Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Norah Go Home (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Edie Brickell " Volcano" - i stil med Norah Jones, men meget bedre. Mere originalt, og ikke lige så kedeligt som Jones hurtigt bliver. Især den nye Jones plade når ikke Brickell til sokkeholderne.

Så hvis du er til Jones, og tilbagelænet sofajzz/country/folk whatever...Og gerne vil have en god skive indenfor dørene så køb denne her!!!

MVH

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

OK, tak for tippet.

Og du har ret. Næst efter filmen "Mit Afrika" og TV reality showet "Big Brother" så er Norah Jones da godt nok noget af det mest søvndyssende. . . . .

Eller måske jeg bare er ved at blive gammel og træt

/Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Edie Brickell " Volcano" - i stil med Norah Jones, men meget bedre. Mere originalt, og ikke lige så kedeligt som Jones hurtigt bliver. Især den nye Jones plade når ikke Brickell til sokkeholderne.

Så hvis du er til Jones, og tilbagelænet sofajzz/country/folk whatever...Og gerne vil have en god skive indenfor dørene så køb denne her!!!

MVH

Ser han ligeså godt ud som Norah? 

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
obi jon kenobi skrev:

MVH

Ser han ligeså godt ud som Norah? 

Tror Edie har to X-kromosoner og 1 'd' ;-)

Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

Skybums
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja, det er en kvinde og hun ser meget sød ud . Hun er født i 1966 og er idag gift med Paul Simon.

Allan R.

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hej Obi.

Tak for tippet.

Her er et link hvor man kan høre lidt fra sangene, virker bestemt som den er et nærmere lyt værd.:

http://www.ediebrickell.com/main.html

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg ville nu ikke mene Norah Jones er kedelig men det er musik som man evt. kan sætte på og læse en god bog samtigdig med eller et godt glas whiskey...  

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Skulle lige tjekke, jo det var dig der startede alt det med Paul Simon som kørte for noget tid siden. Og nu skal konen også lige føres frem. Er du manager for dem i Danmark ?

Don't get me wrong, jeg kan sagtens hører Paul, har lige købt DVD'en Live in Central Park med Simon & Carfunkel. Men hvis man siger Norah Jones er kedelig (har IKKE hørt den nye endnu) kan man vel også roligt sige at Paul Simon er kedelig - og så har han altså ikke Norahs udsende. Hver sin ting til sin tid.

Mvh.

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Udfra hvad jeg hørte på linket syntes jeg nu ikke Edie har så god en stemme som Norah Jones. Personligt kan jeg nu godt lide at dase hen evt. at falde i søvn til Norah Jones. Men smag er jo heldigvis så forskelligt.

Venlig hilsen

Mir

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

jeg synes Norah og Edie er to lidt forskellige typer, norah er den afslappede tilbagelænede stemme, der giver ro i kroppen når hun kommer på anlægget. jeg er meget vild med hendes stemme, hun virker meget stille og helt nede på jorden blandt os andre dødelige. Det jeg har set, i små bidder, af hendes koncerter har hun været der for at spille musik og ikke for at underholde...

Edie's musik synes jeg der er lidt mere rytme i, men endnu en meget smuk stemme... jeg får lyst til at fare ud efter hendes plade ... tror I Shell tanken har den?? kunne være man skulle købe den i morgen, sammen med norah's seneste.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Well, Edie er på To-Buy listen... hvis hun skuffer, sender jeg regningen til Kenobi..  

Norah's nyeste er købt, hørt og på "for-sale" listen.. ak og vé hvor den skuffede.. jeg var sikker på at det ikke kunne blive mere stille og søvndyssende - men jeg blev overrasket. :-(

Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Hun blev faktisk kendt fra "kendingsmelodien" til Windows 95.

Den hed "Good times - bad times - give me some off that" - et kanonhyggeligt nummer.

Jeg har den vist videoen liggende som Mpeg

HIlsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Cabal skrev:

Well, Edie er på To-Buy listen... hvis hun skuffer, sender jeg regningen til Kenobi..  

Norah's nyeste er købt, hørt og på "for-sale" listen.. ak og vé hvor den skuffede.. jeg var sikker på at det ikke kunne blive mere stille og søvndyssende - men jeg blev overrasket. :-(

Søren

OK - adressen er Starwarsvej 666, 4mill. Ålundborg.

Nu var det jo ikke for at grise den fine Norah Jones til. Jeg synes skam hun er udemærket, men hun er bare lidt kedeligt i mine ører. Hun synger rigtigt godt og har en fantastisk stemme, men... det bliver altså lidt kedeligt nogen gange synes jeg nok.

Og ja, det var linket til Paul Simon der gjorde mig opmærksom på Brickell. og ja, jeg scorer kassen hver gang i køber noget af det jeg har anbefalet. Jeg har en årelang aftale med Paul om 50% af udbyttet.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Don't get me wrong, jeg kan sagtens hører Paul, har lige købt DVD'en Live in Central Park med Simon & Carfunkel. Men hvis man siger Norah Jones er kedelig (har IKKE hørt den nye endnu) kan man vel også roligt sige at Paul Simon er kedelig - og så har han altså ikke Norahs udsende. Hver sin ting til sin tid.

Mvh.

Hvad siger du???? Skal du have slag knægt    

Hvis du synes Simon er kedelig har du ikke hørt "Songs from the Capeman". Med al respekt så tørrer den r*v i næsten alt andet!

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Om Edie er bedre end Norah??? NEJ.

Edie's Volcano er glimrende, og absolut ikke en cd jeg havde købt hvis det ikke var for din anbefaling. Jeg købte Norah's "Come away with me" samme dag, og den er nu bedre end Edie's, det er ihvertfald min første vurdering.
Min samling af cd'er i denne genre er stadig minimal, jeg forsøger at komme af med 150 gamle skiver, så jeg kan få plads til noget nyt.

Nu mangler jeg bare Incubus cden...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Hmm, smag og behag...

Jeg er enig at Norah er god, og især den første plade er rigtig god. Men den er også meget "nem" eller "let tilgængelig", hvilket i mine ører er hendes største problem. Der er ikke udfordringer nok for lytteren til også at imponeres efter mange gennemlytninger. Bevares, jeg hører både hører og nyder da begge Norah's cd'er. Men Edie er lidt mere mig, fordi der lidt flere udfordringer på denne plade. Den vokser virkelig i ørene ved gentagne gennemlytninger, hvilket for mig gør forskellen på en god og en rigtig god cd.

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der syntes at Norah Jones' cd'er er totalt søvndyssende og kedelige... indbegrebet af Easy-listening!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Når nu snakken går på Norah Jones, kan jeg anbefale The Peter Malick group feat. Norah Jones. Det er en glimrende plade i god kvalitet, som kan findes til en god pris på bl.a. CDon.com!

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at The Peter Malick group feat. Norah Jones er den bedste af dem hun har lavet/er med på. Jeg har læst et interviue med hende hvor hun er ked af den plade. Den er ikke så kedelig som de to hun selv har lavet.

Mvh 

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst en anmeldelse hvor der stod at Jones er for dem der hellere vil have sommerfugle på himlen end i maven. Det synes jeg var en meget sjov vinkel... 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes