Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
Jeg har lige fået en boks med de 7 "originale" albums fra Creedence Clearwater Revivals karriere af min far i fødselsdagsgave. Det er alletiders gave og lige mig, men.... Er der nogen som ved hvordan masteringen er?? Jeg kan simpelthen ikke holde Loudness War tendensen ud og bliver dødtræt i ørene allerede efter to nummer. Den er stadig plomberet og kan altså returneres - men det vil jo også sige at jeg ikke kan høre den først Nogen som har den liggende og ved dette?
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
triode8 skrev:
triod8 - ja det er forfærdeligt som indspilningerne er endt. Der er kun en ting at gøre. Returner skidtet, og se dig om efter de originale på Vinyl !!
Jeg har dem på vinyl, selvfølgelig har jeg da det Tror dog ikek jeg kan returnere dem, når plomberingen først er brudt op med den begrundelse at de er pumpet i lyden - men man skulle næsten tage en prøvesag på det ;-)
Tallene viser, hvor mange db's dynamik, der er i indspilningen. Jo højere tal jo bedre.
Jeg skal ikke kunne sige, om cd'erne fra det omtalte boxsæt også er dem, der er på listen.
/dreamz
Jeg har været derinde - der en som har oploadet en af CD' erne så vidt jeg kan se - men han har brugt som kilde noget MP3 og der kan jo godt være lavet noget ved disse - så jeg er lidt på bar bund
Men tak for linket - det er meget brugbart, hvis man ikke kender det
Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
her er proud mary fra deres 40th anniversary box rippet i flac fra bayou country cd'en. og jeg vil sige at den er rimelig god iforhold til mange andre opsamlinger og remasters
Sendt: 02 April 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
febbe skrev:
her er proud mary fra deres 40th anniversary box rippet i flac fra bayou country cd'en. og jeg vil sige at den er rimelig god iforhold til mange andre opsamlinger og remasters
Jeg har også tilladt mig at sende dig en personlig besked via dette forum-system - håber du ser
den
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum