Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 10:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Advarsel: Zididada cd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Min mor havde netop købt den nye cd med Zididada, og hun havde haft den sat på sit gamle Sony minianlæg, men hun syntes sku den lød helt forkert...
Hun kom så over til mig, for at høre den på mit anlæg! Og jeg må tilstå at, jeg ved ikke om de har været berusede da de mixede den cd, men det er ren dåselyd, det lyder somom man sidder i en 40 fods container...

Det har været oppe flere gange at mainstream cd'er havde en forholdsvis dårlig lyd, men den her er sku helt gal! Den er langt værre end det man høre med zididada i radioen osv.

Hun har heldigvis fået pengene retur for den nu, men for lige at advare mod andre at gå i den samme "fælde", så ville jeg lige advare imod den!

(desuden er cd'en forsynet med kopibeskyttelse, så den overholder ikke CompactDisk standarden!)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Dette relaterer sig måske til fænomenet omkring digital forvrængning som diskuteres i Digital subforaet.

- tak for advarslen.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Man kan bare generelt holde sig fra Zididada - de har vist ikke rigtigt noget at byde på, er det mit indtryk...

John71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er enig hold fingrene LANGT væk fra sådan noget l**t.Min mening.

Sådan pop tøser...

Til top Vis John71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John71

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

En enkelt anden advarsel fra en stakkels ejer af en indspilning med helt ubegribelig dårlig lyd:

Ahmad Jamal/Gary Burton, Live At The Midem, King Beat Records CD 80093.

Denne CD er tilsyneladende indspillet i en murstensforet kagedåse, godt at jeg ikke har givet mere end en tyver for dette"fund"-på et kræmmermarked i hovedstadsområdet

Mvh. Jens/Modifix von DCA.

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Min mor havde netop købt den nye cd med Zididada, og hun havde haft den sat på sit gamle Sony minianlæg, men hun syntes sku den lød helt forkert...
Hun kom så over til mig, for at høre den på mit anlæg! Og jeg må tilstå at, jeg ved ikke om de har været berusede da de mixede den cd, men det er ren dåselyd, det lyder somom man sidder i en 40 fods container...

Det har været oppe flere gange at mainstream cd'er havde en forholdsvis dårlig lyd, men den her er sku helt gal! Den er langt værre end det man høre med zididada i radioen osv.

Hun har heldigvis fået pengene retur for den nu, men for lige at advare mod andre at gå i den samme "fælde", så ville jeg lige advare imod den!

(desuden er cd'en forsynet med kopibeskyttelse, så den overholder ikke CompactDisk standarden!)

Jamen, i radioen bliver det formentlig også komprimeret ligesom alt andet på P3. Derfor lyder det GODT på køkkenradioen/Ghettoblasteren og MP3 øre-iglen.

Læste lige en tysk leder, hvor skribenten udtalte, at musikken som kunstart blev ikke ødelagt af downloaderne/kopisterne, men af musikindustriens kræmmere og teknokrater.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Metallica St. Anger. Den plader fortjener også en advarsel. Skandaløs lyd og en ellers gammel Metallica dude som mig (siden ´88) synes også at musikken er noget under "verdensnavnstandard" i denne musik kategori. St. Anger kan meget nemt undværes og skriver sig næppe ind nogen historie bøger, hverken for lyd eller musik.

Metallica: Jeg er ikke sur, men skuffet

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 27 Marts 2004 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke nærmest sige at, mindst 40% af al moderne musik, og her tænkes på pop, rock og heavy, har en IKKE tilfredstillende lydproduktion, både i forhold til pladernes pris og kunstnernes eventuele status og erfaring i musikbranchen. Jeg er godt klar over at nogen lydmænd og kunstnere, ligefrem synes at "dårlig" lyd, passer skide godt, til lige netop deres plade og her er Metallicas St. Anger et perfekt eksempel. Jeg må indrømme blankt at jeg bevist ikke gider at høre noget musik, alene på grund af hvad jeg synes er dårlig og uudholdelig lydproduktion. Her kunne jeg også nævne Red Hot Chili Peppers og deres Californication. Fed musik, med jeg orker ikke at høre den plade (som jeg har på vinyl) på grund af den FATALE og SKANDALØSE lyd på pladen...

Så til kunstnere og lydmænd generelt: Tag jer sammen!!!!! Vi andre kommer mange gange i vandvare til at købe plader med jeres....... Find selv på de rigtige ord. Nu skal jeg efter morgenbrød. God Weekend.

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Jeg puster lige lidt liv i en gammel tråd

Jeg har oplevet nøjagtigt det samme med den nye Tue West CD - min kollega bad mig tage den med hjem, og lytte på den, fordi han troede hans anlæg (TACT + Holfi + Dali40) var i stykker .

Jeg kunne bekræfte den dårlige kval. hjemme hos mig selv, men når jeg afspiller den fra min PC, lyder den slet ikke så tosset.
- det er sgu for langt ude, men der er nogle der decideret producerer musikken med ghettoblastere og Ipods som målgruppe

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge her (har linket hertil tidligere på ugen)

http://www.aage.dk/nytforum/forum_posts.asp?TID=29703&PN =1&TPN=1

Jeg kom til at påstå en master altid skulle laves for feinsmeckerne, da MP3 og minianlæg brugerne alligevel var ligeglade med lyden.

Det skulle jeg aldrig have gjort. Dog er der en masteringengineer (Ammitzbøl) der har ørerne i orden.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

- købte een af mine gamle 80'er ynglingsalbums på CD; FGTH; Welcome to the pleasure dome...........sikke en gang L...- er simpelthen SÅ dårligt mixet, og totalt overstyret i diskanten. Tror squ alvorligt talt at det har været en døv tekniker der har ned-/overmixet den til CD.

En anden af mine nuværende "ynglings" kunstere; G. Michael, hans nye skive er i en meget lækker kvalitet og med meget "hul i gennem" lydmæsssigt...men er mixet til et "komfirmations-anlæg; total overstyret bas og meget fremhævet diskant...lyder som om at man har indspillet pladen med en form for Loudness funktion aktiveret...skandale.....

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper.

Det lyder meget trist med den FGTH - den er jo virkelig vellydende på vinyl!!

George Michael synes jeg altid har været overstyret i top og bund. En mine venner anfører dette som det eneste argument for, at har tonekontroller i sit set-up!

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

-Præcis, husker også at vinyl-skiven var noget nær state of the art...ihvertfald dengang i 80'erne

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Prøv at kigge her (har linket hertil tidligere på ugen)

http://www.aage.dk/nytforum/forum_posts.asp?TID=29703&PN =1&TPN=1

Jeg kom til at påstå en master altid skulle laves for feinsmeckerne, da MP3 og minianlæg brugerne alligevel var ligeglade med lyden.

Det skulle jeg aldrig have gjort. Dog er der en masteringengineer (Ammitzbøl) der har ørerne i orden.

Link'et viser med al ønskelig tydelighed hvor svært det er at diskutere lydkvalitet. Deltagerne her lever for nogles vedkommende i totalt adskilte verdener. Nogle af os lever lykkeligt med 2-3 mikrofoner og en båndoptager uden stopklodser og kunstige sødemidler mens andre skal ha' alt kompimeret og indsovset til ukendelighed

Det er s'gu ikke nemt 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

For slet ikke at tale om lydkvaliteten på nogen musikDVDer. Jeg købte en Alice in Chains DVD, med nogen af de gamle fede grunge klassikere på. Men ak hvor er lyden skandaløs dårlig. Man tror simpelthen det er løgn. Man spørger sig selv, hvordan kan sådan noget lade sig gøre? Hvordan kan lyden (vi snakker original version) ende med at blive så dårlig? Det samme gør sig gælende med en Roxette DVD jeg lånte. Også her her lyden ind i mellem...................

Hvem skal slås oven i hovet? Pladeselskaberne? Kunstnerne? Hvem?

(Tue West)

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:

Læste lige en tysk leder, hvor skribenten udtalte, at musikken som kunstart blev ikke ødelagt af downloaderne/kopisterne, men af musikindustriens kræmmere og teknokrater.

Hr. Æselhaj, det er så sandt, som det er sagt.

Gad vide, hvornår de selv får øjnene (ørerne) op for det?

Med lydvenlig hilsen
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes