Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: CDWOW-forlig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at det er slut med de billige plader fra CDWOW! De har indgået et forlig, og sætter priserne op. Ved at de holder op med at importere fra Singapore! Og derved er deres EU hul lukket.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/3416437.stm

hilsen

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Æv æv. Det lyder virkelig skidt.

Men mon det også gælder for deres Hong Kong site?

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!

Hvornår vil det ske? Håber at mit visa kan nå at gøde inden da!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Jamen hvis man læser artiklen ser det ud til at det kun bliver britiske og irske forbrugere der bliver ramt - kan det passe?

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=zaka]

Jamen hvis man læser artiklen ser det ud til at det kun bliver britiske og irske forbrugere der bliver ramt - kan det passe?

mvh

Jeg tror at de blot anses som et UK/Irsk firma?... Men det skal jeg ikke gøre mig klog på. For en EU regel gælder vel alle EU lande?

Peter

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Der står ikke noget om at det gælder hele Europa, så måske vi slipper (i første omgang)?

CD-Wow! currently charges £8.99 for a CD in the Top 75 albums chart, but will now have to add a £2 surcharge to any CDs delivered in the UK or Ireland from this Sunday, director Philip Robinson told BBC News Online.
(Citat fra artiklen)

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Ja jeg skal heller ikke gøre mig klog på dette men her er et par brudstykker fra artiklen:

""The record industry claimed that CD Wow! was obtaining sound recordings from outside Europe and selling them to UK and Irish consumers," the statement said.

"As a result of the settlement CD Wow! has agreed that it will not sell CDs that have been first placed on the market outside Europe to UK and Irish customers.

"It will only sell CDs that have first been placed on the European market to UK and Irish customers. All other details of the settlement are confidential," it said.

CD-Wow! currently charges £8.99 for a CD in the Top 75 albums chart, but will now have to add a £2 surcharge to any CDs delivered in the UK or Ireland from this Sunday, director Philip Robinson told BBC News Online."

For mig ser det ud til at det umiddelbart kun rammer uk og irland, men lur mig om ikke de andre EU landes musik industrier smager blod og snart lukker hullerne i de respektive lande.

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Rent praktisk, vil de så kunne styre det? Altså forskellige priser til forskellige lande?
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Rent praktisk, vil de så kunne styre det? Altså forskellige priser til forskellige lande?
Det tror jeg ikke er noget problem. Amazon styrer de forskellige landes momssatser på forskellige varegrupper uden problemer.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Mon ikke der er andre der kunne finde på noget ligende, hvis de går til kanten. af deres lovgivning?

CD-Wow! had been accused of violating UK copyright law by importing cheaper CDs from outside Europe to the UK.

Der er feks. lande som Holland, de vist heller ikke helt så hårde.

Peter

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

inden vi hidser os alt for meget op

"The retailer says it will now raise UK CD prices by £2 as it will have to buy more expensive CDs from Europe."

2 pund!! det er med gældende kurser 22kr, dvs en hvis det skulle gælde for uden for UK så vil vi stadig kunne købe billigere cder end i dk, hvor en cd typisk koster 145kr, gennem cdwow vil den koste ca 110kr.

men jeg så da også helst at de var billigere...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Endnu et bevis på hvorfor vi skal melde os ud af EU.. Bureaukrater (stav?) der får ondt i røven over så simple ting, i stedet for at lave noget mere nyttigt arbejde. Hvis de er så bange for vores indre marked, hvorfor helvede kunne de så ikke se på de kunstigt opholdte priser, der førte til CD-Wow's succes først???

Rent til grin.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Endnu et bevis på hvorfor vi skal melde os ud af EU.. Bureaukrater (stav?) der får ondt i røven over så simple ting, i stedet for at lave noget mere nyttigt arbejde. Hvis de er så bange for vores indre marked, hvorfor helvede kunne de så ikke se på de kunstigt opholdte priser, der førte til CD-Wow's succes først???

Rent til grin.

Melde os ud af EU? Dvs. at vi skal betale moms, told afgift og punktafgift på alt hvad vi importerer! Det lyder da som en væsenligt ringere sitaution end den vi har nu!

Men jeg er enig i at priserne herhjemme holdes kunstigt høje.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Som i kunne kunne læse kom mange af dem fra Asien og eftersom de fleste asiater er langt fattigere end os europæere er man selvfølgelig nødt til at sælge dem billigere der. Det er også langt billigere, at købe cd'er i Polen fordi de jo heller ikke tjener lige så mange penge som os danskere. Dette er jo meget logisk for en liter mælk koster da heller ikke det samme i hele verden vel! Hold nu op med at klynke over cdpriserne herhjemme. I 1987 kostede en cd 170 kr og en lp 100 kr.
Til top Vis Mr TGS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr TGS

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Rent til grin.

Jeg forstår ikke rigtig din logik i at melde sig ud af EU. Hvis vi gør det, så bliver alt meget mere kostbart kan jeg betro dig. Danmark importere det meste til consumer-forbrug. Det man går er faktisk at beskytte det europæiske marked, fra at blive oversvømmet af billige produkter fra østen m.m. og for at bevare arbejdspladser i EU! At cdwow tror de har fundet et smart hul, ved et importere vare der ikke er beregnet til afsætning i EU, og så sende dem i små forsendelser, så de går ind under bagatalgrænsen, ja det sættes der meget snart en effektiv stopper for. Og ministerrådet ser netop nu på hvordan reglerne i de forskellige lande kan harmoniseres asap.

Jeg har selv handlet hos cd.wow men holdt op da jeg læste om deres forretningsmetoder, som i mine øjne moralsk er forkastelige (og til skade for erhvervsliv og arbejdspladser i EU).

Jeg tror de fleste overlever dette billige alternativ til film og musik. Vi har trods alt en ret høj levestandard herhjemme og et højt indkomstniveau.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Kim F. skrev:

Rent til grin.

Jeg har selv handlet hos cd.wow men holdt op da jeg læste om deres forretningsmetoder, som i mine øjne moralsk er forkastelige (og til skade for erhvervsliv og arbejdspladser i EU).

Men det er okay at købe i Tyskland??

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hm, jeg kan ærlig talt godt se at min begrundelse nok ikke var heeeelt grundig nok.. Jeg vender tilbage når jeg har nogle bedre argumenter i orden.
Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Mr TGS skrev:
Hold nu op med at klynke over cdpriserne herhjemme. I 1987 kostede en cd 170 kr og en lp 100 kr.

Og i 1960 kostede et tv en årsløn - what's your point?
Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

priserne er ikke steget på cd-wow.com.hk - de er heller ikke steget på cd-wow.se, og der kan de faktisk sælge cd med svensk moms for 105 dkr.!!!!

så tag jer samme grådige danske pladeselskaber og forretninger - i andre europæiske lande, er pladesalget steget sidste år - ikke i danmark, gad vide hvorfor!
Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
ctacta skrev:
Kim F. skrev:

Rent til grin.

Men det er okay at købe i Tyskland??

Moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt?

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes