| Forfatter |
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye stjerne på den danske rockscene: Tue West.
Køb den!!! God dansksproget rock som er klasser over eksempelvis Tim. C og dets lige...
MVH __________________
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
...God dansksproget rock som er klasser
over eksempelvis Tim. C og dets lige...MVH |
|
|
Det er jo heller ikke en fair sammenligning. Den kan den fleste jo
vinde
/U.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tim C kan nok ikke vinde mange priser for dansksproget rock
Men skal det være dansk så mp man helt klart eje "Under Byen", "Vildensky" og "Niels Klapper Fisken (www.nielsklapperfisken.dk)".
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også at oprette en bruger på www.mymusic.dk Der er meget fremragende musik, f.eks EnTakt er værd at downloade hvis man kan lide en mellemting mellem SortenMuld og TueWest.
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naturligvis! Er selv oprettet på mymusic, her kan man finde meget interessant musik.
|
| Til top |
|
| |
Skabalius Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
At Tue West er bedre end Tim C, siger altså ikke det store. Rent faktisk synes jeg Tim C er en meget ubehagelig person. Han er nok den person person jeg aller nødist ville drikke end øl sammen med, lige efter Bob Saget og Satan i nævnde rækkefølge.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke helt hvorfor Tim Christensen er så slem?
Ser man bort fra super-hittet fra Nikolaj og Julie så er hans nye skive da hæderlig. Ikke så original som Tue West, men der er da nogle fine melodier på den.
Han er også en hæderlig guitarist.
mvh
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Ser man bort fra super-hittet fra Nikolaj og Julie så er hans nye skive da hæderlig. Ikke så original som Tue West, men der er da nogle fine melodier på den.
Han er også en hæderlig guitarist. |
|
|
Han er en ganske fin guitarist.
Men en eller anden burde altså fortælle ham hvor han glemte powerkablet til guiarforstærkeren.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
zaka skrev:
|
Han er også en hæderlig guitarist.
|
|
|
Han er en ganske fin guitarist. Men en eller anden burde altså fortælle ham hvor han glemte powerkablet til guiarforstærkeren.
/vilmann
|
|
|
Du mener han skulle være blevet i Dizzy...? Det band har jeg tilgengæld aldrig forstået .
mvh
|
| Til top |
|
| |
Porkyhead Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 261
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ka godt være at Tues sange er mere originale, men jeg bryder mig nu ikke om nogen af hans sange... Det er bare ikke min smag, og jeg syntes nu også, at Tims den ny er lidt for rolig, men jeg vil til hver en tid foretrække Tim frem for Tue! __________________ Hilsen Christian
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Du mener han skulle være blevet i Dizzy...? Det band har jeg tilgengæld aldrig forstået .
mvh |
|
|
Nej, Tiden løb fra Dizzy. Det var godt at de stoppede.
Men han ku' han da godt sætte noget strøm på guitaren alligevel.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og nu vi vi har fat i den dansksprogede "rock", så skal Michael Simpson sgu også nævnes - ikke mindst hans live performance. lækker at både han og Lise W fortsætter med at lva gode plader efter bruddet i Luksus.
Mikkel
|
| Til top |
|
| |
Skabalius Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og nu vi er ved Luksus, så skal deres første EP sgu også nævnes. "Particulary lucky" er vel et af de smukkeste danske numre der nogensinde er lavet!
Med hensyn til Mikael Simpsons live performance kan jeg kun give willold (Will Oldham aka. Bonnie "Prince" Billy?) ret. Jeg oplevede ham til Roskilde 03, og det var vel en af de fedeste oplevelser på hele festivalen. Kl 02 om natten i det mindste telt og så bare: "...naturen er et sprog Pia Kjærsgaard - KAN DU IKKE LÆSE HVAD DER STÅR PIA KJÆRSGAARD!"
Bare en skam Lise W ikke formår at holde en helt så høj standard med hendes solo-ting. Efter min mening var hendes første album en anelse kedelig, men nu skulle der jo snart være nyt på vej, og det ser jeg frem til, ikke mindst fordi hun på det udspil har "lånt" Stina Nordenstams producer - det bliver spændende!
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
(jo: Bonnie B!!)
... ja Luksus ep'en er forbavsende helstøbt, "alt" taget i betragtning..
det er skægt med Sipmson; han kan både rocke(som på Roskilde) og samtidig også lave intime konceerter... og så er manden jo vidunderlig bidende sarkastisk! alle rammes, inkl ham selv... dejligt.
jeg ved nu ikke om Lise W's udspil er kedeligt. jeg finder at det vokser en del. til gengæld er hun måske lidt tam live: man skal i hvert fald være til navlepiller-velour-nusseri-hjørnet..... - lidt som Damien Rice, det kan næsten blive for alvorligt/følsomt. men kæmpe potentiale hos begge!
(lidt uden gor DK-tråden skal to af mine (nyere) favorit-sangskrivere nævnes: min all-time-hero Bill Callahan("Smog") og Stephen Merrit(magnetic fields, the 6ths, gothic archies, Future bible heroes m.m.... få kan som disse pin-ponite så det både er alvorligt men samtidig interessant/morsomt)
mikkel
|
| Til top |
|
| |
Skabalius Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lise W's koncert på Roskilde var efter min mening en noget tam live, og måske derfor har jeg aldrig rigtig givet hendes album den helt store chance - det kunne være jeg skulle give den en ekstra gennemlytning.
Damian Rice kender jeg ikke så meget til, men Smog og Magnetic Fields har allerede en stor stjerne hos mig. Så er vi vel lidt ovre i Singer-Songwriter / Sadcore / Slowcore genren og her må man ikke glemme grupper/kunstnere som Sophia, Lampchop, Cat Power & Elliot Smith.
Mikkel, hvilken af Smog's albums kan du anbefale mig at lytte til som det næste? Jeg kender nemlig kun "Dongs Of Faith And Sevotion" & "Supper"...
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Skabalius,
nu skal vi jo passe på ikke at sjæle tråden fra Tim... men det virker som om folk er gået trætte i ham 
ang. Smog: så er det bedste råd at (indledningsvis) holde sig fra det tidlige materiale; det er meget eksperimenterende uden samme samlende struktur han senere har udviklet. så mit bedste råd er at arbejde der langsomt baglæns, så kan du selv sige stop når det bliver for mærkeligt.... men der er perler spredt rundt i hele diskografien, dog.
prøv at give forgængeren for "dongs.." en chance: den hedder Knock Knock. hvis du kan lide de to du selv nævnte er denne også en sikker vinder :-)
hvis du ikke har den, så er EP'en "'neath the puke tree" virkelig et must - sådan lidt unplugged, uden at være helt anæmisk 
også singlen "Cold blooded old times" er en must have. titelnummeret er virkelig godt, men prisen går til det helt sublime "i Break horses" der er inkluderet - en lidt køns-bitter Callahan i sit absolutte es!!!
jeg håber det kan bruges.
Sophia har aldrig sagt mig noget, men jeg har været (og ER) kæmpe fan af Lambchop siden deres "how i quit smoking". super, super(men CDWOW kan rende mig i R... - den nye Lambchop som jeg forudbestilte hos dem er nu forsinket snart en måned... )
Catpower er rigtig godt, især "Covers album".. og den nye "you are free" - selvom hun måske bliver sådan lidt pladderhippie-socialrealisme en gang i mellem, hehe...
mvh,
mikkel
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og ang. "i BREAK HORSES" nummeret, så skal der ikke meget fantasi til at se at Casper Christensen ikke var den eneste/første til at sammenligen kvinder og heste... nu da der er DMA i aften(hvor kashmir vel vanen tro høster løs...
mikkel
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
willold skrev:
|
.... men jeg har været (og ER) kæmpe fan af Lambchop siden deres "how i quit smoking". super, super(men CDWOW kan rende mig i R... - den nye Lambchop som jeg forudbestilte hos dem er nu forsinket snart en måned... )
|
|
|
Ganske off-topic, men hvis det kan trøste - willold - så er jeg i samme båd. Første og sidste gang jeg forudbestiller hos cd-wow .
Husk Lambchop koncert på store vega i Kbh. 
mvh
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, på en perfid måde så trøster det lidt :-)
mikkel
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
Er enig i din vurdering af Tue West. Gode melodier, fremragende tekster, og en stemme der henrykker os, der ikke kan huske Ulven Peter fra hans unge dage. Og hvordan Julie kunne vinde DMA for Årets nye danske navn foran Tue West, skal man vist være grønlænder for at forstå.
Til gengæld synes jeg måske nok at der er mange der er lidt urimelige overfor Tim Christensen. Jeg synes han laver nogle fremragende ballader, og hittet "Right next to the right one" synes jeg er en fremragende titelmelodi. Selvfølgelig er den sukkersød osv. men med den rytme der er i melodien, må den være ekstrem at sætte billeder til, og let genkendelig.
Kort og godt synes jeg det er et fremragende titelnummer, og det bør anskues som et sådant.
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |