Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Metallica i parken (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Er der  nogle af jer gæve hoveder her på forummet der skal til Metallica i parken den 26 maj????

Så kunne det da være meget hyggeligt at slå hovederne sammen og få sat ansigt på alle de mystiske navne der bliver brugt til at dække over folks identitet.

Jeg glæder mig helt vildt, håber dog de spiller mest af det gamle. Men det er jo nok lidt optimistisk at tro, da det er en St. Anger tour de er på.

Men det kunne være fedt at møde nogle hvis der da er andre der skal derind.

MVH WRONG

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

puffin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg skal da en tur over broen for at se dem :), med 4-6 venner.

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Så er det i aften...!

f**k, hvor jeg glæder mig. Metallica skulle vist gå på scenen kl. 21:15, så der er en del tid der skal slås ihjel med at stå i kø, æde og høre Lostprophets og Slipknot

Tager derind om et par timer.

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Yeahh! ... vi er fem gutter der kører derover af om et kvarter ... METAL! ... hehe.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

he he he. jeg er meget spændt på om lyden bliver god.? jeg synts ikke parken er det bedste sted til god lyd.

Til top Vis sims's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sims

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

sims skrev:

he he he. jeg er meget spændt på om lyden bliver god.? jeg synts ikke parken er det bedste sted til god lyd.

Den skulle være bedst på plænen, hvor vi også har billeter til

Jeg var til Eurovision Song Contest dengang det var her i landet, og sad lige foran scenen (der var ikke ståpladser), der var lyden helt fino.

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hov!
Der ligger en billet til Metallica - Det var nok ham sælgersnuden der tabte den.
Han gi'r sikkert en fadøl hvis jeg kommer forbi

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

FORTÆÆÆÆÆÆL !!!!

Hvordan var det så??

Nogen der hørte SlipKnot??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Metallica var som de plejer at være, masser af seriøs spade og scene show. FED KONCERT................Men lyden var som det plejer at være i parken, IKKE tilfredsstillende. Jeg ved ikke hvilke sylter der har lavet lyd, men det var ihvertfald ikke det bedste jeg har hørt fra metallica. 

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Lyden er ikke bare "ikke tilfredsstillende".
Den er under al kritik.
Det gik op for mig at der var noget galt allerede da Lars Ulrichs trommesæt blev rullet ind, og de begyndte at teste det gennem PA'et.
Jeg undrede mig over hvorfor tromme-teknikeren konsekvent slog dobbeltslag. På alle trommerne.
Da det havde stået på i nogle minutter begyndte jeg at fokusere på hvor lyden kom fra. De to slag i dobbeltslaget kom ikke samme sted fra. Det var kun et slag fra PA'et. Det andet var ekko - og det kom ikke fra PA'et.

Hvis ikke jeg havde kendt hovedparten af Metallicas numre på forhånd var jeg efter al sansynlighed gået.
Alt andte i ekko-mudder. Dog ikke i Battery hvor hvor ekkoet forsinkelse faktisk passede med rytmen
Nothing Else Matters faldt helt til jorden - det var ikke til at finde hoved aller hale i. Næstsidste ekstranummer - The Wait - kender jeg faktisk godt, men jeg kunne overhovedet ikke genkende det.

Et andet ankepunkt er manglen på PA-delay-tårne. Der er langt fra den ene ende af parken til den anden og for at få tilpas lydtryk modsat scenen blev der spillet ekstremt højt.
Ikke særlig smart når man i forvejen er plaget af umulige forhold.

Men Marvin har ret i at show'et i sig selv holder fint. Hetfield er kanon på en scene.
Ild og bomber i lange baner. Og en god blanding af heftige numre og de mere stille.
Men det bliver nok aldrig det samme som det var "dengang" - det er sikkert også meget godt. Både jeg og Metallica er blevet ældre

Min gode ven, som har set Metallica mindst 15 gange og kender dem ud og ind, mente at de godt kunne have øvet sig før de kom til Europa.
Jeg er tilbøjelig til at give ham ret. Hvor gange gange skal Hammett have lov at spille soloen i Master Of Puppets forkert?
Nu har han prøvet i 18 år og det er ikke lykkedes endnu

Om jeg hørte Slipknot.....    Nææ...    ; ;men jeg hørte ekkoet fra dem. Og det var værre end under Metallica.
Det får i hvert fald ikke mig til bare at overveje at lytte til en Slipknot-plade. Det var bare larm.

Det er trist hvis dette er standarden for Parken.Det er synd for dem der brugen en mindre formue på billetten. Det er synd for bandet.
Jeg er i hvert glad for at jeg fik billetten. Jeg ville ha' ægret mig gul og grøn, hvis jeg havde givet penge for den.

Metallica burde have spillet i Gentofte! Parken er en kæmpe øldåse der er uegnet til koncerter.

/vilmann

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Var der også..

Havde forvildet mig ind i "Sneak Pit" (er det det det kaldes..?) da min gode jydske ven er noget mere fan end jeg. Ca. 15m. fra scenen fik vi en god del af energien herfra og meget lidt af Don `s pengetankklirren.. - Dét virkede faktisk! Ingen dobbeltslag her, Vilmann, kun en massiv knyttet næve i brystet.

Havde en god koncertoplevelse, men hvad skal det tag dog på for?

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Jo tak, jeg sidder stadig med tinitus. Var så dum at glemme ørepropper, og fik ikke øje på nogle af de søde tøser der stod og delte dem ud

Min kammerat og jeg kom i så god tid at vi kunne komme ind i pitten foran scenen, men vi var så dumme at lade være - bl.a. pga. en idiot af en securitymand anbefalede os at blive hvor vi var. Nar. Samme person gjorde heller ikke en skid da vi var ved at komme op og slås med en eller anden gammel junkie der ikke fattede. Det er sidste gang jeg stiller mig helt foran, for f**k, for en gang skubberi, det gjorde det umuligt at nyde musikken.

Men så flyttede vi os, købte en fadøl og gik tilbage og stod lidt længere væk. Det gjorde dog ikke det helt store, men ærgede mig stadig af helvede til over at vi ikke havde gået ind i pitten.

Nok brok. f**k, hvor var det en pissefed koncert. Jeg syntes at lyden var sådan fin nok oppe foran scenen hvor vi stod, kan godt være at den stinker hvis man går længere væk fra scenen.

Jeg har hørt Metallica i næsten 10 år (er 18), og omsider kom jeg til koncert med dem. Det var SÅ fedt, de lagde ud med klassikeren Blackened fra Justice, derefter fik den gas med Fuel efterfulgt af The Four Horsemen fra 1983. Så vågnede folk satme efter at have ventet et godt stykke tid på at Metallica gik på scenen. Noget rigtigt fedt var at de spillede Holier Than Thou fra The Black Album, et nummer jeg aldrig har hørt dem spille live (ja, det var min første koncert jeg var til, men har hørt optagelser fra en 10 stykker) - genialt. Da de spillede Anywhere I May Roam gik AL lyd fuldstændig død, og publikum gik a capella et øjeblik. Selvfølgelig en skidt ting, men det var faktisk meget skægt at se de fire t**ser på scenen improvisere ved bl.a. at balancere med guitaren stående lodret i hånden, som Kirk Hammet gjorde. Senere kom aftenens to fedeste oplevelser med deres tracks efter min mening, One og Enter Sandman, hvor de specielt i One gav den fuldstændig gas med fyrværkeri und alles i starten af nummeret hvor der er lyde maskingeværer osv. De sluttede af med den gode gamle Seek and Destroy og en lille tale af Mr. Ulrich.

Jeg ærger min røv i laser over at vi ikke gik ind i pitten, men for HELVEDE hvor var det en fed oplevelse alligevel. Håber at de kommer igen næste år

rosquist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hørte dem desværre ikke igår, men har hørt dem to gange på
roskilde. Hørte dem også i forum under deres black album turne og
hold kæft en koncert. de spillede i langt over 3 timer. Det er klart
den bedste Metallica koncert jeg har været til. Det skyldtes tildels
også at på det tidspunkt ikke havde udgivet alt det l**t de har lavet
lige siden, undskyld hvis jeg fornærmer nogen men det mener jeg.
Til top Vis rosquist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosquist

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Schelde, snakepit eller moshpit plejer at være gangbare betegnelser for området lige foran scenen.

Jeg burde også have været på græsset, men nu var det altså en siddebillet jeg fik - og der var hegn mellem mig og græsplanen

rosquist: Den bedste Metallica koncert (i Danmark) var i Falkoner Centret i 1987
Men det er nok kun fordi jeg ikke hørte dem i Roskilde i 96 eller i Saltlageret på Ride The Lightning-touren.

Jeg har nok været i Parken for sidste gang.
Og jeg håber at kunne skylle den dårlige lyd væk med lidt BB King i morgen

/vilmann

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:

Det får i hvert fald ikke mig til bare at overveje at lytte til en Slipknot-plade. Det var bare larm.

/vilmann

Det er ellers syn, for det nye album "Vol. 3 - The subliminal verses" er ellers helt kanon.
Deres bedste indtil nu, efter min ydmyge mening!
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes