| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal det hele jo ikke være sødsuppe wannabe jazzsangerinder.......
Min gamle ven - guitaristen, ringede forleden dag og sagde Classic Rock Event! Pumpehuset. Lørdag aften.
Som sagt så gjort - og der var tilnærmelsesvis udsolgt.
Black Sabbath Tribute - Deep Purple Jam - Zeppelin Experience.
Jeg nåede ikke Zeppelin-gutterne. Det siges at de er rigitg gode, men jeg måtte altså hjem
Purple Jam er vel OK. Ikke mere. Jeg synes de var halvkedelige. Noget gumpetunge i de langsommere numre og ikke meget af dem selv. Alt for meget kopiband til at det er rigtig fedt.
Black Sabbath Tribute derimod er der noget ved. Absolut tro mod originalerne, men de prøver ikke at lyde som Black Sabbath. De lyder som sig selv. Tilpas meget kopi til at ingen er i tvivl om hvad det handler om, tilpas meget sig selv til at man ikke er i tvil om at det ikke er Black Sabbath.
De endog meget langsomme passager klarer de til UG, Med intensiteten i behold.
De har virkelig fat i den lange ende af kopi-band bølgen, der ellers godt kan være en noget tam affære.
Jeg har haft Black Sabbath på grammofonen i dag. Til den store guldmedalje - selv ungerne rockede med. Og Elvira flygtede
Er man til Black Sabbath bør de tjekkes ud. Med lidt held kan man finde lidt info fra http://www.blacksabbathtribute.dk/, men den lider vist hårdt under et tidligere crash.
/vilmann
|