Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Bob Hund (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er nogen herinde som lytter til Bob Hund fra Sverige?

Det er efterhånden en kendt sag at de spiller nogle forrygende live-koncerter, men deres skiver holder også. Hidsig rock'n'roll med vokal på skånsk ;o), glemmer aldrig da de spillede  Human Fly (The Cramps) på Store Vega...

Har lige opdaget at deres første LP Ingenting som kun blev trykt i 500 nummererede eksemplarer, er til gratis download fra deres hjemmeside www.bobhund.nu (link til download af mp3 eller wave fra forsiden). hvis man vil starte med en smagsprøve, så prøv nummer 2 Kompromissen og nummer 3 Allt På Ett Kort.

I øvrigt holder Bob Hund pause nu på ubestemt tid, til fordel for det nye band (med de gamle Bob Hund medlemmer) Bergman Rock. Bergman Rock har lige udsendt en glimrende cd. Læs anmeldelse her: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=302866

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

ok det var ikke mange .

Så kan jeg kun sige at i er gået glip af noget stort .

En lille opfordring til: Download nummer 8 "Vem vill bliva stor?" og hør et rock nummer af Neil Young'ske dimensioner der kunne have været med på Ragged Glory eller Weld (Alex E. - det burde være noget for dig ). Conny Nimmersjö tryller på guitaren på dette nummer.

mvh

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

torben kbh.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

Hej,

Er nogen herinde som lytter til Bob Hund fra Sverige?

Ja, det gør jeg indimellem, de skulle iøvrigt give nogle ret gode koncerter, men det er måske for sent nu? Ærgeligt hvis de vil til at geare ned, ud over musikken og de mærkelige tekster, den fede skånske dialekt, så er der ikke mange, der har cover´s med musikere med forstækerstik i ørene. Bob Hund sover aldrig!

Torben

Til top Vis torben kbh.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torben kbh.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

torben kbh. skrev:

Ja, det gør jeg indimellem, de skulle iøvrigt give nogle ret gode koncerter, men det er måske for sent nu? Ærgeligt hvis de vil til at geare ned, ud over musikken og de mærkelige tekster, den fede skånske dialekt, så er der ikke mange, der har cover´s med musikere med forstækerstik i ørene. Bob Hund sover aldrig!

Torben

Hej Torben,

Deres koncerter er fantastiske - langt bedre end det de formår at få ned på pladerne efter min mening. Deres plader er rigtig gode, men live slår det med flere længder. Faktisk har deres koncerter et energiniveau som jeg kun har set overgået af Neil Young og Crazy Horse

Helt slut er det ikke. Bergman Rock har samme besætning som hedengangne Bob Hund. Forskellen er blot at forsangeren synger på engelsk. Musikken på den nye Bergman Rock CD er ikke så forskellig fra Bob Hund.

Mon ikke Bergman Rock kommer til DK /Kbh. på et tidspunkt. Ellers kan jeg anbefale en tur over sundet til Malmö. Kulturbolaget er et glimrende spillested og de får helt sikkert besøg hvis Bergman Rock tager på turne i sverige. Følg med her: www.kulturbolaget.se.

Man kan sagtens nå med øresundstoget derover til en koncert og nå toget hjem igen samme aften .

mvh

- Frank Zappa

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

jeg istemmer koret, Bob Hund er ovenud gode!

og pladeselskabet Silence ligeså!!

at Bob Hund koncertstemningen ikke rigtig fanges på studioindspilningerne er der nok noget om... men hør lige den relativt korte koncertoptagelse fra London der findes på dobbelt opsamlinge "tio år bakut..." eller såden noget.

det er i mine ører den mest engagerende live-optagelse jeg kender: hyperenergisk, indædt, direkte og ligeglad på den ubekymrede facon - som "hunden" er bedst

denne optagelse var den eneste grund til jeg købte denne opsamling(har vist alle "rigtige" udgivelser..) og den er mere end pengene værd. Topklasse, og efter min mening den bedste introduktion til "hunden"...... molntuss eller ej!

mvh,

mikkel

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

torben kbh.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

hej,

et lovende link, Fish var der! willold, kan du også komme på et par navne fra "Silence", som det er værd at lede efter, det er jo aldrig dårligt med lidt inspiration. Hvis det er "10 år bakåt & 100 år framåt" du nævner, den har jeg, så har jeg jo egentligt fået en forsmag på hvordan den "engelske" sang så lyder - ikke som så meget andet.

torben

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hej Torben,

yep, det var den jeg mente - men det er nu ikke en indspilning under Bergman rock navnet, ej heller materialet....

jo, jeg kan godt lige "namedroppe" et par interessante; dog bliver det ldit letbenet med forklaringen - dynerne kalder!

jeg anbefaker så lidt i forskellige genrer:

1: "Fint Tilsammans": lige dele instrumental (postrock influeret) og vokalbaseret materiale, knapt så "wacky" og hårdt som Bob Hund... ja, måske lidt som hvis Bob hund spillede post rock. personligt finder jeg det RIGTIG godt!

2: hvis du er til bands som Hedningarne(åhh nej, nu kommer Jonas sikkert, hehe ) så tjek ud bands som "Boot" og "Urga", folke/middelalder-musik, du ved...... 

3: "Robert Johnson&the Punchdrunks": SURF SURF SURF!!!!! men på den lækre, hårde, facon. virkelig fedt at få surf "med en kant", som man så populært siger... noget mere gang i den end hos de mere høflig dansable varianter af denne til tider lidt monotone genre... og det holder super live!! hawai-skjorte, pomade, marshmallows og snaps(yep, den er god nok - det er det de vil have i backstage lokalet..)

4: "Philemon Arthur & the dung": meget specielt og amatør materiale. lyder forfærdeligt, men har sin egen (specielle)charme... et must hear, hvis man vil høre en af Bob Hunds største inspirationer. lidt henad Daniel Johnston(nej, jeg mener ikke han er "kejserens nye klæder"/"se giraffen", men en sangskriver der rammer den banalt naivistiske tone så perfekt at man ikke ved om man skal grine eller græde; og det det mener jeg bogstaveligt! - ham burde vi lave en tråd over, i øvrigt...)

5: "Fidget"(og måske også First Floor Power, de er dog lidt mere funky): hvis nu man klonede The Sounds(og så er der en i baggrunden der råber: "hey, er de ikke allerede kloner?" - og jeg svarer "jo.....") og Breeders....

her var lidt at starte på...... håber det kan bruges!

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

hej Torben,

ikke for at lyde for mavesur, men fik du læst mit svar eller??

det er jo meget rart at vide om jeg bare "skrev ud i det blå" eller ej....

mikkel

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

willold skrev:

hej Torben,

ikke for at lyde for mavesur, men fik du læst mit svar eller??

det er jo meget rart at vide om jeg bare "skrev ud i det blå" eller ej....

mikkel

Hej Willold(ham) - går jeg udfra? Fantastisk kunstner .

Jeg er godt nok ikke Torben, men du skrev ikke ud i det blå.

Specielt din sammenligning mellem Daniel Johnston og Philemon Arthur & the dung vakte min interesse. Johnston skriver nogle fantastiske sange.

Svenskerne levere rigtig rigtig meget musik.

mvh

- Frank Zappa

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej Zaka,

rart med et "ekko" derude, måske endda også musikalsk

hvis du er til Johnston, så kunne du måske finde glæde ved Devendra Banhart, forestil dig en blanding af Johnston og Nick Drake...

mvh,

Willold

torben kbh.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

willold skrev:

Hej Torben,

jo, jeg kan godt lige "namedroppe" et par interessante; dog bliver det ldit letbenet med forklaringen - dynerne kalder!

Hej willold,

jeg har været væk i weekenden, derfor den sene respons. At læse på din mail, ser det ud som om jeg har masser at gå videre med, tusind tak for det (iøvrigt fint at du har beskrivelser af musikken med!). Det er ikke ofte nok jeg bliver introduceret til nyt musik, så det kan godt være jeg vender tilbage med et spørgsmål eller to, når jeg er blevet lidt visere, hvis det er ok? Jeg kender ingen af dem du nævner. Men jeg syntes lige jeg vil nævne 22 Pistepirrko, som jeg syntes genremæssigt minder en smule om Bob Hund, selovom de stadig er helt unikke. De gav også en meget fin koncert i Pumpehuset, sidste vinter tror jeg det var. Hvis du ikke allerede kender dem, så giv det et forsøg. Tak for svaret.

torben

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hej Torben,

jojo, jeg kender skam godt mariehønsene... jeg syntes dog de er blevet lige vel poppede på især "go rally"(er det ikke det den hedder?..) - jeg er mere til deres lidt ældre, mere udsyrede, materiale

jeg tænker nu mere Mercury Rev end Bob Hund når jeg hører 22kaksi...

mvh,

willold

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Så lige at Bergman Rock spiller i Pumpehuset.

http://gaffa.dk/live/view.php/news_id=11620

Torben - det kan stærkt anbefales.

Jeg regner med at købe billet.

mvh

- Frank Zappa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes