| Forfatter |
|
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 17 Februar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad stiller jeg op med mine film. Jeg har gennem årene samlet en del film til hobe og nogle af disse har jeg givet videre til ungerne og andre har jeg solgt i større partier af 100-150stk. men jeg syntes stadig at de har det med at fylde op. Sælger man ud af sin filmsamling når den når en kritisk masse eller flytter man dem på fjernlager. Egentlig giver det ikke rigtig mening at have 4-600 film stående når jeg alligevel hellere køber nye end ser de gamle . Hvad gør i?
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 17 Februar 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt af begge dele.
Et par gange om året bliver der ryddet op i filmene, dem jeg ved, at jeg aldrig kommer til at se, ryger ud, dem jeg er i tvivl om, kommer på fjernlager. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder fornuftigt nok, men hvad så med fjernlageret. Er filmen ikke reelt dømt ude i mørket når den først er havnet der?
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 18 Februar 2010 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men så har man tryghedsfornemmelsen ved at ha' dem .
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 18 Februar 2010 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg solgte et ordentlig bjerg af mine DVD'er for ca ½ år siden. Efter at have gået dem igennem fandt jeg nogle som var værd at se igen, resten blev solgt billigt i en stor "pakke". Der er flere butikker som køber brugte CD'er, DVD'er osv af private. Jeg solgte dog mine privat.
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 18 Februar 2010 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass skrev:
|
Hvad stiller jeg op med mine film. Jeg har gennem årene samlet en del film til hobe og nogle af disse har jeg givet videre til ungerne og andre har jeg solgt i større partier af 100-150stk. men jeg syntes stadig at de har det med at fylde op. Sælger man ud af sin filmsamling når den når en kritisk masse eller flytter man dem på fjernlager. Egentlig giver det ikke rigtig mening at have 4-600 film stående når jeg alligevel hellere køber nye end ser de gamle . Hvad gør i?
|
|
|
Hvad er problemet? Filmene bliver rippet til en nas og derefter (skiverne) lagt på fjernlager. No problems! En film i plastlomme fylder ikke alverden og der kan få den måde ligge en pæn del i flyttekasser!
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ikke en helt tosset ide og så der der endda mulighed for at købe noget nyt grej til afspilning fra PC.
sd2100 skrev:
Bass skrev:
|
|
|
|
Hvad er problemet? Filmene bliver rippet til en nas og derefter (skiverne) lagt på fjernlager. No problems! En film i plastlomme fylder ikke alverden og der kan få den måde ligge en pæn del i flyttekasser! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har besluttet hvor meget plads film hhv CD'er må optage i stuen. Jeg har ca. 100 cd'er og ca. 50 film. Kommer der ny til ryger et tilsvarende antal ud -simpelt men effektivt.
|
| Til top |
|
| |
pauseklovn Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Grundlæggende er vi mennesker samlere eller jæger.......
Det at have samlet 400 500 film tyder på samle genet er tilstede.
Derfor for ikke, at modarbejde samle genet regn med at samle og samle....
Men forsøg, at lave et system, hvor du kan samle og samtidig have plads til nyt.
MVH JAN
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 22 Februar 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass skrev:
| Det lyder fornuftigt nok, men hvad så med fjernlageret. Er filmen ikke reelt dømt ude i mørket når den først er havnet der? |
|
|
Ikke helt, det er ofte film jeg har i flere varianter, eller nogle man "skal" have i en samling uden jeg reelt ser dem. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 22 Februar 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Definér 'skal' .
Jeg tror efterhånden osse, at samlemanien har en kraftig genetisk komponent - det er instinktivt, men ofte ret tåbeligt... 
|
| Til top |
|
| |