Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Muzak på digitalt crap (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 April 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Fredag aften..

Sidder med iphonen i hånden og zapper imellem Chris jones, Sarah mclaghlan, dire strait og en masse andet

Har lige sat John mayer blu Ray koncert på og lytter på noget af det bedste digital støj man kan købe for penge. 24 bit i 5 kanaler!

Så slår det mig at der virkelig skrives mange sjove ting på forums omkring komponenter og kampen mellem analog og digital.

Jeg har læst side op og ned omkring kablers betydning, pladespillerens overlegenhed, muzak fra sonos osv osv..

Men noget der i ny og næ går op for mig er hvor lidt komponenterne har af betydning for oplevelsen. En sang spillet på youtube over laptoppens
højtalere kan give gåsehud. Min vens anlæg til 10000 kr gengiver de klassiske numre i rigeligt kvalitet til det er fedt. Et godt anlæg gør det lidt
mere lækkert, men den grundlæggende oplevelse er den samme.

Tænker at dem til John mayer koncerten har haft en fed oplevelse trods at lyden kommer ud af kæmpe skod monitors i et akkustisk mareridt af en
sal.

Oplevelsen afhænger ikke af udstyret men af kunstneren og musikken!

Man får helt sikkert 10 % mere oplevelse med dyrt grej, men så er det også det. Det får i mine øjne diskutioner om plader, jitterbug osv til at virke
ligegyldig.. Vi diskutere kun 10 % når de sidste 90 % fortjener langt mere fokus!

Synes diskutioner og indlæg skulle handle meget mere om musik og koncerter end om teknik:)

Blot lidt tanker herfra på en fredag.. Vil vende tilbage til koncerten:)

Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 April 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig!

Der ville jo ikke være nogen god oplevelse uden musikken i første omgang, men når det så er sagt, kan den ekstra lydkvalitet altså hæve oplevelsen.
Du har da ret i at den største faktor angående nydelsen af musikken må være om musikken er god, men jeg har altså også oplevet at kunstnere og sange som jeg ellers holder meget af, har lydt afskyeligt, så jeg slet ikke har haft lyst til at høre på det!

Og når man så bruger alle sine surt tjente penge på et godt anlæg, vil man i nogle tilfælde lægge mærke til nogle detaljer, der gør at hele musikoplevelsen bliver meget federe, selvom sangen er den samme!
Til top Vis Peterlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peterlh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes