Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Har du oplevet koncerter i 60 og 70erne ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 12 November 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt have tænkt mig at have oplevet koncerter fra 60'erne og 70'erne irl med jimi hendrix, Rolling stones, pink floyd, deep purple, Queen, The doors, the beatles,joe cocker,santana,cream, eric clapton,gasolin og mange andre rock kunstner.

Er du så gammel at du har være til nogen af disse koncerter og vil fortælle mig og andre lidt om den/de oplevelser.

Føler selv med det rock musik jeg kan li at jeg burde have været ung i 60erne (er årgang 75)

http://www.youtube.com/watch?v=fE3ra4RZBtU lidt inspiration endda med hæderlig lyd (har selv koncerten og den er feed)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 November 2011 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Nu prøver jeg at tage dem kronologisk, selv om hukommelsen (heller) ikke er hvad den har været:

Herman Hermits
Geordio Fame
Country Joe and the Fisch
Rolling Stones
Deep Purple
Frank Zappa
Procol Harum
Captain Beefheart and His Magic Band
Weather Report
Frank Zappa

... og selvfølgelig alt muligt stort og småt fra den danske scene.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Sendt: 12 November 2011 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Endnu et fedt nr  fra de gamle dage

http://www.youtube.com/watch?v=_Sh4b2EEMz8&feature=relat ed

Nogen der har været på den originale woodstook festival tilbage i 1969 ? 

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 November 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Kun i biffen

Med venlig hilsen
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 12 November 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Ha ha. Fed tråd, jeg vender lige tilbage.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

jewer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 November 2011 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Woodstock-filmen så jeg som den første alene i biffen(havde fået lov af mine forældre) . Jeg har vel været en 10 - 11 år
gammel - og mine kammerater syntes s'gu ærlig talt, at det var noget mærkeligt noget at tage i biffen og se.   

Første egentlige koncert var Status Quo i 1976 - tror jeg - Falkoner - igen tror jeg - hukommelsen er ikke hvad den har været.
Før den tid havde det været småkoncerter i 'klubben' osv. Bl. a. Gasolin, Shubidua og Mabel af alle i verden! De var ret Deep
Purple-orienterede inden de røg ind i alt det dér Melodi Grand Prix-halløj.
Senere i 70'erne var der bl. a. Black Sabbath med AC/DC som opvarmning(Tivolis Koncertsal, tror jeg) og AC/DC i Odd Fellow-
Palæet med det engelske band Quartz som opvarmning.
Kan ikke huske så meget fra selve koncerterne men én ting står dog helt klart: Angus Young siddende på skuldrene af Bon
Scott og fyre spaden af rundt blandt publikum i salen til koncerten i Odd Fellow. Der har været masser af koncerter siden hen -
men så er vi vist væk fra 70'erne.
Næste koncert: Clutch, 19/11 på The Rock     

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 November 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Af dem som nævnes, kun Deep Purple (med Electric Light Orchestra som opvarmning). Ellers Emerson, Lake & Palmer, Procol Harum (dem med "A Whiter Shade of Pale"), Ten Years After, Dr. Hook. En del mere eller mindre kendte danske bands osse.

Ved visse af koncerterne var stanken af hash temmelig fæl... . Lyden var tit tvivlsom, ikke nødvendigvis p.g.a udstyret - lydfolkene var ofte (det er i hvert fald mit indtryk) halvamatører, hvis evner/viden & hørelse lod en del tilbage at ønske. Mange bands havde osse et 'afslappet' forhold til klokkeslet, forsinkelser på to timer til koncertstart var ikke usædvanligt.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 November 2011 kl. 04:52 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

Føler selv med det rock musik jeg kan li at jeg burde have været ung i 60erne (er årgang 75)

Så prøv at være fra 1992 Same problem.

Bruce Springsteen, Meat Loaf og Genesis er det jeg kan, der kommer tættest på. Men det er selvfølgelig her i moderne tid, så de er jo blevet gamle. (især Meat Loaf)
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 13 November 2011 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 November 2011 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Mollecon, ved godt at trådstarterogså bad om stemningen fra dengang, men var du virkelig en vred, ung mand dengang???
Var da også selv nogle gange medvirkende til det, du kalder "stank", uden at det var "fælt", oplevede rigtig mange gange kanonlyd i Vejlby/Risskov-Hallen, der er notorisk umulig at lave lyd i, måske p.g.a. noge særdeles kompetente lydfolk...... Glemmer aldrig John Mayall, Jethro Tull og mange flere, Frank Zappa´s sidste koncert derude, der var ikke engang 300 mennesker, og han/de spillede røven ud af bukserne i næsten 3 timer for os få, der var mødt op, og det med tæt på HiFi-lyd i en næsten tom hal, det var KONGE...... Var DJ op igennem 80´erne på et spillested i byen og oplevede alle de danske m.m. Taurus som blev til TV2, Kliche og alt hvad der ellers rørte sig den gang, Jukka Tollonen, Huey Lewis.... ja ja, det var dengang, kan stadig ikke genkende den dårlige lyd, du beskriver lige bortset fra Voxpop, deres sidste LP da de stoppede "Alt Skal Væk" er optaget på dette spillested, og selvom der er varme, charme og stemning, er det nok dansk musiks største eksempel på falsk, tonedøv og aldeles rædselsfuld lyd.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 13 November 2011 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Blev blæst fuldstændigt omkuld af Stones i oktober 73 (- Billy Preston som opvarmning ) . Sad på 3. række i Vejlby
Risskov hallen , og billetprisen var 68 kr ! Derudover så jeg Dr Hook,Thin Lizzy og Slade i 70´erne .Af Danske bands
nåede jeg hele 7 Gasolin koncerter - den første i august 72 , lige inden Gasolin2 udkom . Mere kuriøst var det
måske, at jeg var til en enkelt Young Flowers koncert som 12 årig . Woodstock festivalen(1969) hørte man først
rigtigt om i 1970 i diverse ungdomsblade som "Go" og "Vi Unge" da filmen var undervejs . Jeg nåede heldigvis også
lige Thy-lejren en enkelt dag i juli 1970 på en såkaldt "indkøbstur" - hørte dog kun bongotrommer og tværfløjter . . !
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 13 November 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

joe cocker,santana, eric clapton,gasolin SQ..stive V.R.

Men har oplevet mange flere kan huske de gode år da Rigne festivalen startet op...

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 November 2011 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

jeg har af gode grunde ikke oplevet koncerter fra 60erne, da jeg i 1960 først skulle blive født om 26 år :)

Da jeg var ret lille tog min far mig med til the who koncert i forum. Der lugtede af hash. Har ogås set jethro tull i amager bio. fedt koncertsted.
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2011 kl. 03:52 | IP-adresse registreret  

Citat: "Mollecon, ved godt at trådstarterogså bad om stemningen fra dengang, men var du virkelig en vred, ung mand dengang??? "

Ikke helt! Med et citat fra en 1977 debutant var jeg snarere en vred gammel mand . Nå, men sagen er, at jeg aldrig har brudt mig om den specielle kombination af krydret, sødlig lugt, som hash har. At folk bruger det er jeg ret ligeglad med, jeg er næppe i en position, hvor jeg kan tillade mig at kritisere andres brug af diverse medikamenter.

Det ville skuffe mig, hvis Frank Zappa ikke kunne levere en ordentlig lyd, han var kendt for at gå op i den slags. Men, jeg talte med ikke så få lydfolk 'back then' - og mange havde simpelthen ikke de nødvendige kvalifikationer, hvad der desværre osse kunne høres.

Det være sagt, var der osse mange gode oplevelser - osse på Midtfyns Festivalen, som jeg nærmest var stamgæst på i flere år.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 November 2011 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Min debut var Bachman Turner Overdrive i Falkonér 1972 og da var jeg lige flyttet til København fra det mørke, netop med den begrundelse i bagagen, at det var her al den fede (!) musik var. Herefter gik der koncert i den med alt, hvad der kunne krybe og gå, for nysgerrigheden var stor, dengang som nu. Blandt favoritterne:

- Gasolin i Tivoli - flere gange, men også i Jersie Forsamlingshus, hvor de holdt "showcase" (ordet ikke opfundet dengang). Har flere sæt billeder - gik meget op i foto dengang.
- Culpeppars Orchard i Saltlageret. Har billeder.
- Bifrost i Frederiksberg Have.
- Ten Years After. Alle deres koncerter i København!. Har billeder.
- Small Faces i Tivoli et par gange. Rod Stewart var hot-hot dengang, mødte bandet sammen med vennerne tilfældigt efter koncerten på Åboulevarden 69, som dengang vist hed Starclub, Ron Wood var der også og de gav en omgang til hele baren.
- Slade i KB Hallen
- Mike Oldfield i Brøndby Hallen
- 10CC (alle koncerter i København/Tivoli)
- Roxy Music (fik lov at tage billeder helt oppe foran, uden panik! Ja, det var dengang)
- Ike & Tina Turner. Har billeder.
- Chuck Berry i Exalon, senere Absalon, nu jævnet med jorden :-( Han var på gennemrejse til en koncert i Paris og blev lokket på scenen sammen med Klaus & Servants. Så vidt jeg husker i 2 stive timer - og dengang var han rigtig god! Kun ca. 30 gæster en søndag aften og intim stemning. En koncert af de sjældne.
- Deep Purple i KB Hallen
- Johnny Winter, hmmmm ... var det i Falkonér?

Stemningen, tja den intime af slagsen i Exalon står i skarp kontrast til den med Slade i KB Hallen, hvor der virkelig var fest i gaden. De pænt opstillede stolerækker på gulvet fik ikke lov at være pæne ret længe, de blev ganske enkelt "ekskorteret" væk af publikum, for nu skulle der festes igennem. Til Mike Oldfield i Brøndby skulle jeg lige nå at slå en streg inden koncerten begyndte, men da jeg kom ind sad ALLE ned på gulvet. MO havde indledt med, at dette var en LYTTE-koncert, så han begyndte ikke at spille før alle havde sat sig ned. Sådan! Og den sjove tobak var bare overalt.

Helt uden for nummer i det jeg går efter, var der blandt de mange koncerter én med Barbie Benton - en laber steg, dér i 70´erne (Playboy-model). Hun red på en bølge af success, fordi hun sang en melodi på en bar i en McCloud-episode, der blev et kæmpehit - og det skaffede hende en udsolgt koncertsal i Tivoli. Vi sad på 1. række midtfor og fordi jeg havde mit kamera med, gjorde hun sig til i den tro, jeg var pressefotograf. Sejt! Men det var en "one-hit-wonder".

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2011 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

Hmm, var det "Killing Me Softly" Benton blev kendt på? Den blev jo 'covered' af Fugees, engang i 90'erne vist. Benton er vist en af de få brunetter, Hugh Hefner nogensinde har været kæreste med .

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 November 2011 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Nej, det var Roberta Flack der gjorde den verdenskendt og i DK var det Shu Bi Dua

jewer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2011 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

http://www.youtube.com/watch?v=cH3gdCiHGgk

jewer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2011 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Nå, det virkede åbenbart ikke ordentligt, det link.
Nummeret Barbie Benton blev kendt på hedder 'Ain't that just the way'

bech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 November 2011 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Min første koncert var Supertramp i Tivolis koncertsal ca. 1974 til 15 kr. (!) da det var en "promotiontur" støttet af en eller anden rigmand. Crime of the Century var lige udkommet og jeg var fantastisk imponeret over deres performance, timing og lyden i det hele taget.

Derefter fulgte koncerter i KB Hallen med
- Status Quo (x2) som levede op til deres ry med rykkende en-dimensional musik.
- Slade - hvor jeg tror jeg fik det dyk i hørelsen ved ca. 8.000 Hz i højre øre, som jeg fik målt på session. Jeg var i alt fald ved at falde omkuld af øresmerter, de jeg passerede tæt forbi højttalerne. 
- Nazareth, som var den gruppe, jeg var mest begejstret for  ca. 1975 - men jeg kan ikke rigtigt huske, hvordan koncerten var.
- Uriah Heep i Viborg i 1975 - la-la.
- Yes i Falkoner i 1978 - som jeg synes er rædselsfulde i dag - men dengang var det fantastisk at se deres line-up og de levede fuldt op til deres præstationer på det 3-dobbelte live-album Yes-songs (som jeg sled op og måtte ud at købe igen).
- Gasolin i Idrætsparken - jeg kan ikke lige huske, hvornår det var, men der var godt gang i den.

Derefter blev der skiftet musikalsk retning ret radikalt og jeg kan lige nå at få en koncert med i 1979 med Sods på Byggeren (muligvis var dette allerførst i 1980).
Herefter fulgte så en lang, lang, lang række koncerter i samme boldgade i 1980 - 1985 i det boblende koncertmiljø i Aalborg i denne periode primært på Jomfru Ane Teatret (med foreningen Ny Musik som arrangør), og lidt på Skråen (der heller ikke dengang var med på beatet) og sidst i perioden også på 1000fryd - men alt dette er jo undenfor trådens periode.

Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes