| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke betegne mig som kæmpe PF fan. Er dog stor nyder af mange af deres skæringer, The Wall har været et af de vigtigeste album's gennem min opvækst.
Men et album som jeg endnu ikke har fået rigtigt indenbords er Dark side of the moon. Problemet er at jeg er helt tosset med Money og Us and them. Og har nu ejet pladen i 2 år og det i en god 180 g. udgivelse. Men jeg kan vitterligt ikke lade resten af albummet komme ind på livet af mig.
Det frusterer mig virkelig, for jeg vil gerne kunne have den samme gigantiske glæde ved det album som stort set ALLE andre har.
Er det nogen der kan komme med deres indtryk af pladen, og måske nogen spændene detaljer som jeg burde tillægge mere opmærksomhed. Så jeg på den måde kan lade den komme ind under huden på mig.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erhm. Du kan lide to skæringer på pladen. Det er da fint nok. Du behøver vel ikke at kunne lide det hele? Hvis du ikke kan lide
de andre så er der vel ikke så meget at gøre ved? Sådan er det da altid med hvilken som helst plade. (undtagen Fear of a
Blank Planet med Porcupine Tree - for mig :-) )
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal købe http://www.amazon.com/Classic-Albums-Making-Dark-Side/dp/B00 00AOV85 Super DVD om inspillingen af pladen, med intervju af medlemmerne i bandet. Super produktion.
Men det er jo fint nok at du ikke er så glad for de andre spor. DSOTM har heller aldri gået helt hjem hos mig. Det er en fantastisk plade både musikalsk og produksjonsmessig, men jeg kan bedre lide både mange andre PF albums.
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er nødt til at sætte dig ned med en god flaske rødvin og smide the great gig in the sky på. Fyr op for lyden. Luk øjnene.
Bliv forført. Ved ikke hvad de 2 kvinder vil formidle, men tror det er noget med den mest ekstreme angst et menneske kan
føle - og en orgasme :).. Dette nummer kan for mit vedkommende frembringe både tåre og smil. Hør evt. live-versionen fra
Pulse.
Derudover skal det siges, at skiven skal høres som en hel skive, og ikke bare som enkelte numre. Den hele hænger sammen
:)
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sammen med The Wall er Dark Side mine absolutte favoritter med PF! Jeg så RW i Augustenborg for 3 år siden, hvor hele 2. sæt var Dark Side ud i en køre. Det var SÅ fedt!!!
Jeg har derimod lidt svært ved at komme ind på de ældre plader. Jeg har købt Atom Heart Mother, men det siger mig ikke så meget ifht. de 2 ovennævnte...
Har lige sat den på igen. Den får lige en chance mere!
Tak for inspirationen!
|
| Til top |
|
| |
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dark Side er også en af mine favoritter. Fantastisk sammenhæng fra skæring 1 og ud.
prøv at lytte med hørebøffer en søndag eftermiddag når konen er taget til spinning eller noget.
Hvis det ikke hjælper, skal du høre Dark Side live. Nok svært at få Pink Floyd til at stille op, men mindre kan også gøre det. eksempelvis i Odense 3. dec.
http://www.pinkfloydproject.dk/koncerter.htm
De er ikke så ringe endda
__________________ morten
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
morten8620 skrev:
| Hvis det ikke hjælper, skal du høre Dark Side live. Nok svært at få Pink Floyd til at stille op, men mindre kan også gøre det. eksempelvis i Odense 3. dec.
http://www.pinkfloydproject.dk/koncerter.htm
De er ikke så ringe endda |
|
|
Det er de nemmelig ikke, nej. Hørte dem for et par år siden i Horsens, og var imponeret over kvaliteten. Det er heller ikke bare et lille fedte-band der lige skal køre et par numre hjem - det ER et show, og kan virkelig anbefales.
DSOTM er heller ikke min favorit, den er temmelig kompleks og ikke helt nem at komme ind på. Men bly me - den skal sgu på i weekenden, så skyder jeg den anbefalede flaske rødvin efter den 
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med jer der er tilhænger af at høre musikken i ét hug, fra start til slut. Sådan er det jo med koncept-albums. Tænk hvis det var en roman, hvor meget får man ud af den ved kun et udvælge nogle kapitler?
Den helt store oplevelse med skiven får du med sacd, hvis du også har et godt system. Her kan du svælge i lydeffekter og blive omfanget af det Floyd´ske univers og svime hen til fortællingen. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Enig med jer der er tilhænger af at høre musikken i ét hug, fra start til slut. Sådan er det jo med koncept-albums. Tænk hvis det var en roman, hvor meget får man ud af den ved kun et udvælge nogle kapitler?
Den helt store oplevelse med skiven får du med sacd, hvis du også har et godt system. Her kan du svælge i lydeffekter og blive omfanget af det Floyd´ske univers og svime hen til fortællingen. |
|
|
Jeg har gjort det at jeg har prøvet (over flere gange) med både rødvin, kaffe osv. Side et får mig bare til at miste interressen. Da jeg ikke helt er med på koncept ideen. The wall forstår jeg, kan hører numrene kronologisk og blandet. Har lidt svært ved "bare" at skulle give fortabt. Da jeg virkelig er en stor nyder af musik. Har lige lyttet diverse reference plader igennem til min forstærker test i morgen. Og bruger DSOTM som reference. Money er oplagt til stereo og rummelighed. Men jeg bliver bare nødt til at sætte mig ned og lytte lytte lytte. Får min Holfi Integra hjem i morgen, så jeg skal under alle omstændigheder bruge en del timer med den.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
hrmand skrev:
|
Den helt store oplevelse med skiven får du med sacd, hvis du også har et godt system. Her kan du svælge i lydeffekter og blive omfanget af det Floyd´ske univers og svime hen til fortællingen.
|
|
|
Jeg har gjort det at jeg har prøvet (over flere gange) med både rødvin, kaffe osv. Side et får mig bare til at miste interressen. Da jeg ikke helt er med på koncept ideen. The wall forstår jeg, kan hører numrene kronologisk og blandet. Har lidt svært ved "bare" at skulle give fortabt. Da jeg virkelig er en stor nyder af musik. Har lige lyttet diverse reference plader igennem til min forstærker test i morgen. Og bruger DSOTM som reference. Money er oplagt til stereo og rummelighed.
Men jeg bliver bare nødt til at sætte mig ned og lytte lytte lytte. Får min Holfi Integra hjem i morgen, så jeg skal under alle omstændigheder bruge en del timer med den.
|
|
|
Du skal ikke være alene, jeg har det også svært med PF. Jeg købte alle LPerne da de udkom i 70 - 80erne, ligesom jeg købte Electric light orchestra. Og idag vil jeg som dengang hellere sætte ELO på for det er meget mere lyttevenligt end PF. Man bliver i dårligt humør og deprimeret af at høre et mørkemands album som the wall, det er simpelt hen et forfærdeligt album. Så hellerere Out of the blue der har lutter gode lyttevenlige numre, selv om begge hører hjemme inden for den symfoniske rock er de meget forskellige. I dag har jeg bare en dobbelt CD greatest med PF, men jeg har naturligvis stadig alle pladerne med Electric Light Orchestra, selv om de ikke høres meget mere så sker det dog en gang imelllem. Så det er da helt OK at du ikke kan lide PF, jeg har gjort den samme erfaring, for smag og behag er forskellig. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Lencofyn skrev:
hrmand skrev:
Enig med jer der er tilhænger af at høre musikken i ét hug, fra start til slut. Sådan er det jo med koncept-albums. Tænk
hvis det var en roman, hvor meget får man ud af den ved kun et udvælge nogle kapitler?
Den helt store oplevelse med skiven får du med sacd, hvis du også har et godt system. Her kan du svælge i lydeffekter
og blive omfanget af det Floyd´ske univers og svime hen til fortællingen.
|
|
|
Jeg har gjort det at jeg har prøvet (over flere gange) med både rødvin, kaffe osv. Side et får mig bare til at
miste interressen. Da jeg ikke helt er med på koncept ideen. The wall forstår jeg, kan hører numrene kronologisk og
blandet. Har lidt svært ved "bare" at skulle give fortabt. Da jeg virkelig er en stor nyder af musik. Har lige lyttet diverse
reference plader igennem til min forstærker test i morgen.Og bruger DSOTM som reference. Money er oplagt til stereo og
rummelighed. Men jeg bliver bare nødt til at sætte mig ned og lytte lytte lytte. Får min Holfi Integra hjem i morgen, så jeg
skal under alle omstændigheder bruge en del timer med den. |
|
|
Du skal ikke være alene, jeg har det også svært med PF. Jeg købte alle LPerne da de udkom i 70 - 80erne, ligesom jeg
købte Electric light orchestra. Og idag vil jeg som dengang hellere sætte ELO på for det er meget mere lyttevenligt end PF.
Man bliver i dårligt humør og deprimeret af at høre et mørkemands album som the wall, det er simpelt hen et forfærdeligt
album. Så hellerere Out of the blue der har lutter gode lyttevenlige numre, selv om begge hører hjemme inden for den
symfoniske rock er de meget forskellige. I dag har jeg bare en dobbelt CD greatest med PF, men jeg har naturligvis stadig
alle pladerne med Electric Light Orchestra, selv om de ikke høres meget mere så sker det dog en gang imelllem. Så det
er da helt OK at du ikke kan lide PF, jeg har gjort den samme erfaring, for smag og behag er forskellig. |
|
|
Hvad er out of the blue?
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du sat dig ind i hvad hver enkelt nummer handler om? For mig er det meget stemningen på albummet der betyder noget. Men the great gig in the sky, må være det inderlige stykke musik der nogensinde er indspillet .
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det på samme måde. Er helt vild med The Wall. Kanon album.
Dark Side Of The Moon er jeg vild med Money, og synes også godt om Us And Them. Måske et enkelt mere. Kan ikke lige huske det.
Men jeg prøver ikke at overbevise mig om at hele albummet er fedt. "Tvinger" ikke mig selv til at høre det, fordi folk (nogle folk) er vilde med det.
I min verden er det bare vildt opreklameret. Mærkelig synthezier lyde som er sat sammen, det er altså ikke musik. Så heller the wall engang til. Eller Crime Of The Century, eller Breakfest In America, eller... der er nok andet at tage af. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
The division bell skal heller ikke glemmes. Det er jo et kanont album. Men også meget melankolsk.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at det har noget med dit sind at gøre,om du kan lide DSOTM.
Nogen har et lyst sind og andre har et mørkere sind.Og det kan have noget med det at gøre.
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps.
Du kan høre den på en Japansk presning,når du henter din arm.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Ps.
Du kan høre den på en Japansk presning,når du henter din arm. |
|
|
Er glad for ovenstående er skrevet i en hifi-kontekst. Ellers ville jeg virkelig ikke vide hvad det skulle betyde :)
CARS10, Tror i øvrigt du har ret med det med sindstilstand. Det er ikke TDSOTM man smider på den første forårsdag.
Derimod passer den sig meget godt til kolde aftener i brændeovnsildens skær!
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det ikke fænger, så fænger det bare ikke... Du har da forsøgt. Jeg holder mere af "Dark Side.." end "The Wall", men det er nok delvis aldersbetinget. Nyd den musik, du kan lide - det er fint at du prøver, men overdriv ikke, så er effekten modsat .
|
| Til top |
|
| |