Forfatter |
|
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening et af de fedeste/flotteste musik stykker til dags dato. Men jeg kan stadig ikke finde et sted hvor jeg kan købe
den i lossless (flac) format.
Jeg er på udkig efter: "Requiem for a dream Orchestral Version (by Clint Mansell)" - Versionen der er at finde her:
http://www.youtube.com/watch?v=KSY4Yi2ypno
Er der en der kan hjælpe mig her - det vil blive værdsat !
På forhånd tak.
|
Til top |
|
|
benson1984 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke at jeg kan hjælpe lige i første omgang, men er det det nummer eller soundtracket?
__________________ NAD C355BEE,
Audiolab 8200CD,
B&W DM685,
NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
|
Til top |
|
|
Clemensen2k Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det optræder i forbindelse med Ringenes Herre - men jeg ved ikke. Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Det er: Requiem for
a dream Orchestral Version (by Clint Mansell) Jeg er på udkig efter.
|
Til top |
|
|
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nummeret du søger hedder muligvis "Requiem For A Tower". Det er, som du nok allerede ved, et remake af Clint Mansells "Lux Aeterna" og blev lavet specifikt til traileren af "The Lord of the Rings - The Two Towers".
Den officielle udgivelse hedder "Corner Stone Cues Presents: Requiem For A Tower". Det var oprindeligt ikke meningen, at det skulle udgives, men grundet stor efterspørgsel, så besluttede de sig alligevel for at udgive det officielt. Jeg har ikke kunne opstøve det i lossless, men der findes et par enkelte steder, hvor du i hvert fald kan købe det i mp3 format. Ellers skal du se om du kan finde det på CD og så selv rippe.
|
Til top |
|
|
Clemensen2k Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for det fyldest gørende svar Wildstyle - det var dejligt !
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemensen2k skrev:
Mange tak for det fyldest gørende svar Wildstyle - det var dejligt ! |
|
|
Jeg kan ikke garantere, at albummet indeholder nøjagtigt den udgave du leder efter. Men noget kunne tyde på, at det gør. Held og lykke.
|
Til top |
|
|
jessen_thomas Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter lidt detektiv arbejde på youtube og google kunne jeg se at den sang du linker til (hvilket er den jeg går ud fra du leder
efter ;)) er et stykke han har komposeret til filmen Requiem for a dream og hedder faktisk "Lux Aeterna". En hurtig søgen på
youtube igen gav mig det her resultat http://www.youtube.com/watch?v=hKLpJtvzlEI som jo stort set er selv og samme sang
igen.
Nuvel!
Ifølge Wikepedia blev Lux Aeterna re-indspillet med kor og orkester (som du også selv skriver) for traileren til Ringenes
Herre: The Two Towers. Herefter skiftede de så titlen på sangen til "Requiem for a Tower" (http://www.youtube.com/watch?
v=XI_oWrseTKk) Videre skriver de så at pga efterspørgslen på nummeret blev det til en del af albummet "Requiem for a
Tower" af Corner Stone Cues.
Lige umiddelbart kan jeg finde et dusin albums på cdon.com der sælger Lux Aeterna men om det er i forskellige versioner
vides ikke.
Håber det har hjulpet dig på vej mod at finde et sted hvor det kan købes!
Mvh Jessen
__________________ Silverline Grandeur mk2, Thorhauge St One T4, Nakamichi Pa5 mk1, Sony Cpd XA20ES, Danish audio Design DAC10
|
Til top |
|
|
jessen_thomas Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
suk... så sidder jeg på kigger rundt omkring på nettet og i min iver ser jeg slet ikke at der allerede er svaret :D
Næste gang skal jeg nok være hurtigst! ;)
__________________ Silverline Grandeur mk2, Thorhauge St One T4, Nakamichi Pa5 mk1, Sony Cpd XA20ES, Danish audio Design DAC10
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den klassiske komponist György Ligeti (f. 1923) har osse komponeret et stykke betitlet "Lux Aeterna" (1966). Måske ændringen af titlen skyldtes et ønske om at undgå forvirring.
|
Til top |
|
|