Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Engelske krimiserier!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 12 April 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er stor fan af engelske kriminalserier, kan ikke få nok af dem! Serier som: Raseri i blodet, Mørkets magter, Murphys lov, Barneby og andre. Er jeg den eneste der har denne last herinde???
Til top Vis René Bo Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af René Bo Nielsen Besøg René Bo Nielsen's Websted

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 12 April 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Nej da - det er stort set det eneste jeg ser på TV.

Morse, Taggart, Lewis, Barnaby (rigtigt stavet:-)), Sherlock Holmes, Foyle, Sagen Genåbnet (han er for hysterisk, lissom Morse), Miss Marple, Hercule Poirot, Frost, Linley, Peter Wimsey (kommer for sjældent) og så et par stykker til, som jeg ikke lige kan huske nu.
Miljøet, omgivelserne, sproget - jeg elsker det. At der så ikke kan være ret mange levende tilbage i Oxford og omegn, det blæser jeg på.

For resten er det jo en udbredt - men forkert - opfattelse, at historierne om Sherlock Holmes blev fortalt af Sir Arthur Conan Doyle, hvilket de IKKE gjorde. Han udgav dem bare. Skribenten bag er Dr. John Watson, der i mange år var tættest på Holmes. Så ved I det, helt gratis.

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Nej da - det er stort set det eneste jeg ser p� TV.

Morse, Taggart, Lewis, Barnaby (rigtigt stavet:-)), Sherlock Holmes, Foyle, Sagen Gen�bnet (han er for hysterisk, lissom Morse), Miss Marple, Hercule Poirot, Frost, Linley, Peter Wimsey (kommer for sj�ldent) og s� et par stykker til, som jeg ikke lige kan huske nu.
Milj�et, omgivelserne, sproget - jeg elsker det. At der s� ikke kan v�re ret mange levende tilbage i Oxford og omegn, det bl�ser jeg p�.

For resten er det jo en udbredt - men forkert - opfattelse, at historierne om Sherlock Holmes blev fortalt af Sir Arthur Conan Doyle, hvilket de IKKE gjorde. Han udgav dem bare. Skribenten bag er Dr. John Watson, der i mange �r var t�ttest p� Holmes. S� ved I det, helt gratis.

Du er da vist en kender! Godt at der er endnu en der sætter pris på de engelske serier.

Forresten....Her er et lille tip: Hvis du vil købe nogen af disse serier til under halv pris, så kan denne side anbefales:

http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&ct=res& cd=1&url=http%3A%2F%2Fwww.amazon.co.uk%2F&ei=Eh3iSf2 0JITF-AbN8MWACQ&usg=AFQjCNFsMQqmiYEP6reOV8o1bSlfk_UbLg&a mp;sig2=W1L-tjqpSnIL4aDUrT3toQ

Til top Vis René Bo Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af René Bo Nielsen Besøg René Bo Nielsen's Websted

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Den hedder Amazon.uk og er sindsygt billig! Jeg har lige købt Murphys Law alle sæsoner, i alt 9 dvdere, til cirka 150 danske kr!
l

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Du er bestemt ikke den eneste! Så som Barnaby og Morse (eller den nye Lewis) er absolutte favoritter hos mig, og stort set også noget af det enste jeg gider se. Lækkert at DR er begyndt at sende Barnaby igen, selvom jeg nu har set de fleste af dem. Men som sagt - kan stort set ikke få nok

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

kampko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 April 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

jeg er også med i clubben

pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
Til top Vis kampko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kampko

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Før han spillede Barnaby, spillede han ... hvem gætter først?

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Bergerac.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 April 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

René Bo Nielsen skrev:
Jeg er stor fan af engelske kriminalserier, kan ikke få nok af dem! Serier som: Raseri i blodet, Mørkets magter, Murphys lov, Barneby og andre. Er jeg den eneste der har denne last herinde???

nok ikke -  jeg er også svært tilfreds med deres måde at filme på -  det er oftest utroligt flot filmet

og ja, John Nettles er en af favoritterne sammen med Michael Kitchen, som den underspillede Foyle....

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Nemlig ! Du har vundet en spadsertur rundt om blokken.
Han spillede ganske rigtigt Jersey detektiven Jim Bergerac.

Men nu skal jeg se Prædikanten fra Sverige.
Hvad? Taler de ikke engelsk?!
Så håber jeg, de har engelkse undertekster - lavet af en englænder.

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Min engelske favoritskuespiller er nok Robson Green fra Mørkets Magter, og Raseri i Blodet.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Her kan man læse lidt om engelske krimier

http://www.classiccrimefiction.com/english-detectivestory.ht m

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har vist læst alle bøger af Agatha Christie, i hvert fald alt med Miss Marple og Hercule Poirot.
http://www.agathachristie.com

Dorothy L. Sayers er heller ikke at foragte (fofatteren til bøgerne om Lord Peter Wimsey).
http://www.sayers.org.uk
se også denne side
http://www.sayers.org.uk/press/lpwc.html

Ellery Queen har jeg også læst noget af men aldrig set på TV. Findes det overhovedet? Navnet er et pseudonym for Daniel Nathan, (alias Frederic Dannay) og Manford Lepofsky, (alias Manfred Bennington Lee). Men TV serier?

kampko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

jeg kan huske fra min barndom at jeg har set Ellery Queen

jeg kan især huske at man fik en tænke pause med sortskærm så man selv kunne tænke over hvem morderen var !

pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
Til top Vis kampko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kampko

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 April 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Mange af disse engelske serier er fremragende. Husk også Javel hr. Minister, vel nok den bedste engelske serie. Mange af filmene kan fåes i serien

Best of the british, for 50 kr pr. dvd og der er rimeligt meget på de enkelte DVDer, der er f.eks 7 afsnit af javel hr Minister på en dvd til 50 kr. Det er billigt.

Hoodlum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 13 April 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Interessant tråd. Jeg er selv en meget stor fan af engelske krimier. Mine favoritter er Morse, Foyle, Prime Suspect og Dalgliesh.

Af de serier, der vist ikke er blevet nævnt, kan jeg anbefale Wexford, Silent Witness, Dalziel & Pascoe, Rumpole, Inspector Alleyn, Messiah samt Trial and Retribution. Derudover er der lavet en del Barbara Vine filmatiseringer som er ganske interessante. Lynda la Plante er som regel god, men The Commander kan jeg ikke lide.

Ellery Queen kan jeg huske fra min pure ungdom. Fremragende serie, som vistnok kun blev lavet i en sæson. Men er den ikke amerikansk? Ellers er tv-krimier af Levinson & Link (Columbo, Murder She Wrote og andre filmatiseringer) fremragende amerikanske bud på genren.

Er der andre bud på gode engelske krimier?

Til top Vis Hoodlum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoodlum

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

@Hermann

Hermann dog - "Javel hr. Minister" er sgu ikke en krimiserie, og det er faktisk, hvad denne tråd handler om.
Men hvis du starter en ny tråd om "engelske underholdningsserier", skal jeg nok bidrage med et par indlæg....

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

For resten er der også gang i en tråd om kabler, som jeg kom til at starte lige før påske med et voldsomt resultat - husker nogen, at ofre er blevet kvalt med kabler i en engelsk krimi?

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 April 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
@Hermann

Hermann dog - "Javel hr. Minister" er sgu ikke en krimiserie, og det er faktisk, hvad denne tråd handler om.
Men hvis du starter en ny tråd om "engelske underholdningsserier", skal jeg nok bidrage med et par indlæg....

Beklager det havde jeg misset. Jeg havde overset krimi. Men tjeck dvderne med "Best of the british". I Bilka kostede de alle 50 kr.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Melder mig også lige på banen her. Kan se det skidt hver dag uden at få nok.

Dog er favoriten Columbo (som vidst nok er amerikansk)

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes