| Forfatter |
|
Firat_P Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 03 September 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har Hero i blueray som kan fortælle mig om der er støj på filmen ?.
Har et samsung tv og en samsung blueray afspiller. andre film er kniv skarpe men lige den her er i dårlig kvalitet. i fona sagde de at det er fordi det er en gammel film men den tror jeg ikke helt på, det er jo blueray så det burte være bedre end dvd og ikke dårligere. så vil lige undersøge det
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 03 September 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hero serien er hammer dårlig på BD, har selv alle sesonerne på BD og har bandet og svovlet over kvaliteten, mange gange  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Firat_P Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
har vist glemt og skrive jeg mener Filmen Hero den med jet li :D
|
| Til top |
|
| |
Firat_P Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der har den her film i blueray ?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle de HD versioner der har været af Hero rundt omkring har fået høvl for billedet - de er alle lavet ud fra den samme transfer. Jeg har den i en hollandsk HD DVD version (Dutch Filmworks) fra 2008 og den nye nordiske BD, og billedet er identisk - rigtig meget filmgrain og et lidt fladt, kontrastfattigt billede.
Den eneste version der såvidt jeg ved ser anderledes ud er den amerikanske udgave (Miramax/Disney), men det kan meget vel tænkes at de har kørt den gennem DNR og EE møllen, for den er efter sigende "pænere" men med mindre detaljer i billedet (jeg har ikke selv set den version).
__________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Firat_P Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så det fona siger passer faktisk ?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaah, nu er det at det er en gammel film (så gammel er den heller ikke) jo ikke i sig selv af betydning for filmens billedkvalitet - det handler simpelthen om hvad man har villet ofre på indscanning og efterfølgende rensning/grading.
Jeg har også sammenlignet med DVD'en (dk), og den synes jeg er lige sådan - den er temmelig sikkert baseret på den samme transfer. Medmindre produktionsselskabet bag filmen ofrer en ny scanning og ordentlig grading tror jeg ikke det bliver bedre.
__________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Firat_P Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv. Men tak for informationen.
Hvordan har du fundet ud af det ?. hvis nu de vælger at lave den i bedre kvalitet, kan man så få byttet den man har ?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en blanding af hvad jeg har googlet mig til, snakket mig til (jeg arbejder i et filmselskab) og set ved selvsyn  Rent bortset fra at jeg tvivler på at der kommer en ny transfer i en overskuelig fremtid, så er det næppe ret mange distributører (og slet i Skandinavien hvor markedet er alt for lille) der ville kunne forsvare at bekoste en ny version baseret på den.
|
| Til top |
|
| |
Firat_P Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv igen :P. ku ellers godt tænke mig at se den film i "Rigtig" blueray kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
En skam at lemlæste sådan en flot film.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Firat_P Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|