Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Tom Petty - Running down a dream (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jeg valgte fornyelig at investere i det nye 4 dobbelte DVD/CD sæt med Tom Petty "Running down a dream", der fejrer bandet (Tom Petty and the Heartbrakers) 30 års jubilæum.

Jeg kan kun give mine aller varmeste anbefalinger til denne ultra geniale udgivelse, der er noget af det bedste og mest imponerende, jeg længe har set.

De to første DVD indeholder et 4 timers portrætporgram, der går fint i dybden med hans musik, band og meninger osv. Jeg er helt vild med, at der ikke er nogen kommentator eller fortæller, men udelukkende bruger interviews med Petty selv og alle de folk, der på en eller anden måde har været involveret i hans og bandets karriere.

Efter dette 240 minutter lange portrætprogram føler man virkelig, at man er kommet tæt på
personen Tom Petty og derigennem kommer man også tæt på baggrunden for hans geniale musik. Klasse....

3. DVD indeholder en speciel 30 års jubilæumskoncert, hvor Tom Petty (og hovedparten af bandmelemmerne) er tilbage for første gang i mange år i deres fødeby Gainesville, Florida.
Det er meget tydeligt, at bandet er helt oppe på mærkerne og er topmotiverede over at være tilbage, hvor det hele begyndte.

Koncerten, der fænomonalt godt optaget, foregår på hjemmebanen for University of Floridas basketballhold, "Florida Gators". Den ca. 2 timer lange setliste er jo nærmest guddommelig og indeholder numre fra stort set hele karrieren plus et par fede cover numre, som Hr. Petty henviser til som numre, de startede med at spille i de gode gamle Gainesville dage.

Det er  især fedt at de har støvet den geniale "Southern Accents" af, der jo passer perfekt til lejligheden og som bandet ikke har spillet i årvis. Et andet, blandt ufatteligt mange højdepunkter, er "Learning to fly", der bliver spillet i et meget nedtonet arrangement, hvor Tom Petty og hans guitsar alene er i fokus.

Ellers indeholder koncerten jo fantastiske evergreens som "Listen to her heart, Running down a dream, American girl, You wreck me, Free falling etc samt nyere, fremragende numre som Saving grace og Down South. Desuden spiller man også en glimrende version af Traveling Wilburys klassikeren "Handle with care", hvor Scott Thurston håndterer omkvæddet.

Med hensyn til setlisten er jeg endvidere også yderst tilfreds med, at man har udeladt numre fra "The last DJ", som jeg synes er et decideret lavpunkt i Tom Pettys ellers fantastiske karriere.

Til lejligheden deltager Stevie Nicks i en stor del af koncerten, både på backing og leadvokal og i duet med Tom Petty, hvilket jo bare er ekstra fedt !!

Alt i alt er koncertdelen helt på niveau med den fastiske koncertdvd, "High grass dogs", hvilket
jeg nærmest anså som værende umuligt...

Endelig indeholder pakken en CD med tidligere ikke udgivne numre, hvor mange af dem indgår
i dokumentarfilmen. Meget interessant at høre, især sjovt for mig at høre Tom Pettys version
af et af mine absolutte favoritnumre, Hank Willimams klassikeren "Lost Highway (der paradoksalt nok rent faktisk ikke blev skrevet af Hank Willimas selv).

Som sagt, er Running Down en enestående, fantastisk udgivelse, som jeg ikke kan anbefale
nok..... Jeg er i fuld gang med at erhverve mig de sidste par udgivelser, der mangler i Tom Petty samlingen.

Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Dave! Dallas her! 

Det er jo fantastisk at høre det der, jeg tror sgu også snart jeg skal have en opfølger til den fremragende Playback, som jeg købte i staterne for 10 år siden.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes