| Forfatter |
|
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at jeg bliver rørt, når jeg hører nogle af de numre Hans Zimmer han lavet gennem tiderne. Jeg synes personligt han er verdens bedste komponist til dato, og han har lavet nogle af de bedste soundtracks ever!
Prøv blandt andet at hør mine favoritter.
A small mesure of peace fra filmen The Last Samurai.
Now we are free, fra Gladiator.
Kapano part III - The journey fra Tears of the sun
Main theme fra black hawk down filmen
Injection fra Mission impossible 2
Hvad synes i selv? hvem er jeres ynglings koponister til dato, når vi snakker soundtracks?
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 10 April 2011 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Hans Zimmer har bestemt lavet nogle af de fedeste soundtracks gennem tiderne. Han forstår virkeligt at ramme hovedet
på sømmet når han komponerer. Han er klart også én af mine favoritter. Synes Roll Tide(Eternal Father Strong to Save) fra
Crimson Tide-soundtracket er ret fedt
John Williams er også helt oppe at ringe hos mig. Han har lavet musik til mange af mine yndlingsfilm. Bl.a. Star Wars,
Indiana Jones, Jurassic Park og E.T.
John Murphy laver også rigtigt god stemningsmusik. 28 Dage Senere og Sunshine er to af mine yndlings-soundtracks. Prøv at
giv In The House/In A Heartbeat et lyt
A.R. Rahman's soundtrack til 127 Hours er bestemt heller ikke at kimse af. Ham glæder jeg mig til at høre mere af. Han
lavede også Slumdog Millionaire-soundtracket
Men der er mange andre fede komponister. Alan Silvestri(Predator, Back to the Future), Edward Shearmur(K-Pax - prøv at
hør Grand Central fra soundtracket til K-Pax), Howard Shore(Ringenes Herre), James Newton-Howard (Batman Begins, The
Dark Knight) og James Horner(Aliens, The Perfect Storm, A Beautiful Mind og ikke mindst Avatar)
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ynglings komponis? Skal de være under 10 år?  Zimmer er god, men han stjæler jo med arme og ben fra alle de store komponister. Der er båd Stravinsky, Tchaikovsky og Prokoviev i hans musik. Lige som så meget andet inden for den subjektive vurdering er det svært at sige nogen er bedst, men jeg synes da nogle SKAL nævnes: Mozart Bethooven Verdi Pucinni Rossini ... og min favorit Igor Stravinsky LINKBevæger vi os op til vore dage kommer man ikke uden om Beatles.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Ynglings komponis? Skal de være under 10 år? 
Zimmer er god, men han stjæler jo med arme og ben fra alle de store komponister. Der er båd Stravinsky, Tchaikovsky og Prokoviev i hans musik.
Lige som så meget andet inden for den subjektive vurdering er det svært at sige nogen er bedst, men jeg synes da nogle SKAL nævnes:
Mozart Bethooven Verdi Pucinni Rossini ... og min favorit Igor Stravinsky LINK
Bevæger vi os op til vore dage kommer man ikke uden om Beatles.
|
|
|
Lad mig lige smide Händel (bla.a. Messiah - Halelujah) og J. S. BACH med på listen....
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Ynglings komponis? Skal de være under 10 år? 
Zimmer er god, men han stjæler jo med arme og ben fra alle de store komponister. Der er båd Stravinsky, Tchaikovsky og Prokoviev i hans musik.
Lige som så meget andet inden for den subjektive vurdering er det svært at sige nogen er bedst, men jeg synes da nogle SKAL nævnes:
Mozart Bethooven Verdi Pucinni Rossini ... og min favorit Igor Stravinsky LINK
Bevæger vi os op til vore dage kommer man ikke uden om Beatles.
|
|
|
Nu spurgte jeg også mere til komponister der har lavet musik til soundtracks for ja jeg kender også selv til de andre komponister som du nævner.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leise skrev:
Ja, Hans Zimmer har bestemt lavet nogle af de fedeste soundtracks gennem tiderne. Han forstår virkeligt at ramme hovedet på sømmet når han komponerer. Han er klart også én af mine favoritter. Synes Roll Tide(Eternal Father Strong to Save) fra Crimson Tide-soundtracket er ret fedt
John Williams er også helt oppe at ringe hos mig. Han har lavet musik til mange af mine yndlingsfilm. Bl.a. Star Wars, Indiana Jones, Jurassic Park og E.T.
John Murphy laver også rigtigt god stemningsmusik. 28 Dage Senere og Sunshine er to af mine yndlings-soundtracks. Prøv at giv In The House/In A Heartbeat et lyt
A.R. Rahman's soundtrack til 127 Hours er bestemt heller ikke at kimse af. Ham glæder jeg mig til at høre mere af. Han lavede også Slumdog Millionaire-soundtracket
Men der er mange andre fede komponister. Alan Silvestri(Predator, Back to the Future), Edward Shearmur(K-Pax - prøv at hør Grand Central fra soundtracket til K-Pax), Howard Shore(Ringenes Herre), James Newton-Howard (Batman Begins, The Dark Knight) og James Horner(Aliens, The Perfect Storm, A Beautiful Mind og ikke mindst Avatar) |
|
|
John Murphy In The House/In A Heartbeat har været brugt i mange film har den ik'? Jeg synes jeg har hørt den i slutningen af mange film.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
Leise skrev:
Ja, Hans Zimmer har bestemt lavet nogle af de fedeste soundtracks gennem tiderne. Han forstår virkeligt at ramme hovedet på sømmet når han komponerer. Han er klart også én af mine favoritter. Synes Roll Tide(Eternal Father Strong to Save) fra Crimson Tide-soundtracket er ret fedt
John Williams er også helt oppe at ringe hos mig. Han har lavet musik til mange af mine yndlingsfilm. Bl.a. Star Wars, Indiana Jones, Jurassic Park og E.T.
John Murphy laver også rigtigt god stemningsmusik. 28 Dage Senere og Sunshine er to af mine yndlings-soundtracks. Prøv at giv In The House/In A Heartbeat et lyt
A.R. Rahman's soundtrack til 127 Hours er bestemt heller ikke at kimse af. Ham glæder jeg mig til at høre mere af. Han lavede også Slumdog Millionaire-soundtracket
Men der er mange andre fede komponister. Alan Silvestri(Predator, Back to the Future), Edward Shearmur(K-Pax - prøv at hør Grand Central fra soundtracket til K-Pax), Howard Shore(Ringenes Herre), James Newton-Howard (Batman Begins, The Dark Knight) og James Horner(Aliens, The Perfect Storm, A Beautiful Mind og ikke mindst Avatar) |
|
|
John Murphy In The House/In A Heartbeat har været brugt i mange film har den ik'? Jeg synes jeg har hørt den i slutningen af mange film.
|
|
|
Blandt andet Kick Ass nu jeg kommer i tanke om det
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
martin_p skrev:
Leise skrev:
|
|
|
|
|
Blandt andet Kick Ass nu jeg kommer i tanke om det
|
|
|
Det tror jeg du har ret i. De har brugt en alternativ version af In The House/In A Heartbeat i Kick-Ass - og også en af hans numre fra Sunshine __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrhviid skrev:
janils skrev:
Ynglings komponis? Skal de være under 10 år? Zimmer er god, men han stjæler jo med arme og ben fra alle
de store komponister. Der er båd Stravinsky, Tchaikovsky og Prokoviev i hans musik.Lige som så meget andet inden for den
subjektive vurdering er det svært at sige nogen er bedst, men jeg synes da nogle SKAL
nævnes:MozartBethoovenVerdiPucinniRossini... og min favorit Igor Stravinsky
LINKBevæger vi os op til vore dage kommer man ikke uden om
Beatles.
|
|
|
Lad mig lige smide Händel (bla.a. Messiah - Halelujah) og J. S. BACH med på listen....  |
|
|
Jeg vil gerne bidrage med Vivaldi og Mendelssohn __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
jewer Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ennio Morricone
__________________ vh Jesper
Luxman L 530, Luxman PD 290, Luxman TU 240, Tannoy Mercury M 2, Marantz 3200, Marantz 140, Sony CDP-XA5ES, Ariston RD 40, Denon DRM-740, Dali 850, Denon AH-D5000, Sennheiser Unipolar
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg elsker det sidste link du har pasted, det er helt sikkert også et af mine favorit numre fra film.
|
| Til top |
|
| |
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 07 Maj 2011 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jewer skrev:
Ennio Morricone
|
|
|
Morricone er helt klart også en af mine favoritter!
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Williams helt klart.
Hans Zimmer laver, i mine ører, rigtig god stemningsmusik. Og storslået stemnings musik vel og mærke.
Syntes bare man glemmer melodien hurtigt.
Williams numre er let genkendelige og siger så meget om filmen de er fra.
Morricone er også en fed en af slagsen.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
Mrhviid skrev:
janils skrev:
Ynglings komponis? Skal de være under 10 år? Zimmer er god, men han stjæler jo med arme og ben fra alle
de store komponister. Der er båd Stravinsky, Tchaikovsky og Prokoviev i hans musik.Lige som så meget andet inden for den
subjektive vurdering er det svært at sige nogen er bedst, men jeg synes da nogle SKAL
nævnes:MozartBethoovenVerdiPucinniRossini... og min favorit Igor Stravinsky
LINKBevæger vi os op til vore dage kommer man ikke uden om
Beatles.
|
|
|
Lad mig lige smide Händel (bla.a. Messiah - Halelujah) og J. S. BACH med på listen....  |
|
|
Jeg vil gerne bidrage med Vivaldi og Mendelssohn |
|
|
Undskuld ! men det er altså noget  at komme med, de gamle "mester" har også lånt fra hinanden. Så.....................
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Komponister er der mange af. Og "de gamle" er svære at komme uden om når vi snakker om hvem der er bedst. Men jeg kan dog ikke huske hvornår Mozart sidst lavde et soundtrack
Jeg vil helt klart stemme i kor med tilhængere af Hans Zimmer. Jeg synes bare det er svært et sige at han er dén best. For det synes jeg flere af dem er.
John Williams er nævnt (Indianer Johannes) James Horner (Titanic). Han er for iøvrigt nok en af dem der har lavet til flest film. I nyere tid synes jeg også at Steve Jablonsky (bl.a. The Island og Transformers) skal nævnes. John Powell (Bourne filmene, How to train your dragon) gør det rigtig godt. Begge disse er dog stærk "mærket" af Hans Zimmer da de begge har arbejdet for Zimmers produktionsselskab.
Clint Mansell er jeg også blevet stor fan af efter at have set "Moon".
For alle disney fans derude, kan man heller ikke komme forbi Alan Menken. Nogle vil måske diskutere kvaliteten af arbejdet, men en større procentdel af jordens befolkning kan hans sange uden ad, og han har vist også fået smidt nogle oscars i nakken.
/Stefan
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
Men jeg kan dog ikke huske hvornår Mozart sidst lavde et soundtrack
|
|
|
Mozart har skrevet masser af datidens svar på filmmusik (bestillings arbejde), men det så du ikke fortælle den fin kulturelle elite.
"Mozart er sandsynligvis den eneste komponist i historien, der har skrevet ubestridt mesterværker i stort set alle musikalske genre i hans alder. Hans serenader, divertimenti og danse, skrevet på anmodning om underholdning og udendørs partier af adelen," http://www.ipl.org/div/mushist/clas/mozart.html
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|