Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Mike Portnoy forlader Dream Theater (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 September 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se at andre har nævnt det her på forummet, så synes lige jeg ville gøre opmærksom på dagens (for mig i al fald) sørgelige nyhed: Mike Portnoy, Dream Theaters medskaber og trommeslager gennem 25 år har forladt bandet for at forfølge nye projekter.

Fra hans meddelelse på hans hjemmeside er det lidt uklart om han er gået eller blevet gået - men han nævner at han havde diskuteret med de andre medlemmer at han gerne ville holde en pause, desværre er de ikke villige til at vente, de fortsætter med eller uden ham. 

På den ene side er det spændende hvad DT kan drive det til uden Portnoy, som har være en stor og uadskillelig del af Dream Theater konceptet siden starten - på den anden kan man frygte at de nu vil lave et par albums, tage på en turne eller to, og så hurtigt gå i glemmebogen.

Mike Portnoy har som nogen vil vide været "stand-in" hos Avenged Sevenfold på deres seneste album og igangværende USA turne, efter at deres trommeslager The Rev døde for knap et år siden - jeg tror dog personligt at det er tvivlsomt om han nu vil blive permanent medlem dér, det er hans musikalske ambitioner for vidtrækkende til.

Læs hans meddelelse her: http://www.mikeportnoy.com/forum/m2585154.aspx

Og Dream Theaters pressemeddelelse her: http://www.dreamtheater.net/ 

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Jeg kan ikke se at andre har nævnt det her på forummet, så synes lige jeg ville gøre opmærksom på dagens (for mig i al fald) sørgelige nyhed: Mike Portnoy, Dream Theaters medskaber og trommeslager gennem 25 år har forladt bandet for at forfølge nye projekter.

Fra hans meddelelse på hans hjemmeside er det lidt uklart om han er gået eller blevet gået - men han nævner at han havde diskuteret med de andre medlemmer at han gerne ville holde en pause, desværre er de ikke villige til at vente, de fortsætter med eller uden ham. 

På den ene side er det spændende hvad DT kan drive det til uden Portnoy, som har være en stor og uadskillelig del af Dream Theater konceptet siden starten - på den anden kan man frygte at de nu vil lave et par albums, tage på en turne eller to, og så hurtigt gå i glemmebogen.

Mike Portnoy har som nogen vil vide været "stand-in" hos Avenged Sevenfold på deres seneste album og igangværende USA turne, efter at deres trommeslager The Rev døde for knap et år siden - jeg tror dog personligt at det er tvivlsomt om han nu vil blive permanent medlem dér, det er hans musikalske ambitioner for vidtrækkende til.

Læs hans meddelelse her: http://www.mikeportnoy.com/forum/m2585154.aspx

Og Dream Theaters pressemeddelelse her: http://www.dreamtheater.net/ 

Virkelig sørgeligt.......

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Jedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007
Sendt: 09 September 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

AaaaAaaaaaaAAAAAAEERRRRRRRRRRR!!

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 September 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt nok meget svært ved at forestille mig Dream Theater uden Portnoy

Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 September 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Sørgelige nyheder. Han bliver meget svær at erstatte.
Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Sendt: 11 September 2010 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Godt nok svært at forestille sig Dream Theater uden Mime Porynoy. Jeg har ikke hørt bandet voldsomt meget de sidste 10 år, men alligevel noget af et chok.

Han bliver overordentligt svær at afløse, fordi han jo var noget mere end "bare" trommeslageren i bandet. Han virkede i den grad til at være bandets mastermind. Men hvem kan afløse ham ? Mike Terrana ?

Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes