Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Martin Ryum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hermed en anbefaling af Martin Ryum's nye CD på Nikolaj Nørlund's Auditorium selskab.

Obi nævnte Tue West som eksponent for god dansksproget rock. Martin Ryum's Uden garanti bør nævnes i samme åndedrag .

Og så koster den kun 100,-, som følge af Auditorium's nye prispolitik (debutanter på Auditorium koster kun 100,-  ).

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Skabalius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Nævner man Martin Ryum, bliver man også lige nødt til at sige et par ord om hans fantastisk band Speaker Bite Me - et af de mest oversete danske bands efter min mening!

Jeg var til en koncert med dem for et par uger siden på Pitstop i Kolding, og jeg siger jer - de forstår at støje på den smukkeste måde man kan forestille sig! Jeg mener de snart skulle være aktuelle med et nyt album...i hvert fald inden sommerferien, men indtil da, så prøv at lyt til deres seneste udspil "Four Days In September" - GE-NI-ALT!

Af større og mere kendte bands kan det sammenlignes lidt med en moderne udgave af Sonic Youth, men det er er lidt svært at sætte præcise ord på deres lyd. Men gør endelig jer selv den tjeneste at lytte til dem, og hør så selv det de er bedst til: Skamløst at støbe lyd om til kunst!

Til top Vis Skabalius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skabalius

Jacob_kash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg invisterede også selv i Martin Ryum skiven i går (kunne ikke stå for den, da den stod og lokkede på disken med sit 100 kr prismærke), og må sige den vokser for hver gennemlytning.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har hørt noget af Speaker Bite Me, men det bliver jeg da helt klart nød til nu.

Med hensyn til dansk sprogede plader, bør der også nævnes et par af de andre Auditorium udgivelser. Nikolaj Nørlunds's seneste plade Tændstik, begge plader med Superjeg og ikke mindst Niels Skousen - Dobbeltsyn.

/Jacob

Til top Vis Jacob_kash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob_kash

Skabalius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Put "Mikael Simpson - Os2 + Lidt Ro 2002" og det gamle Nørlund oven i hatten på dem Jacob_Kash nævner der og så har man en god bunke dansksproget musik. Måske skulle man også nævne Olesen Olesen og Klondyke i den sammenhæng.
Til top Vis Skabalius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skabalius

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes