Hej Zaka
nej, jeg missede Hazelwood, desværre. og vi kan meget hurtigt enes om den gode mr. Gelb!
til (ex-)Schelde: jepper, willold was there!
det var en rigtig, rigtig god koncert. men det havde jeg dog også ventet; med deres tidligere besøg in mente. at der var strygere med fungerede fint, det blev ikke alt for dominerende. det betød dog at Paul Niehaus(?) på pedal-steel måtte træde lidt i baggrunden. ellers var det et veloplagt band i godt humør osv...
hvis jeg skal hæve den kritiske røst:
jeg savnede lidt flere numre fra deres tidlige bagkatalog. det nye dobbeltalbum er jo ganske udemærket, men Lambchop har nogle særdeles stærke sange i bagkataloget der godt kunne tåle lidt mere opmærksomhed. jeg fik dog "Theõne" fra "how i quit smoking", hvilket er et af mine alltime favoritter med Lambchop. men det lader til at de sjældent spiller så meget fra både "thriller" og "what another..." pladerne. lidt ærgeligt... "the old fat robin" er pokkers god, og nogle af thriller-sangene er jo særdeles dansable, hvilket kunne have klædt både strygerne og de numre fra "nixon" der blev spillet.
..og så lader det til at den gode Wagner er gået helt bort fra den momentvise falset han benyttede (mest live) for 3-4 år siden?
jeg syntes også at "ekstra nummer-" materialet blev lidt blodfattigt leveret; i hvert fald i forhold til den bone-shaking(i mangel af bedre udtryk) version af "desperation" de spillede sidst i pumpehuset. i går var ekstrnumrene noget mindre indædt, om man så kan sige.
men alt i alt en pokkers god koncert - og et lille kip med hatten til Vega der leverede ok lyd, ikke mindst med en acceptabel (lav) lydstyrke.
så at du missede den, Schelde, det giver minus-point!
PS: det var også noget af et dilemma jeg blev stillet i igår: der var 3 koncerter jeg gerne ville se på samme dag: dick dale på Stengade, Lambchop i Vega og Deutsch Nepal/In Slaughter Natives/cold meat club metropolis-arrangementet i Huset. især sidstnævnte ville jeg gerne have oplevet, men sådan noget kan jeg aldrig lokke kæresten med til!! men man kan jo ikke få alt, og Lambchop er for mig/os blevet lidt af et ritual, et imperativ, om man vil.....
mvh,