Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: CD-WOW Er der forskel ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg køber en hel del skiver hos CD-WOW og er i den forbindelse kommet i tvivl om der lydmæssigt er forskel på de blanke skiver, afhængig af hvor CD'en er produceret.

Sædvanligvis undersøger jeg altid catalognummeret fra pladeselskabet inden jeg bestiller, så jeg er nogenlunde sikker på, at skiven er produceret i den vestlige verden.

Enkelte gange kan jeg dog konstatere, at der kommer skiver, der er produceret i Østen.

Priserne afhænger også typisk efter oprindelseslandet for CD'en.

Typisk kan du få en skive for de godt 80 kr. men samme skive findes også til langt over 100 kr.
Jeg kan så se, at katalognummer er forskellige og andre gange er der forskel i pladeselskab - fx skiver fra Østen er fra Sony og skiver fra den vestlige verden er fra RCA.

Er der nogen der har gjort sig erfaringer med forskellige udgaver af samme CD - dvs. skiver der er fra Østen og skiver der er fra den vestlige verden fx EU ?

Jeg erindrer, at der for en del år siden var en diskussion om, at kvaliteten fra lande som fx  Malaysia ikke var på højde med den vestlige verden.

Er det noget man skal bekymre sig om i 2010 ? eller er der forskel i kvaliteten og i givet tilfælde, hvor skal skiverne komme fra, hvis man skal have den bedste lydkvalitet?

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne jeg da godt tænke mig også at hører lidt mere om. Jeg kan dog ikke forestille mig at der er kvalitets forskel, men måske der er nogen som har testet det af?

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har også købt mange skiver fra CD wow, men jeg har aldrig overvejet om der er kvalitetsforskel, jeg vil dog næppe tro det for en CD kan netop kopieres uden kvalitetstab, da den er digital. Jeg synes derimod at CD wow kan skaffe nogle CDer som er uopdrivelige her i landet, og de er ikke engang dyre med dem. Derfor er der en grund mindre til at bevare pladespilleren, da der nu er cder der ellers er umulige der nu kan skaffes og så erstatte LPen.

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Man kunne sagtens forestille sig, at en given CD, produceret to forskellige steder, havde forskel i produktionskvaliteten. En mere fejlbehæftet CD vil medføre, at fejlretningskredsløbene i afspilleren skal arbejde hårdere, og det kan muligvis opleves som en forskel i lydkvalitet.

Men, ovenstående er kun en tanke, jeg kan ikke mindes at have haft en sådan oplevelse.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes