Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min mor havde netop købt den nye cd med Zididada, og hun havde haft den sat på sit gamle Sony minianlæg, men hun syntes sku den lød helt forkert... Hun kom så over til mig, for at høre den på mit anlæg! Og jeg må tilstå at, jeg ved ikke om de har været berusede da de mixede den cd, men det er ren dåselyd, det lyder somom man sidder i en 40 fods container... 
Det har været oppe flere gange at mainstream cd'er havde en forholdsvis dårlig lyd, men den her er sku helt gal! Den er langt værre end det man høre med zididada i radioen osv.
Hun har heldigvis fået pengene retur for den nu, men for lige at advare mod andre at gå i den samme "fælde", så ville jeg lige advare imod den!
(desuden er cd'en forsynet med kopibeskyttelse, så den overholder ikke CompactDisk standarden!)
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan bare generelt holde sig fra Zididada - de har vist ikke rigtigt noget at byde på, er det mit indtryk...  __________________
|
Til top |
|
|
John71 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er enig hold fingrene LANGT væk fra sådan noget l**t.Min mening.
Sådan pop tøser...
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En enkelt anden advarsel fra en stakkels ejer af en indspilning med helt ubegribelig dårlig lyd:
Ahmad Jamal/Gary Burton, Live At The Midem, King Beat Records CD 80093.
Denne CD er tilsyneladende indspillet i en murstensforet kagedåse , godt at jeg ikke har givet mere end en tyver for dette"fund"-på et kræmmermarked i hovedstadsområdet
Mvh. Jens/Modifix von DCA.
__________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Min mor havde netop købt den nye cd med Zididada, og hun havde haft den sat på sit gamle Sony minianlæg, men hun syntes sku den lød helt forkert... Hun kom så over til mig, for at høre den på mit anlæg! Og jeg må tilstå at, jeg ved ikke om de har været berusede da de mixede den cd, men det er ren dåselyd, det lyder somom man sidder i en 40 fods container... 
Det har været oppe flere gange at mainstream cd'er havde en forholdsvis dårlig lyd, men den her er sku helt gal! Den er langt værre end det man høre med zididada i radioen osv.
Hun har heldigvis fået pengene retur for den nu, men for lige at advare mod andre at gå i den samme "fælde", så ville jeg lige advare imod den!
(desuden er cd'en forsynet med kopibeskyttelse, så den overholder ikke CompactDisk standarden!)
|
|
|
Jamen, i radioen bliver det formentlig også komprimeret ligesom alt andet på P3. Derfor lyder det GODT på køkkenradioen/Ghettoblasteren og MP3 øre-iglen.
Læste lige en tysk leder, hvor skribenten udtalte, at musikken som kunstart blev ikke ødelagt af downloaderne/kopisterne, men af musikindustriens kræmmere og teknokrater. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Metallica St. Anger. Den plader fortjener også en advarsel. Skandaløs lyd og en ellers gammel Metallica dude som mig (siden ´88) synes også at musikken er noget under "verdensnavnstandard" i denne musik kategori. St. Anger kan meget nemt undværes og skriver sig næppe ind nogen historie bøger, hverken for lyd eller musik.
Metallica: Jeg er ikke sur, men skuffet 
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke nærmest sige at, mindst 40% af al moderne musik, og her tænkes på pop, rock og heavy, har en IKKE tilfredstillende lydproduktion, både i forhold til pladernes pris og kunstnernes eventuele status og erfaring i musikbranchen. Jeg er godt klar over at nogen lydmænd og kunstnere, ligefrem synes at "dårlig" lyd, passer skide godt, til lige netop deres plade og her er Metallicas St. Anger et perfekt eksempel. Jeg må indrømme blankt at jeg bevist ikke gider at høre noget musik, alene på grund af hvad jeg synes er dårlig og uudholdelig lydproduktion. Her kunne jeg også nævne Red Hot Chili Peppers og deres Californication. Fed musik, med jeg orker ikke at høre den plade (som jeg har på vinyl) på grund af den FATALE og SKANDALØSE lyd på pladen...
Så til kunstnere og lydmænd generelt: Tag jer sammen!!!!! Vi andre kommer mange gange i vandvare til at købe plader med jeres....... Find selv på de rigtige ord. Nu skal jeg efter morgenbrød. God Weekend.
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
|
|
|
Jeg puster lige lidt liv i en gammel tråd 
Jeg har oplevet nøjagtigt det samme med den nye Tue West CD - min kollega bad mig tage den med hjem, og lytte på den, fordi han troede hans anlæg (TACT + Holfi + Dali40) var i stykker .
Jeg kunne bekræfte den dårlige kval. hjemme hos mig selv, men når jeg afspiller den fra min PC, lyder den slet ikke så tosset. - det er sgu for langt ude, men der er nogle der decideret producerer musikken med ghettoblastere og Ipods som målgruppe 
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge her (har linket hertil tidligere på ugen)
http://www.aage.dk/nytforum/forum_posts.asp?TID=29703&PN =1&TPN=1
Jeg kom til at påstå en master altid skulle laves for feinsmeckerne, da MP3 og minianlæg brugerne alligevel var ligeglade med lyden.
Det skulle jeg aldrig have gjort. Dog er der en masteringengineer (Ammitzbøl) der har ørerne i orden.
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
- købte een af mine gamle 80'er ynglingsalbums på CD; FGTH; Welcome to the pleasure dome...........sikke en gang L... - er simpelthen SÅ dårligt mixet, og totalt overstyret i diskanten. Tror squ alvorligt talt at det har været en døv tekniker der har ned-/overmixet den til CD.
En anden af mine nuværende "ynglings" kunstere; G. Michael, hans nye skive er i en meget lækker kvalitet og med meget "hul i gennem" lydmæsssigt...men er mixet til et "komfirmations-anlæg; total overstyret bas og meget fremhævet diskant...lyder som om at man har indspillet pladen med en form for Loudness funktion aktiveret...skandale.....
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper.
Det lyder meget trist med den FGTH - den er jo virkelig vellydende på vinyl!!
George Michael synes jeg altid har været overstyret i top og bund. En mine venner anfører dette som det eneste argument for, at har tonekontroller i sit set-up! __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Præcis, husker også at vinyl-skiven var noget nær state of the art...ihvertfald dengang i 80'erne
Jesper/Oldhifinut
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Prøv at kigge her (har linket hertil tidligere på ugen)
http://www.aage.dk/nytforum/forum_posts.asp?TID=29703&PN =1&TPN=1
Jeg kom til at påstå en master altid skulle laves for feinsmeckerne, da MP3 og minianlæg brugerne alligevel var ligeglade med lyden.
Det skulle jeg aldrig have gjort. Dog er der en masteringengineer (Ammitzbøl) der har ørerne i orden.
|
|
|
Link'et viser med al ønskelig tydelighed hvor svært det er at diskutere lydkvalitet. Deltagerne her lever for nogles vedkommende i totalt adskilte verdener. Nogle af os lever lykkeligt med 2-3 mikrofoner og en båndoptager uden stopklodser og kunstige sødemidler mens andre skal ha' alt kompimeret og indsovset til ukendelighed
Det er s'gu ikke nemt
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Læste lige en tysk leder, hvor skribenten udtalte, at musikken som kunstart blev ikke ødelagt af downloaderne/kopisterne, men af musikindustriens kræmmere og teknokrater. |
|
|
Hr. Æselhaj, det er så sandt, som det er sagt.
Gad vide, hvornår de selv får øjnene (ørerne) op for det?
Med lydvenlig hilsen
G&S
|
Til top |
|
|