| Forfatter |
|
annabassand Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er efterhånden så træt af musik som er ellers generelt er godt produceret, men når det kommer til bækner så lyder det helt smaskforkert... Kan i
anbefale noget der lyder rigtigt mht bækner?
Pft
Anna
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kresten Osgood - Frimærkesamling. Jens Lysdahl - It's Almost Love Benni Chawes - Up Close Cowboy Junkies - The Trinity Sessions ...for blot at nævne nogle få. På disse plader er ikke blot bækkener, men i særdeleshed også stemmer og ikke mindst de enkelte instrumenters krop lige i skabet. Generelt, men dog med heldige undtagelser, er rock og pop udelukket, hvis du går efter mindst mulig komprimering af lyden. Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh, efterspørger du musik/skiver hvor bækner lyder rigtig eller er det musik systemer, og hvad afspiller du på nu ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
annabassand Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musik ... Udstyret burde der ikke være noget galt med :-)
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eels - Daisies of the Galaxy (alt. pop/rock) + alt af Duke Robillard (blues) formidabel producer - specielt trommerne er generelt meget organisk/naturligt lydende.
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, må sige, at jeg også er enig i at der er så meget musik hvor beknerne bare ikke ringer ordenligt. Det er bla. derfor jeg stadig køber CDer og ikke enkeltnumre over nettet... hvis jeg på nogen mde kan undgå MP3 så gør jeg det! -men jo man kan nemt høre hvis en CD har bæret billig i produktion..
Martin __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst engang, at bækkener er det sværeste at gengive - overhovedet! Selvom det er indspillet efter alle kunstens regler stiller det så store krav til gengivelsen, at selv de bedste anlæg ikke er i stand til at gengive det "naturligt". Det kan komme tæt på, men der vil altid være flere led at tage højde for: Selve indspilningen, mixerpulten i studiet, graden af kompression, medietype (vinyl, bånd, cd, fil ...), kablerne (inkl. signalkablerne), højttalerne, anlægget.
En god tester findes på dvd´en Arriving Somewhere med Porcupine Tree - der er en optagelse hvor trommeslageren Gavin Harrison går amok over en r..fuld bækkener med Cymbal Song. Skiven har fået særdeles gode anmeldelser for produktionen og især lyden, så den kan anbefales som reference for hvordan det kan komme til at lyde. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simple produktioner er ofte bedst til kompliceret lyd.
En god plade rent musikalsk og som også har fremragende lyd er
Tom Waits - Small Change
|
| Til top |
|
| |
annabassand Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippene... de er noteret og jeg skal kigge efter nogle af dem når jeg kommer forbi en musik-pusher næste gang...
Anna
|
| Til top |
|
| |
Sundance Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må i øvrigt siges at SACD'er (har ikke rigtigt hørt DVD-audio) generelt gengiver bækkener meget flot!
Hvordan er vinyl egentlig i denne sammenhæng???
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sundance skrev:
| Det må i øvrigt siges at SACD'er (har ikke rigtigt hørt DVD-audio) generelt gengiver bækkener meget flot! |
|
|
Det gør de nemlig! F.eks. Stevie Ray Vaughan Texas Flood (2 kanals sacd) er genial i den sammenhæng. Men også Doors boksen med alt i dvda tager kegler i hele rytmedelen, der har fået nyt liv efter finpudsningen til flerkanals-versioner og det gælder også bækkener! Dertil Jims stemme der er blevet endnu mere nærværende, men det er jo OT!
Det er vel overflødigt at nævne sacd versionen af Brothers In Arms, f.eks. Ride Across The River? Så skal du høre bækkener, der dur! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke musikstile er du til? __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
annabassand Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har desværre ikke en SACD afspiller, men måske er det noget der skal tilføjes min wanted liste. Jeg har egentlig set sådan på det at der nok
ikke var det store udbud af SACD'ere... men måske tager jeg fejl.
Tak for hints omkring Brothers in Arms... det var et velfortjent genhør af Ride Accross the river jeg lige fik der :-) ... dog kun i alm cd udgave...
Mht musiksmag: Den er godt nok blevet bred med årerne... alt hvad der indeholder godt håndværk lytter jeg til :-) ... mange forskellige genrer...
Anna
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sundance skrev:
Det må i øvrigt siges at SACD'er (har ikke rigtigt hørt DVD-audio) generelt gengiver bækkener meget
flot!Hvordan er vinyl egentlig i denne sammenhæng???<span style="text-decoration: underline;"></span> |
|
|
Vinyl er referencen. Bækkener gengives så ringe på de allerfleste CD er, at de er helt "skrevet ud" af de fleste nye
udgivelser.
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at have oplevet at bækkener bliver gengivet mere realistisk af aluminium/titaniums domer end de gør af silke domer og lignende. Meget generelt selvfølgelig.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
stineamalie Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der selvfølgelig trommepladen fra Sheffield, hvor der er tale om en direkte skæring. Den er ikke helt nemt at få fingre i, men reminsencerne fra
Sheffield selskabet og ATC skulle gerne genudgive alle deres plader på CD og måske SACD i den nærmeste fremtid.
Det er uden sammenligning det bedste indspillet trommeri nogensinde, og der er masser af bækner med.
Mvh. stineamalie
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ældre Dave Matthews band udgivelser har en hæderlig kavlitet - både på musik og lyd. Hugh Masekela er også et interresant lyt. Poul Halberg band har jeg aldrig selv lagt øre til, er ikke den store blues fan, men de få numre der har fået lov til at spinne på mit anlæg har efterladt et indtryk af god produktion. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Jeg syntes at have oplevet at bækkener bliver gengivet mere realistisk af aluminium/titaniums domer
end de gør af silke domer og lignende. Meget generelt selvfølgelig. |
|
|
De hårde metaldomer kan klinge af sig selv, idet selve dome materialet har minimal dæmpning. Kan det være det , du
hører?
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
annabassand skrev:
| Jeg har egentlig set sådan på det at der nok ikke var det store udbud af SACD'ere... men måske tager jeg fejl. |
|
|
Udbudet er stort, især klassisk musik og jazz, blues er også rigtig godt med. Selv savner jeg et større udbud af rock især nyere, for genudgivelser fra 65-85 er godt repræsenteret i sacd. Du kan se næsten alle udgivelser her:
http://www.sa-cd.net/
Det er også let at skaffe, jeg mener www.imusic.dk er en af de bedste leverandører i DK.
Det skal også nævnes, at der er en løbende debat om sacd nu bliver eller ej - med dvda som opponenten, ledsaget lidt af download-feberen. Jeg tror på det bliver (og for mig er sacd lyDEN) - download bliver indtil videre et supplement, sacd formatet skal stadig købes på skive. Samtidig har jeg bemærket en tendens til at meget af den hårde rock udgives på dvda, så der er bestemt et marked for flerkanalslyd - i betydningen bedre lyd fra instrumenter, herunder bækkener. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
stineamalie skrev:
Der selvfølgelig trommepladen fra Sheffield, hvor der er tale om en direkte skæring. Den er ikke helt nemt at få fingre i, men reminsencerne fra
Sheffield selskabet og ATC skulle gerne genudgive alle deres plader på CD og måske SACD i den nærmeste fremtid.
Det er uden sammenligning det bedste indspillet trommeri nogensinde, og der er masser af bækner med. |
|
|
Det er den her.  (sorry jeg kunne ikke dy mig).
Drum & Track Disc.
|
| Til top |
|
| |