| Forfatter |
|
emarkussen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har overvejet at genanskaffe de bedste titler i min filmsamling på blu-ray.
Men til min store forargelse kan jeg se at adskillige film der bliver genudgivet på blu-ray, IKKE har et af de højopløste lydformater, PCM 5.1 (klart det foretrukne), DTS HD-Master Audio eller Dolby TrueDH. Det kan da godt være at billedet er blevet bedre, men hvis ikke jeg får det fulde udbytte, med den markant bedre lyd, ja, så kan det da være lige meget.
Det er da noget sjusk af udgiverne og som om de bare vil score lidt hurtige penge uden at give forbrugeren en fuld opgradering, men spiser os af med en delvis. Og det bliver være endnu. De fleste af de film jeg har checket og har problemet, er af nyere slags og fra 2006, 2007 og 2008. I flæng kan nævnes titler som Shooter, Hannibal Rising, og The Departed.
Det mest irriterende - og her er det ordet SKANDALE kommer ind i billedet, er at adskillige af de film også er udgivet i US (region A) og her er ingen smalle steder, man bliver fodret med PCM 5.1 eller et af de andre HD-formater. Det er dog heller ikke alle filmene i region A der har HD-lyd, men for manges vedkommende er det tilfældet, f.eks. The Departed. Det her kan ikke være rigtigt, vi må gøre oprør!!!
...markus
__________________ ...markus
"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, irriterende
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette "fænomen" er slet ikke nyt... DVD udgivelser i DK har lidt under noget af det samme. Ingen DTS kun Dolby digital og rigtig mange DK udgivelser af DVD er kun single layer, så godag kompression og farvel billedekvalitet. Men ja det er da trist at der ikke altid er et højopløseligt lydspor på bluray, men det kræver vel igen at man har et ordentligt lydspor tilgængelig når man laver DVD'en. De fleste gange er det nok desværre bare et spørgsmål om kroner. Men sig det til Scanbox og hvad de nu ellers hedder dem der sprøjter film på hylderne her hjemme. Mvh. Henrik
__________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo bare vor tids stil - Kvantitet frem for kvalitet. Det er så dejligt simpelt. Use and throw
Jeg glæder mig meget til at se oprøret, emar kussen! __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er fandme en omgang nakkeost.
Armene i vejret for bedre lydspor.
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun én vej ud af problemet, køb film i USA/Hong Kong. Det er ofte også billigere end herhjemme, selv med fragt og import.
Tror ikke situationen for EU ændrer sig foreløbeligt. DVD'erne bliver bedre og bedre og begynder efterhånden at ligne US udgivelser, men det er stadig, som henrikw nævner, ikke uhørt at finde enkelt lags DVD'er - og det er fandme snart ved at være mange år siden DVD'en røg på hylderne herhjemme. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 13 April 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
Der er kun én vej ud af problemet, køb film i USA/Hong Kong. Det er ofte også billigere end herhjemme, selv med fragt og import.
Tror ikke situationen for EU ændrer sig foreløbeligt. DVD'erne bliver bedre og bedre og begynder efterhånden at ligne US udgivelser, men det er stadig, som henrikw nævner, ikke uhørt at finde enkelt lags DVD'er - og det er fandme snart ved at være mange år siden DVD'en røg på hylderne herhjemme. |
|
|
Ja det er satme længe siden, tror at vi snakker 10-11 år siden jeg købte min første DVD afspiller. Den gang stod den på stereo og 25" Beovision LX4500, så der lagde jeg ikke lige mærke til hvor grelt det stod til... Men ja det sucks! /henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 13 April 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder underligt, jeg sidder med en bd udgave af the departed som har DTS master HD, nu bor jeg godtnok i england, og disken har ikke danske undertekster, men troede da stadig at de havde de samme features i samme region.
kiggede lige hurtigt igennem, og den eneste der ikke har PCM eller et HD format er Shawshank redemption, og naturligvis the godfather trilogien,
saa hvis ikke undertekster betyder alt saa kunne det maaske vaere en god ide at kigge uden for DK's graenser. __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |