Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 27
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
hej i altvidende orakler herinde . har i nogle bud på hvad man skal høre hvis man gerne vil igang med at høre jass . har hørt nogle enkelte numre jeg var vild med rundt omkring men har ikke kunnet finde dem igen nogle steder . hvis man kan spørge sådan . er der noget begyndervenligt jass man kan starte med ???
Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 06:20 | IP-adresse registreret
Det kalder jeg et generelt spørgsmål! Jazz er ekstremt varieret - fra den elementære New Orleans (som ikke er så elementær endda) lyd, til meget kompleks kompositionsmusik. Har du navne på numre &/eller kunstnere du har hørt?
Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 154
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
Hej,
jeg var for nogle uger siden inde på Copenhagen Jaxxhouse til en koncert med OddJob......en surprise fra kæresten :-) Det endte med at jeg gik der fra med alle deres udgivelser.....suuuper fed jazz i den funky ende.
Er selv det seneste års tid blevet bidt af jazz....specielt fordi musikken bare virker mere naturlig og "ærlig" om man vil.
Min erfaring er at jazz spænder enormt bredt...og man skal bare starte fra en ende af. Og inden man ser sig om så er man pejlet ind på den stilart man syntes der er god :-P
Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 27
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
til jakob m
dem vil jeg da prøve at lægge øre til (fin surprise fra din kæreste egentlig)
til mollecon
ja det var et lidt et specielt spørgsmål men desværre har/fik jeg ikke skrevet de numre/kunstner op som jeg havde hørt . kan heller ikke lige sige hvilken jass stil jeg er til , prøver bare på at udvide min musik horisont lidt mere selvom den er pænt bred i forvejen .
hvem sætter i på når i skal høre jeres favorit jass ?????
Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
Favorit? John Scofield. Her er vi dog ovre i den mere syrede ende. Han har dog for nyligt udgivet et album hvor han spiller sange af Ray Charles. Det hedder "That's What I Say". Superfedt album hvor bl.a. John Mayer har et par gæsteoptrædener. Det er måske ikke 100% jazz men det er et godt sted at starte!
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum