Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Stereophiles Audioshow L.A. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hopla svende.

Igen kan vi være tilpas stolte af dansk hifi. På messen var flere af vore hjemlige hifi-producenter repræcenteret. Jeg er nødt til lige at nævne Ebens X-5 & VTL på side 1, "iført" Raidhos nye 4.5" keramik-mellemtone. Tjek det ud på:

http://www.audiofederation.com/dealership/newsletter/index.h tm

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Der var nogle som var begejstret.

http://www.positive-feedback.com/Issue25/he2006bl.htm

mvh

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Selvom RAIDHO får nogle gevaldige drag over nakken i ny og næ, selv af såkaldt branchemedlem, klarer de sig faktisk temmelig godt på den internationale scene.

"Positive feedback" er på banen med denne kommentar til showet i L.A.:

I'm going to start right out with the "Best of Show: Cost is No Object Presentation." That honor goes to LA Audio Video featuring the Eben X-5 for $100,000. With killer sound in a very large room, this tall but smallish foot printed Danish delight sounded exquisite and agile or big and bold. Powered with VTL's famed Siegfrieds and TL 7.5 front-end preamp, a fantastic new Acoustic Signature "Grande Turntable" was featured ($20,000) all wired with top Nordost cabling. The new VTL phono stage was providing the music and Luke Manley was personally and quite elegantly handling DJ duties. Didn't note the arm in use, but the Sumiko Celebration was featured. This was the top system of the show and one to aspire to! Congratulations to LA Audio Video!

Læs mere på :  http://www.positive-feedback.com/Issue25/he2006bl.htm

Billede rettet af moderator - husk at holde øje med størrelsen på billederne!!!

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Det er godt gået. Dog lidt en ærgelse at det kun gælder den sindssygt dyre model til 650.000,- kr.
Der er lidt ærgeligt at EBEN ikke kan vise tænder fra deres almindelige produktionsmodeller, som vi kender. Den udmærkelse EBEN får her, gælder vist kun i Cost No Object kategorien?

Gamut kan vinde BEST Sound on Show med produktionsmodeller, senest gjorde de det i Montreal for 2 måneder siden. Med et komplet setup ( CD, forstærker og højttalere) til 25.000 dollars. De slog alle andre, inklusive Krell, Mark Levinson, Faber, ja alle de andre.

Nu bliver det spændende at se hvem der vinder bedste lyd på messen i L.A. totalt set
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jeps, det kunne være sjovt at høre den nye model, men som du skriver er det ærgeligt at deres mindre modeller ikke lyder ret godt.

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Flot gået af Raidho..det er da glædeligt at en lille dansk producent har udmærket sig ved at have messens bedste lyd sammen med mærket VTL,det er nok heller ikke helt tilfældigt at de netop har valgt Eben X5 til at præsentere deres monsterforstærker.

Jesper...hvilken model har du lyttet til?.

mvh FB

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Det er godt gået. Dog lidt en ærgelse at det kun gælder den sindssygt dyre model til 650.000,- kr.
Der er lidt ærgeligt at EBEN ikke kan vise tænder fra deres almindelige produktionsmodeller, som vi kender. Den udmærkelse EBEN får her, gælder vist kun i Cost No Object kategorien?

Gamut kan vinde BEST Sound on Show med produktionsmodeller, senest gjorde de det i Montreal for 2 måneder siden. Med et komplet setup ( CD, forstærker og højttalere) til 25.000 dollars. De slog alle andre, inklusive Krell, Mark Levinson, Faber, ja alle de andre.

Nu bliver det spændende at se hvem der vinder bedste lyd på messen i L.A. totalt set

Eben viser faktisk tænder via flere udenlandske magasiner , men herhjemme kniber det.... Hifi-magasiner som: Norske Fidelity - HiFi + - HiFi choise og andre, er meget positive omkring Eben-højttalerne. Sidste år fik Eben X-3 en Award på CES-showet i Vegas, så helt galt står det ikke til, altså udenlandsk... Men en Eben-htér skiller som regel vandene ret kontant....

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hvad kritiseres de mindre modeller for specifikt? Slank lyd, tam bas, uengageret lyd? Diskanten skulle vist ikke fejle noget...

mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hej derude!

Én ting undrer mig; og det er, at en privat person laver et indlæg som dette? -DETTE SKAL IKKE FORSTÅS SOM ET PERSONLIGT ANGREB PÅ NOGEN OVERHOVEDET!

Jeg har overhovedet intet imod Eben/Emilie, overvejer faktisk selv at anskaffe nogen -MIN SMAG! Derfor er jeg også faldet over denne tråd. Man må sige, at der virkelig kan diskuteres præferencer når Eben bliver nævnt, men mit begrænsede kendskab til mærket, er afgjort positivt -selvom det er længe siden jeg hørte X-centric og X-3 (tror jeg nok?) -Virkelig live-lyd synes jeg, men de blev også brødfødt af noget heftigt grej!

Dertil skal også siges at jeg ikke har handlet med nogen branchemedlemmer herinde, og derfor ikke har nogen subjektive holdninger jeg vil ytre omkring produkter der synes at være MEGET populære herinde -Fred være med det!

Mvh

Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Flot gået af Raidho..det er da glædeligt at en lille dansk producent har udmærket sig ved at have messens bedste lyd sammen med mærket VTL,det er nok heller ikke helt tilfældigt at de netop har valgt Eben X5 til at præsentere deres monsterforstærker.

Jesper...hvilken model har du lyttet til?.

mvh FB

Ups, der fangede du mig vist. Kan ikke huske modelnavnet men det var den der til ca. 40K og 80K for et sæt inde hos Hififorum, derudover hørte jeg dem der var på messen på Sheraton forrige år svjv.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hvad kritiseres de mindre modeller for specifikt? Slank lyd, tam bas, uengageret lyd? Diskanten skulle vist ikke fejle noget...

De har en efter min mening en total underlig lyd, især mellemtonen er efter min mening helt hen i vejret, med den efterhånden berygtede bååååt lyd.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se mellemtonernes membraner, er udskiftet.Er det så nogen Eben selv har fået fremstillet.Og er det tilfældet, vil jeg godt bede om en beskrivelse.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Har denne "reportage" ikke været herinde, hvor en FLEX agerede ghost writer?

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Jow da,men den blev lukket som så mange andre tråde der omhandler Eben højtalere. Så snart nogen viser begejstring for denne højtaler fyger det med beskyldninger om at folk har aktier i firmaet eller bliver betalt for reklame.

Hvorfor kan folk ikke bare glæde sig over at udlandet kan lide hvad de danske producenter laver!.

Jeg ser da gerne at Gamut f.eks vinder BEST Sound on Show med produktionsmodeller!.

mvh FB

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Jeg kan se mellemtonernes membraner, er udskiftet.Er det så nogen Eben selv har fået fremstillet.Og er det tilfældet, vil jeg godt bede om en beskrivelse.

MVH

Du har vel egentlig bare brug for at se en måling 30 grader off axsis. Og så en der går til 102 khz,så kan du med det samme konstatere at den X5 slet ikke spiller musik,har jeg ret

mvh FB

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:
Andre skrev:

MVH

Du har vel egentlig bare brug for at se en måling 30 grader off axsis. Og så en der går til 102 khz,så kan du med det samme konstatere at den X5 slet ikke spiller musik,har jeg ret

mvh FB

Jeg kan godt lide påstande bliver dokumenteret, har du et problem med det  ?.Om den kan gengive musik eller ej ved jeg ikke, da jeg ikke har hørt den.Men nu gik mit spørgsmål på membranerne.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
full blown skrev:
Andre skrev:

MVH

mvh FB

Jeg kan godt lide påstande bliver dokumenteret, har du et problem med det  ?.Om den kan gengive musik eller ej ved jeg ikke, da jeg ikke har hørt den.Men nu gik mit spørgsmål på membranerne.

MVH

Læs den lige en gang til...... "30 grader of axis"?........ "102kHz"?

Længe leve sarkasmen!

MVH

Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

mesteren skrev:
Andre skrev:
full blown skrev:
Andre skrev:

MVH

mvh FB

MVH

Læs den lige en gang til...... "30 grader of axis"?........ "102kHz"?

Længe leve sarkasmen!

MVH

Nu har Flex skrevet de kan gå til 102 khz, denne oplysning har han fra raido. Jeg tillod mig i en anden tråd, og betvivle denne påstand. Men nu var det jo også membranerne mit spørgsmål gik på .

MVH

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Så er der lidt mere info fra stereophile, om den danske hifi. Spændende læsning. Det ser godt for de gæve danske producenter:

http://blog.stereophile.com/he2006/index4.html

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Hej.

på alle de Eben jeg har hørt har det lydt som om at der er blevet spillet gennem en tragt. Jeg mener heller ikke de spiller så åbne som mange Eben tilhængere snakker om tvært imod.

Mvh/ Frank.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum