga der holdte: 1978 - Saga 1979 - Images at Twilight 1980 - Silent Knight 1981 - Worlds Apart 1981 - In Transit - Live (optaget i København....) Og 1983 - Heads Or Tales Det var numre som How Long, Humble Stance og ikke mindst Wind him Up og Dont be Late. Og det var sg skægt at høre dem live i dag, 30 år efter. 90 procent af sættet bestod af numre fra dengang..:) Rush kulminerede efter min mening med albummet Power Windows fra 1985:  Nå, det var sg skægt at høre, at der fandtes andre..:))
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis I er til progressiv rock, så prøv at lyt til dem her
http://www.youtube.com/watch?v=i6pjbZHX8HA
Band der hedder Enchant :)
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte engang Saga Lp, hørte den et par gange, men den fangede mig aldrig. Har heller aldrig mødt nogen Saga Fans  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
vist en saga blot...
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg høre tit Rush, de har fanget mig mest men Saga er heller ikke dårligt!  __________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er stor fan af Rush; opdagede dem lidt "bagvendt", idet jeg hørte om dem gennem Mike Portnoy´s omtale af Neil Peart 
Jeg er stadig (lige akkurat) under de 30; heraf det bagvendte 
Rush er et fantastisk band i min bog. De spillede jo i Oslo i oktober, men da jeg opdagede det, var der udelukkende oppe-under-taget-med-bøjet-nakke-billetter tilbage...
De skriver på deres hjemmeside, at de tourer igen i ´08; vi kan jo håbe det bringer dem til det gamle kontinent igen 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jeg købte engang Saga Lp, hørte den et par gange, men den fangede mig aldrig. Har heller aldrig mødt nogen Saga Fans |
|
|
Det skal du da heller ikke være ked af. Vi ser ret sjove og mærkelige ud   __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, glimrende 1981-klip, men "low-fi", så jeg må hjem og høre 16 chapters. 
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 05:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, at det, der har begejstret mig mest ved begge bands er deres trommer. Jeg har selv spillet trommer gennem en del år og jeg hørte numrene igennem i detaljer for at lære....  Men damn, der er gang i teknikken... Det pompøse, det er nok det, jeg syntes bedst om ved begge bands. 
|
| Til top |
|
| |
moller Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
RusH er verdens bedste band ,har alt både på cd og vinyl, og det meste på der er udsendt på dvd. Envidere har jeg set dem de sidste 2 gange de har været i Stockholm, sidste gang den bedste koncert jeg har har været til overhovedet og det er da blevet til 200-250 stk. Et band med 3 meget sympatiske fyre , med et meget varieret bagkatalog, et band du sagtens kan gå på opdagelse i, eller smutte ind og nyde hvis de kommer til Scandinavien igen, det vil jeg.
DANMARKS "STØRSTE" RUSHFAN
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
RUSH er et fantastisk band. Jeg blev introduceret for dem "sent" med Vapor Trails, og så har jeg ellers arbejdet mig bagud derfra. En af de ting, som jeg synes er virkelig fedt ved Rush, er, at de har en distinkt og meget tidstypisk sound i hhv. 70'erne, 80'erne og 90'erne, og alligevel bliver de ved med at lyde som sig selv. I starten havde jeg det virkelig svært med Geddy Lee's stemme - jeg syntes ganske enkelt, han sang ad helvede til (lidt ligesom jeg havde det med Neil Young, før det kom ind under huden på mig). Nu synes jeg naturligvis, det hele går op i en højere enhed  SAGA har jeg dog til gode, men det kan da være, jeg skal tjekke dem ud
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saga har aldrig helt fanget min interesse.
Jeg kan huske, at jeg for rigtig mange år siden via min gode kammerats storebror hørte deres berømte livealbum "In transit". Jeg var dog på ingen måde nær så betaget af det album som min kammerat og især broderen til ham. Meget senere lånte jeg nogle af deres studiealbums og igen livealbummet in transit, men det sagde mig stadig ikke noget. Nu har jeg opgivet dem.
Rush er derimod en helt anden sag. Jeg fik kendskab til bandet i de sene 80'ere/tidlige 90'ere, hvor de tit var med i de heavy metalblade, jeg købte brugt (på trods af at bandet ikke har det store med metal at gøre). Jeg fik langt om længe købt noget med bandet omkring årtusindeskiftet, hvor jeg købte det fremragende livealbum "Different stages" samt opsamlingsalbummet Chronicles. Lidt senre fik jeg fat i livealbummet "A show of hands" og noget senere købte jeg den glimrende live DVD "Rush in Rio".
Selv om jeg virkelig godt kunne lide alle udgivelserne, fik jeg ikke købt nogle af deres studiealbums, da det virkede som en ordenlig mundfuld at investere i deres bagkatalog og CD reolen vidner også om, at jeg brugte pengene og tiden på at købe alt muligt andet.
Fornyelig gik jeg dog endelig i gang med at investere i deres bagkatalog og på ret kort tid har jeg købt 2112, permanent waves, moving pictures, power windows, presto, roll the bones, counter parts samt deres nyeste, Snakes and arrows. Desuden har jeg købt deres store koncertdvdpakke, Rush replay.
Simpelt hen genial, god musik, der virkelig ligger højt på min private air-play liste... Inden længe er jeg overbevist om, at de sidste studieudgivelser, jeg mangler i samlingen på nuværende tidspunkt også er erhvervet.
Desværre har jeg ikke set bandet live, men kunne vildt godt tænke mig det. Desværre kommer de ikke til Europa i 2008, hvor deres koncerter er i USA samt diverse lande i mellem og sydamerika. Til gengæld skulle der komme en ny koncertdvd, optaget på Snake and Arrows turen fra Ahoy Arena i Rotterdam. Den må blive vildt fed. Glæder mig virkelig til at høre nogle af de nye, geniale numre fra Snakes and Arrows live.
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 06:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da kæft, manner. Er i himlen, når der er så mange der er vilde med dem ..
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 10 April 2010 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der nyt på Rush fronten. Jeg har læst, at de giver ca. 40 koncerter i USA, samtidig med, at de er ved at indspille noget nyt materiale.
I koncerterne vil de spille lidt af det nye materiale, men det, der virkelig gør koncerterne ekstra interessante er, at de for første gang nogensinde vil spille HELE det legendariske album "Moving pictures" i sin helhed. Altså blandt andet vil det være en livedebut for "The camara eye".
Desværre er der absolut intet, der tyder på, at de vil spille nogen koncerter i Europa på denne tour, især også taget i betragtning af, at de er i gang med at indspille nyt materiale, hvor Nick Raskulinecz endnu en gang vil være producer.
Det er lige før, at man skulle overveje en tur til USA for at overvære dette. Hvis det altså bare ikke var for de glatnakker ved skat, der mener, at man skal betale restskat....
|
| Til top |
|
| |