| Forfatter |
|
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.jazzreview.com/
Faldt lige over denne side da jeg surfede efter jazz. Mange gode links til forskellige stilarter inden for jazz. Saglige CD reviews. Det gode er også at man kan søge meget bredt på siden. Eks. er jeg ret vild med vibrafon, men har svært ved at finde noget med det instrument ud over det mere traditionelle jazz. Nu har jeg fundet noget inden for soul/funk jazz.
Check it out, jazzfans!
|
| Til top |
|
| |
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Kender godt den omtalte hjemmeside...
Er også selv ret vild med vibrafon... hvis du skal bruge nogen anbefalinger må du bare sige til... har adskillelige af slagsen i samlingen.
Jeg kan forøvrigt i al ydmyghed anbefale at kigge forbi min egen jazzhjemmeside og blog :
http://home20.inet.tele.dk/jazznet
og
http://jazznet-dk.blogspot.com/
Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hajen 71. Har tjekket jazznet-dkblogspot. Der fandt jeg bandet mi3. Godt musik, er købt. Din blog ligger under farvoritter
Jeg modtager gerne anbefalinger på fed vibrafon. Indenfor jazz hører jeg b.l.a. Medeski Martin & Wood, jim harts gemini, Sex Mob, Miles musik fra 68 til 71, Bireli Lagrene, Steve swallow, Das Wibenbass og Eol Trio, for blot at nævne nogle få fra fra min CD samling.
Lige nu sidder jeg og hører Streaming fra Garage A Trois "Emphasizer", det er fed funky jazz med cooool Wibes som jeg fandt på jazzreview.com. Tror lige jeg ska' en tur forbi Amazon inden sengetid og købe Emphasizer, den holder
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan godt overtales til at skille mig af med gamle LPer med Jazz hvor der er brugt vibrafon idet jeg modsat jer ikke er vild med instrumentet i jazz sammenhæng - dog er det som sagt ældre jazz som "the mordern jazz quartet" etc. men send en PM hvis der er noget jeg skal kigge efter - jeg bytter gerne til bob og bebob uden vibrafon
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| jeg kan godt overtales til at skille mig af med gamle LPer med Jazz hvor der er brugt vibrafon idet jeg modsat jer ikke er vild med instrumentet i jazz sammenhæng - dog er det som sagt ældre jazz som "the mordern jazz quartet" etc. men send en PM hvis der er noget jeg skal kigge efter - jeg bytter gerne til bob og bebob uden vibrafon |
|
|
Det er netop også det problem jeg har, hvis jeg leder efter noget med virbafon, så er det som regel støvet hyggejazz der dukker op. Men det kan lade sig gøre, lige nu står rørene og varmer op og så skal jeg høre Das Vibenbass "mindwrestling" Det er pågående jazz sax med wibes og cool gulvbas rytmer.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:
| Eks. er jeg ret vild med vibrafon, men har svært ved at finde noget med det instrument ud over det mere traditionelle jazz. Nu har jeg fundet noget inden for soul/funk jazz. |
|
|
Spyro Gyra..? __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Svend88 skrev:
| Eks. er jeg ret vild med vibrafon, men har svært ved at finde noget med det instrument ud over det mere traditionelle jazz. Nu har jeg fundet noget inden for soul/funk jazz. |
|
|
Spyro Gyra..?
|
|
|
Garage A Trois "Emphasizer" http://www.garageatrois.net/news/index.htm (købt på Amazon USA, så der går et uger før jeg har den) Kender godt Spyro Gyra, hørte det som noget af det første da jeg fandt ud af der var andet jazz i verden end Bjarne Liller og Fuzzy
Hvis du er til Spyro Gyra (?) kan jeg anbefale Flora Tone, et musik projekt med bl.a. Bill Frisell, Lige ud af landevejen med gode rytmer og lidt sampling og Loops. Biréli Lagréne "electric side" Har lidt mere bid, men stadig funket fusion. Så kan jeg nævne Marcus Miller "silver rain". Fusion, næsten pop indimellem, let tilgængeligt og glad musik.
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos vibrafon, så fandt jeg for et par dage siden Juan Amalbert's Latin Jazz Quintet, Hot sauce ( først 60'erne ) ved en kræmmerhandel, til kun 10 kr. Fint som baggrundsmusik til en hyggekomsammen. Det er forresten Willie Coleman på vibes. 

|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Apropos vibrafon, så fandt jeg for et par dage siden Juan Amalbert's Latin Jazz Quintet Hot sauce ( først 60'erne ) ved en kræmmerhandel, til kun 10 kr. Fint som baggrundsmusik til en hyggekomsammen. Det er forresten Willie Coleman på vibes. 

|
|
|
de er bange for jazz der er ældre - de tror jazz fra 40erne og 50erne er støvet  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
de er bange for jazz der er ældre - de tror jazz fra 40erne og 50erne er støvet 
|
|
|
Av av ...det er jeg da ked af at høre. Fjern støvet, der er god musik nedenunder. 
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
KrammeAcoustics skrev:
|
Apropos vibrafon, så fandt jeg for et par dage siden Juan Amalbert's Latin Jazz Quintet Hot sauce ( først 60'erne ) ved en kræmmerhandel, til kun 10 kr. Fint som baggrundsmusik til en hyggekomsammen. Det er forresten Willie Coleman på vibes. 

|
|
|
de er bange for jazz der er ældre - de tror jazz fra 40erne og 50erne er støvet 
|
|
|
Wrong! Har osse jazz fra 60erne og 70erne dog på CD. Men jeg foretrækker generelt jazz som udfordrer mig musikalsk, det gælder nu osse andre stilarter jeg hører. Men Sade kommer da også på ind i mellem såvel som Lucinda Williams og andre i samme boldgade, jeg er ikke musik snob. Min klare overbevisning er at alt musik har sin berettigelse, hvis der er et publikum, uanset om det så er få eller mange som kan lide det
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende. Er selv Jazz tosset. Og søger altid god musik.
Så smid endelig gerne løs af online sider hvor man kan købe og høre jazz. Brugt, nyt, cd, vinyl osv 
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:
r-l-b skrev:
| jeg kan godt overtales til at skille mig af med gamle LPer med Jazz hvor der er brugt vibrafon idet jeg modsat jer ikke er vild med instrumentet i jazz sammenhæng - dog er det som sagt ældre jazz som "the mordern jazz quartet" etc. men send en PM hvis der er noget jeg skal kigge efter - jeg bytter gerne til bob og bebob uden vibrafon |
|
|
Det er netop også det problem jeg har, hvis jeg leder efter noget med virbafon, så er det som regel støvet hyggejazz der dukker op. Men det kan lade sig gøre, lige nu står rørene og varmer op og så skal jeg høre Das Vibenbass "mindwrestling" Det er pågående jazz sax med wibes og cool gulvbas rytmer. |
|
|
Hej drenge. I sku ha slag over ikke at kende GARY BURTON - fedeste vibrafonist nogensinde. Så har han den extra kvalitet at spille Carla Bley kompositioner, så man tuder. Tjek "Dreams So Real"/ECM og "Hotel Hello"/ECM (m. Steve Swallow). Og ovre i det mere rockede er der Gong: Gazeuse! - en både kunstnerisk og lydmæssig tour de force. Masser af vibrafon, elguitar og slagtøj. Min LP bruger jeg til at tjekke om setupet er korrekt - der er så meget bas på den LP at enhver justeringsfejl slår igennem. Men når det kører - hold k.....
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 31 Juli 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Spændende. Er selv Jazz tosset. Og søger altid god musik.
Så smid endelig gerne løs af online sider hvor man kan købe og høre jazz. Brugt, nyt, cd, vinyl osv 
|
|
|
http://www.musthear.com/music/
|
| Til top |
|
| |