Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 16:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Pallas vinyltryk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Er det bare mig der er uheldig?Kvaliteten på deres tryk er meget dårlig.Jeg har købt Neil young's Psychedelic Pill og den ny Queens of the stoneage på 180gr luksus (My A**).På N.Y's er disc 1 vind og skæv og på Qotsa er begge plader bulet,så det er ligefrem kriminelt.
Pallas press plejer da at lave gode vinyltryk?

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juli 2013 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Ja, de plejer at lave gode presninger - hvad mere skal jeg sige?
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juli 2013 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

De kan måske være blevet opbevaret for varmt her i sommervarmen.

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 06:25 | IP-adresse registreret  

jeg vil nu bare høre om andre har haft lign. oplevelser

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Vinyl i dag er desværre ikk værd at købe Det har ikke så meget med pladeselskabet at gøre .... bare generelt !
Personligt har jeg erkendt at jeg udelukkende vil holde liv i de gamle skiver ...... desværre !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Kan du uddybe lidt?

Der er ikke så meget informationsværdi i dit udsagn, som det står nu. Jeg kunne også hævde, at vejret var bedre (eller for den sags skyld dårligere) i
"gamle dage" og så lade det være ved det, men hvis ikke mit udsagn skal fremstå som et simpelt postulat, en stærkt subjektiv iagttagelse eller blot
en fornemmelse, så må jeg nødvendigvis underbygge det - fx med noget vejrstatistk fra DMI.

Jeg køber masser af brugt og ny vinyl, og det er min subjektive vurdering, at indspilnings-, mastering- og pressekvaliteten altid har varieret ganske
meget. Jeg kan sagt med andre ord købe ældre originalpres, der skuffer, og nye presninger, der er fremragende ... og vice versa.

Hvor det går galt/er gået galt i processen er vanskeligt at vurdere - i dag bliver meget desværre nok produceret med henblik på at kunne afspilles på
MP3-afspillere og tilsvarende medier med totalt inferiør lydkvalitet, hvorfor der ikke rigtig er nogen grund til almindelig omhyggelighed i processen. Og
da omhyggelighed er tidskrævende, og tid koster penge, klipper man en hæl og hugger en tå, hvor man kan for at spare, hvor man kan.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Analoqueman i at man ikke kan fælde kategoriske domme om kvaliteten af vinyludgivelser i dag. Mine nyeste køb af nye pres er et genoptryk af Neil Youngs "After the Goldrush" som lyder forfærdelig også sammenlignet med CD'en og det andet er Volbeats nye "Outlaw gentlemens and Shady ladies". Den er på helt fejlfrit vinyl og lyder pragtfuldt og musikken wauw. Ham Michael Poulsen er jo nærmest en bedre sanger end James Hetfield.   
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Kan du uddybe lidt?

Der er ikke så meget informationsværdi i dit udsagn, som det står nu. Jeg kunne også hævde, at vejret var bedre (eller for
den sags skyld dårligere) i
"gamle dage" og så lade det være ved det, men hvis ikke mit udsagn skal fremstå som et simpelt postulat, en stærkt
subjektiv iagttagelse eller blot
en fornemmelse, så må jeg nødvendigvis underbygge det - fx med noget vejrstatistk fra DMI.

Jeg køber masser af brugt og ny vinyl, og det er min subjektive vurdering, at indspilnings-, mastering- og pressekvaliteten
altid har varieret ganske
meget. Jeg kan sagt med andre ord købe ældre originalpres, der skuffer, og nye presninger, der er fremragende ... og vice
versa.

Hvor det går galt/er gået galt i processen er vanskeligt at vurdere - i dag bliver meget desværre nok produceret med henblik
på at kunne afspilles på
MP3-afspillere og tilsvarende medier med totalt inferiør lydkvalitet, hvorfor der ikke rigtig er nogen grund til almindelig
omhyggelighed i processen. Og
da omhyggelighed er tidskrævende, og tid koster penge, klipper man en hæl og hugger en tå, hvor man kan for at spare,
hvor man kan.

Du beskriver jo selvsagt problematikken ganske glimrende selv !
Selvfølgelig har jeg oxo fået dårlige presninger i "gamle" dage ingen tvivl om det.
I dag BURDE vi bare ha teknologi til at gøre det VÆSENTLIGT bedre end det jeg har oplevet. !
En ting som jeg mener er væsentligt er feks at man ikke "presser" for MEGEN information ned på en vinyl ( helst MAX 20 min
pr side ) så hellere lave en doppelt LP i stedet for !
Men der er mange parametre der skal være i orden for at lave god vinyllyd og interessen for god lyd er efterhånden dalende
..... de fleste unge mennesker ved jo dårligt hvad vinyl er for en størrelse ! De skal jo med ind i kampen for at
efterspørgslen er tilstrækkelig !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Juli 2013 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har næsten lige købt "seconds out" med Genesis og den nye med Kate Bush. De er begge i rigtig god kvalitet. Derimod er "Ashes and fire" med Ryan Adams, i audiophile presning, lige så skæv som tårnet i Pisa.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes