Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: NHØP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Sidder lige og hører den nyst hjemskaffede "Those who where"

Den er dælme god!!!! Især titelnummeret med Lisa Nilsson får det til at løbe koldt ned af ryggen. Det er virkelig kræs det her! Lyden er rigtig god - som på så mange danske jazzplader. Grrrr!!! 

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Puha - den har næsten kørt uafbrudt siden jeg fik den. (Har kun været sporadisk afbrudt af lidt heavy (Sevendust) da jeg trængte til lidt afveksling :)For dælen folkens, den skive skal i have. Hører i??? I ved jo jeg har skide god smag - så køb den blot!

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej Obi,

Jeg lånte i weekenden både "Those Who Were" såvel som "Misty Dawn" på biblioteket. Jeg må sige at jeg ikke er blevet skuffet. De lever til fulde op til mine høje forventninger.

Skal definitivt have kigget på mere af samme skuffe, og prøve at finde lidt guldkorn så jeg endelig kan sende lidt inspiration den anden vej!!!!

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

God eftermiddag Mr. Obi.

Jep, det er nogle fine skiver med NHØP. Når du nu har kastet dig over denne fantastiske mand, så burde du måske lytte lidt til albummet "To A Brother" med TRIO NHØP, fra 1993...det er guf for dine øren!!!

Mvh FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hørt!  
Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Så kom der endelig lidt gang i den tråd. Det var da dejligt :) Bare rolig Becker - Girl from Ipanema står i min cd-reol takker være dig - så du skal ikke være så beskeden... :)

Når vi nu er ved at købe alle de cd'er jeg anbefaler fordi jeg har så god smag  vil jeg  da lige anbefale Nils Vinding trio. Det er også rigtig jazz kræs med god fransk cafe stemning, selvom de er pære danske....

Kigger lige efter den der NHØP en af dagene.

MVH Obi.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hej obi!

Det er et virkeligt godt nummer. Hørte den første gang jeg havde mine TDL RSTL'er. Der lød det "næsten" som om der gik nogen på taget. Nu, hvor jeg lige har genhørt nummeret pga. min nyanskaffelse DALI Suite S 1.2 sub, sker der igen ting og sager på loftet. Det må være et eller andet subsonisk - ret vildt!

Nej, hvor er jeg glad for min Dali ...

Har du prøvet det sidste nummer? Det er min favorit pt. "Guilty, Your Honour". Det swinger helt vildt

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Nu var det desværre bare en jeg havde lånt, så jeg har grædende måttet aflevere den tilbage. Stort savn !!! Må snart tage mig sammen og få den genanskaffet.

Det med at der går nogen på taget, kender jeg godt. Det er resultatet af en god optagelse, hvor der bare er sat en god mikrofon ordentligt op, og så uden for megen lydstudie fnidder fnadder - så lyder det sådan. Hvorfor ved jeg ikke. Men det gør heller ikke noget, for til gengæld bliver lyden så suveræn at man får gåsehud. Et nærvær og en nerve man ikke oplever på almindelige mere "poppede" main stream udgivelser...

MVH Obi.

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Ja, så vender jeg tilbage igen.....

Jeg har lige været i fuld sving med at nærlytte NHØP "To A Brother", og der er specielt ét nummer du skal ligge specielt mærke til......Det er melodi nr. 5 "Jeg gik mig ud en sommerdag". Du vil blive lamslået over de kvaliteter dette nummer indeholder. Jeg er lige ved at våge pelsen og sige, at det er noget af det fineste kunst, der er produceret af danske hænder. Guitarspillet ligger i mellemtoneområdet og er sublimt, men basgangen er et kapitel for sig selv. Det er så detaljeret og nuanceret, at de får de små hård til at rejse sig i nakken. Det er en fantastisk oplevelse og rejse ind i det sublime, som du ikke må snyde dig selv for!!!

Mvh FLEX

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Det skulle vel aldrig være Ulf Wakenius på guitar? Det plejer det at være på NHØP pladerne.

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jep, det er den gode Ulf Wakenius, der står for alle guitarkompositioner på pladen. Desuden medvirker Adam Nussbaum på trommer, samt Ole Kock Hansen på klaver...dog kun på et enkelt nummer.

Det er en skive du må eje Hr. Obi!!!!

Mvh FLEX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes