Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 17:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Poul Krebs - hvilke nr. er hans største (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Som ikke-kyndig Poul Krebs lytter, vil jeg høre om der er nogen her som kender til Hr. Krebs's musik.

Hvilke nr. er hans største "hits", og hvad egner sig at spille til en fest hvis der skal danses til Krebs's musik, og der skal være lidt gang i dansegulvet ?

Thomas

Til top Vis Sputnik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sputnik

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hvis man har fået bare en lille smule at drikke er "Sådan nogen som
os" et klart hit

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

"Fri som et forår" er også en ever-lasting godt humørs-klassiker fra hr. Krebs!

Der er selvfølgelig også "Bjergene på Mols" osv.!

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Hvis man har fået bare en lille smule at drikke er "Sådan nogen som os" et klart hit

Jeg bliver decideret aggresiv hvis jeg hører Poul Krebs efter indtagelse af alkohol.

Jeg plejer ikke at ytre mig om andres musiksmag - jeg vil have at folk respekterer at jeg kan lide hvad jeg lide, og jeg prøver i hærdigt at gøre det samme overfor andre, men Poul Krebs er en undtagelse. Han får mig til at se både rødt, gult og grønt på en gang!

Når jeg bliver præsident får Poul Krebs munkurv på!

/vilmann

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

5 hurtige fra hoften som det vist nok hedder:

Morgendagens tåber - Sådan nogen som os - Fri som et forår - For enden af regnbuen og Gone, gone, gone

Det er måske ikke lige de vildeste dansenr, men køb/lån, eller hvad du ellers har af muligheder, nogle af hans udgivelser og hør for dig selv.

Der skal jo også være plads til en "sjæler"

Til top Vis brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian Besøg brian's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

"LOL" skal I høre Poul Krebs en hel aften?!?

Måske man også kunne krydre med lidt Johnny Madsen - Det rykker for vildt!!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Morgendagens tåber er efter min mening hans bedste nummer. Men måske er Prinsessen af Ålborg bedre at danse til???

Mvh. Becker.

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Der er intet så morsomt som at pisse på andres musiksmag, det er simpelthen ikke noget så godt som med underspillet undren at sige "Nej ham kan du da for alvor ikke lide" for ligesom at gøre opmærksom på at i mit selskab er det altså ikke vel set.

Når dísse små men rammende ord er sagt så må jeg her for åbent tæppe erklærer mig som stor fan af Poul Krebs, som modtræk til ovenstående kan jeg sige at de der ikke har oplevet Hr.Krebs Live er komplet og aldeles ukvalificeret til at udtale sig, fordi de så har bevist at de må være totalt lamme over for en god melodi og en tekst der rækker dybere end "jeg elsker dig og hvis det ikke er gengældt så skyder jeg mig for brystet med nærmest stående peberbøsse."

Poul er beviset på at det godt kan lade sig gører at skrive og synge på dansk så det giver mening i modsætning til de mange andre der har så lidt på hjerte at de bliver nødt til at synge på engelsk bare for at få ligegyldighederne til at glide ned.

Nå, det blev en lang indledning til det bud jeg vil komme med, tag at få fingre i dobbelt CD'en "Det minder lidt om eventyr - Poul Krebs' bedste sange" her er alt hvad hjertet og øret kan begære af både de bedste studíe inspilninger på den ene CD og det bedste LIVE på den anden. Held og lykke med festen.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar, jeg skal ikke gøre mig klog på Poul Krebs, men jeg synes da at han har lavet nogle numre som rammer bredt. Jeg er ikke fan af Krebs, men på den anden side har jeg heller ikke noget imod ham. En fest med "alt godt fra posen" er normalt en helt god "opskrift" :)

Jeg har noteret mig hvilke nr. det anbefales at lytte til + at jeg anskaffer mig cd'en "Det minder lidt om eventyr - Poul Krebs' bedste sange". Musikvalget bliver iøvrigt meget bredt, men det regner jeg med blot er en sidebemærkning...

Til en fest kan LIVE nr. være helt suveræne, især hvis forsangeren, i dette tilfælde Hr. Krebs, lader publikum (under optagelsen) synge omkvædet, eller noget af sangen, så er det oplagt af indtil flere af gæsterne til festen synger med efter indtagelse af nogle 'sjusser' - hver med deres næb :-)  

Thomas

Til top Vis Sputnik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sputnik

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ikke fan af poul kerbs, men min kæreste hun er, så derfor inviterede jeg hende til koncert i Nakskov sidst han spillede der, og jeg må indrømme at jeg blev virkelig posetiv overrasket da han spillede kanont godt og virkelig kunne få gang i publikum - faktisk var der meget mere rock i ham end troede muligt fra hans side - så det blev en helt igennem pragtfuld aften og oplevelse.

M.V.H. TUB 61.  

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Til Lasse. jeg kan egentlig godt forstå din vrede over at folk kommer med lidt skæve bemærkninger omkring dit musiske forbillede. Jeg synes da poul krevs er cool nok, men come on - en hel aften!?! Min kæreste driller også mig, når jeg hygger mig med lidt free jazz "hva' f... er det for noget båtbåt-musik du hører" Det skal man bare grine af.

Jeg er sikker på det bliver en super fest - og for øvrigt mente jeg faktisk det jeg sagde med Johnny Madsen!!

VH. M

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hej Malthek

Mig vred, ikke i den store grad, syndes bare ikke at man behøver at pege fingre af folk der ikke lige har samme musiksmag som en selv, husk når man peger af andre så er der 4 fingre der peger på en selv Krebs er fed, folk der ikke kan høre det må have glemt at tage havemøblerne ud af øregangene og stille uret en time frem.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes