| Forfatter |
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om jeg er ret stor Eagles fan (Dog var jeg vildt skuffet over Long road out of Eden), og jeg bor meget tæt på Aarhus, vil jeg ikke bruge penge den her koncert.
Jeg synes ikke, at stadionkoncert med 40000 tilskuere og Eagles hænger særligt godt sammen. Eagles er jo ikke Rollilng Stones eller AC/DC, i stedet mere stillestående musikere med fokus på fantastiske vokalharmonier. Jeg er bange for, at de ikke vil komme nok ud over scenekanten på sådan et stort sted. Derimod vil jeg klart overveje at se dem på et indendørssted, f.eks. Colorline Arena i Hamburg, hvis de kommer forbi der.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
andeth skrev:
|
Selv om jeg er ret stor Eagles fan (Dog var jeg vildt skuffet over Long road out of Eden), og jeg bor meget tæt på Aarhus, vil jeg ikke bruge penge den her koncert.
|
|
|
Hvor er det dog forfriskende at jeg ikke er den eneste Eagles fan som var skuffet over det seneste udspil.
Sjældent har jeg været så uenig med anmelderne. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
doxa300 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er fuldstændig enig med anmelderne!!
Den nye Eagles er et af mine vigtigste musikkøb inden for det sidste år. Synte det er et flot udspil fra de gamle drenge. 
Prøv at lytte lidt mere til den, den bliver bare bedre og bedre for hver gang jeg høre den, og det har jeg gjort mindst 100 gange.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye Eagles vill have været en fornuftig enkelt CD.....halvdelen af numrene er fyld....resten er gode...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis de havde skåret alt det ringste fra og holdt sig på en cd havde den da været ok, men ikke mere end det... Sangen "Long Road Out of Eden" synes jeg er virkelig virlkelig god, men desværre er der ikke andre numre der kommer i nærheden. Iøvrigt synes jeg den er meget dårligt produceret, selvom jeg har set mange kalde den referenceskive osv... Mærkelig indelukket lyd til tider
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffeng skrev:
| hvis de havde skåret alt det ringste fra og holdt sig på en cd havde den da været ok, men ikke mere end det... Sangen "Long Road Out of Eden" synes jeg er virkelig virlkelig god, men desværre er der ikke andre numre der kommer i nærheden. Iøvrigt synes jeg den er meget dårligt produceret, selvom jeg har set mange kalde den referenceskive osv... Mærkelig indelukket lyd til tider |
|
|
Helt enig. Der er en del rigtig gode numre, men desværre virker indspilningen (CD) meget flad og udynamisk.
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget enig i de punkter, der er bragt op hidtil i denne tråd.
Der er efter min mening for mange fillers på Long road out Eden. Stod det til mig skulle de bare havde udgivet en CD, hvilket jeg også læste på et tidspunkt var Don Henleys mening, men Glenn Frey ville have en dobbelt CD.
Jeg er heller ikke begejstret for selve optagelsen, som jeg lige som andre i denne tråd og er noget indelukket. Jeg kunne i hvert fald bedre lide lyden på Hell freezes over, som jeg synes var fantastisk, både for de 4 studienumre og livenumrene.
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEG er i hvert tilfælde klar kl. 10 på torsdag...Jeg vil vildt gerne opleve dem live. En intim koncert med Eagles i Danmark er jo utopi.
Jeg er slet ikke enige med dem der ikke kan lide deres nyeste album. Det er fremragende. Men den skal lyttes godt igennem flere gange. Så vokser de numre som ikke lige hænger ved første gang. Jeg synes da også lyden er helt fin på dette album. Nuvel. Live numrene på "Hell Frezzes over" er da bedre, men det kan man ikke sammenligne.
|
| Til top |
|
| |
Hoodlum Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
andeth skrev:
|
Jeg synes ikke, at stadionkoncert med 40000 tilskuere og Eagles hænger særligt godt sammen. Eagles er jo ikke Rollilng Stones eller AC/DC, i stedet mere stillestående musikere med fokus på fantastiske vokalharmonier. Jeg er bange for, at de ikke vil komme nok ud over scenekanten på sådan et stort sted. Derimod vil jeg klart overveje at se dem på et indendørssted, f.eks. Colorline Arena i Hamburg, hvis de kommer forbi der.
|
|
|
Eagles er fremragende ved stadionkoncerter. Jeg så dem selv på Wembley i 1996 og det var en af de bedste koncerter jeg har oplevet. Lyden var helt exceptionelt god og Eagles selv var i toppform.
Dog er jeg enig med de som synes "Long Road Out of Eden" er en skuffelse. For mig er den en underligt usammenhængende udgivelse. Enkelte numre er fremragende, andre en stor skuffelse, men det er og bliver en samling af enkeltstående sange som ikke tilsammen udgør et hele.
|
| Til top |
|
| |
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eagles kommer osse på blu-ray + måske dem som bor i kbh ville værer letter tag den i malmø stadionkoncert?
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennon, betyder det du skal afsted?
Er det ikke sådan lidt "fætter og kusine agtigt" sådan en Eagles koncert? 
Skal lige tjekke billetprisen inder jeg beslutter mig om jeg skal have billet.
Lidt spændt på hvor hurtigt salget vil gå.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk heller ikke bestent mig endnu . Rent nostalgisk ligger det lige til højrebenet. MEN ! Jeg er sgu blevet gammel, - og mildt sagt temmeligt forbeholden overfor stadionkoncerter.Efter mine seneste oplevelser med Stones i Parken, samt MCcartney og Stones i Horsens synes jeg, at der mere og mere er tale om noget event,happening,ritual - end om noget reelt MUSIKALSK ? Feks Stones,Springsteen, Robbie Williams,U2 har måske nok energien og showet til et sådant set-up.Men i min verden bliver det altså alligevel lidt problematisk, når man føler at have fået en mere nærværende og intens musikalsk oplevelse med hjem ved at se Stones "At the Max" i planetariet, eller "Shine a Light" i biografen, - end ved at opleve dem live . . .
Og specielt hos bands som Gratefull Dead, og ikke mindst Eagles synes jeg i den grad,at kvaliteterne findes i selve musikken,sangene og harmonierne.Eagles er sgu uden tvivl prof nok til at kunne bære "stadion" hjem på et eller andet anstændigt niveau, men . . .? ?
Who knows måske jeg alligevel står der halvskaldet m bundesligahår, ølmave,guldbajer,fransk hot dog - iført en for kort læderjakke - og en forvasket "Iron Maiden" T-shirt m ketchup pletter 
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa .. jeg har ikke oplevet dem live .. og har tænkt meget på at skulle prøve det ... men jeg ønsker ikke at oplevet dem hvis der er stor chance for at blive skuffet ... jeg vil ikkke have en plads foran , da jeg ikke gider at blive skubbet til .. vil bare lytte ... men det lyder ikke som om i er så positive men har ikke prøvet det ... prisen er 1000 kr ca ... er det oplevelsen værd .. jeg vil have pladsen .. c5 eller c6 .. hvad syntes i her inde 
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åbenbart ikke revet væk . .
|
| Til top |
|
| |
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
andeth skrev:
|
|
|
|
Hvor er det dog dejligt du ikke vil til denne koncert, så er der mere plads til os andre , og bla. p.g.a dig har jeg idag kunne købe 3 stk. Skønt, bliv endelig væk Glæder mig som et lille barn.
Prøvede også liiige at få fat i et par stykker til AC / DC men det var umuligt. Nogen som har fået billetter dertil ?
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes fik 2 stk. billetter til koncerten, bare et helvede at komme derfra igen når det er slut.
Det nye album syntes jeg er OK, men klart der vil være forskel, for der er vel omkring en 20 år mellem deres sidste plade og den nye. Yngre bliver vi jo ikke.
ses derude __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Jeg har faktisk heller ikke bestent mig endnu . Rent nostalgisk ligger det lige til højrebenet. MEN ! Jeg er sgu blevet gammel, - og mildt sagt temmeligt forbeholden overfor stadionkoncerter.Efter mine seneste oplevelser med Stones i Parken, samt MCcartney og Stones i Horsens synes jeg, at der mere og mere er tale om noget event,happening,ritual - end om noget reelt MUSIKALSK ? Feks Stones,Springsteen, Robbie Williams,U2 har måske nok energien og showet til et sådant set-up.Men i min verden bliver det altså alligevel lidt problematisk, når man føler at have fået en mere nærværende og intens musikalsk oplevelse med hjem ved at se Stones "At the Max" i planetariet, eller "Shine a Light" i biografen, - end ved at opleve dem live . . .
Og specielt hos bands som Gratefull Dead, og ikke mindst Eagles synes jeg i den grad,at kvaliteterne findes i selve musikken,sangene og harmonierne.Eagles er sgu uden tvivl prof nok til at kunne bære "stadion" hjem på et eller andet anstændigt niveau, men . . .? ?
Who knows måske jeg alligevel står der halvskaldet m bundesligahår, ølmave,guldbajer,fransk hot dog - iført en for kort læderjakke - og en forvasket "Iron Maiden" T-shirt m ketchup pletter  |
|
|
Skægt nok har jeg tænkt på samme måde, primært også i nostalgiens navn, men også fordi de 2 dvd´er Hell Freezes Over og Farewell ... netop er så suveræne, at jeg "måtte" høre dem live og havde bestemt mig for det. Men så blev det ikke i København denne gang og med billetprisen og de ekstra udgifter til tur, overnatning osv. nærmer budgettet sig en Skanderborg Festival.
Men stadionkoncerter kan faktisk være ok, hvis bandet kan bære den hjem OG man er heldig at få billet til ståpladserne i inderplænen. Til Springsteen i Parken fik vi nemlig kun de "almindelige" ståpladser og allerede her var lyden markant dårlig. Da jeg endelig kom igennem til ac/dc i går, var der kun siddepladser tilbage - men at være siddende koncertgænger ligger mig fjernt. Jeg vil stå nede foran og skabe mig lige så åndsvag som f.eks. Mick Jagger, danse, spilde øl på "gulvet", spille luftguitar og falde de nærmeste om halsen. Alt det hører med for sådan har jeg nydt koncerter siden 70´erne. Kan jeg ikke det, har jeg det som dig: Så ser jeg hellere koncerten derhjemme på dvd. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt den nye Eagles for 50 kr i stereostudio. Det er en skuffende dobbelt CD. Den er pænt produceret og vellydende, men også temmelig uinteressant og kedelig. Den burde nok være kortet ned så der ikke var så mange fyldnumre. Det er sådan en plade der har det med at samle støv i Cd reolen. Jeg overvejer derfor fortsat om jeg skal til koncert i Århus
Jeg tror Eagles får svært ved at sælge 40000 billetter i Århus, deres musik passer simpelt hen ikke til stadion rock. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
ultrasparc Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg var så heldig at min søde hustru (man må vist ikke sige "kone" mere  ) var så betænksom at skaffe os et par billetter til Eagles koncerten i Malmö, dagen før Århus  .
Jeg glæder mig rigtig meget - særlig efter jeg har anskaffet "Hell Freezes Over" - men er dog på samme tid lidt spændt på om stadion koncerter er noget der rigtig passer til mig. Det er så længe siden at jeg sidst har været til stadion koncert at jeg ikke kan huske hvornår og med hvem, men min skepsis bunder i nogle erindringer om at man ikke kan se kunstnerne, og lyden heller ikke er helt god. "Hvorfor jeg så ikke bare bliver hjemme?": Fordi jeg synes at det skal have en chance, og fordi vi sikkert ikke skal regne med at Eagles kommer forbi en anden gang. Jeg håber at jeg kan vende tilbage med en positiv beretning d. 30/5  . PS: Jeg synes "Long Road.." er fed - bevares der er et par overflødige numre, men i den store sammenhæng synes det er OK, og lydkvaliteten er helt i top  . "Just my 2 Cents"
|
| Til top |
|
| |