| Forfatter |
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom RAIDHO får nogle gevaldige drag over nakken i ny og næ, selv af såkaldt branchemedlem, klarer de sig faktisk temmelig godt på den internationale scene. 
"Positive feedback" er på banen med denne kommentar til showet i L.A.:
I'm going to start right out with the "Best of Show: Cost is No Object Presentation." That honor goes to LA Audio Video featuring the Eben X-5 for $100,000. With killer sound in a very large room, this tall but smallish foot printed Danish delight sounded exquisite and agile or big and bold. Powered with VTL's famed Siegfrieds and TL 7.5 front-end preamp, a fantastic new Acoustic Signature "Grande Turntable" was featured ($20,000) all wired with top Nordost cabling. The new VTL phono stage was providing the music and Luke Manley was personally and quite elegantly handling DJ duties. Didn't note the arm in use, but the Sumiko Celebration was featured. This was the top system of the show and one to aspire to! Congratulations to LA Audio Video!

Læs mere på : http://www.positive-feedback.com/Issue25/he2006bl.htm
Billede rettet af moderator - husk at holde øje med størrelsen på billederne!!!
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt gået. Dog lidt en ærgelse at det kun gælder den sindssygt dyre model til 650.000,- kr. Der er lidt ærgeligt at EBEN ikke kan vise tænder fra deres almindelige produktionsmodeller, som vi kender. Den udmærkelse EBEN får her, gælder vist kun i Cost No Object kategorien?
Gamut kan vinde BEST Sound on Show med produktionsmodeller, senest gjorde de det i Montreal for 2 måneder siden. Med et komplet setup ( CD, forstærker og højttalere) til 25.000 dollars. De slog alle andre, inklusive Krell, Mark Levinson, Faber, ja alle de andre.
Nu bliver det spændende at se hvem der vinder bedste lyd på messen i L.A. totalt set
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det kunne være sjovt at høre den nye model, men som du skriver er det ærgeligt at deres mindre modeller ikke lyder ret godt.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot gået af Raidho..det er da glædeligt at en lille dansk producent har udmærket sig ved at have messens bedste lyd sammen med mærket VTL,det er nok heller ikke helt tilfældigt at de netop har valgt Eben X5 til at præsentere deres monsterforstærker .
Jesper...hvilken model har du lyttet til?.
mvh FB __________________
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Det er godt gået. Dog lidt en ærgelse at det kun gælder den sindssygt dyre model til 650.000,- kr. Der er lidt ærgeligt at EBEN ikke kan vise tænder fra deres almindelige produktionsmodeller, som vi kender. Den udmærkelse EBEN får her, gælder vist kun i Cost No Object kategorien?
Gamut kan vinde BEST Sound on Show med produktionsmodeller, senest gjorde de det i Montreal for 2 måneder siden. Med et komplet setup ( CD, forstærker og højttalere) til 25.000 dollars. De slog alle andre, inklusive Krell, Mark Levinson, Faber, ja alle de andre.
Nu bliver det spændende at se hvem der vinder bedste lyd på messen i L.A. totalt set
|
|
|
Eben viser faktisk tænder via flere udenlandske magasiner , men herhjemme kniber det.... Hifi-magasiner som: Norske Fidelity - HiFi + - HiFi choise og andre, er meget positive omkring Eben-højttalerne. Sidste år fik Eben X-3 en Award på CES-showet i Vegas, så helt galt står det ikke til, altså udenlandsk... Men en Eben-htér skiller som regel vandene ret kontant....
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kritiseres de mindre modeller for specifikt? Slank lyd, tam bas, uengageret lyd? Diskanten skulle vist ikke fejle noget...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude!
Én ting undrer mig; og det er, at en privat person laver et indlæg som dette? -DETTE SKAL IKKE FORSTÅS SOM ET PERSONLIGT ANGREB PÅ NOGEN OVERHOVEDET!
Jeg har overhovedet intet imod Eben/Emilie, overvejer faktisk selv at anskaffe nogen -MIN SMAG! Derfor er jeg også faldet over denne tråd. Man må sige, at der virkelig kan diskuteres præferencer når Eben bliver nævnt, men mit begrænsede kendskab til mærket, er afgjort positivt -selvom det er længe siden jeg hørte X-centric og X-3 (tror jeg nok?) -Virkelig live-lyd synes jeg, men de blev også brødfødt af noget heftigt grej!
Dertil skal også siges at jeg ikke har handlet med nogen branchemedlemmer herinde, og derfor ikke har nogen subjektive holdninger jeg vil ytre omkring produkter der synes at være MEGET populære herinde -Fred være med det!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
Flot gået af Raidho..det er da glædeligt at en lille dansk producent har udmærket sig ved at have messens bedste lyd sammen med mærket VTL,det er nok heller ikke helt tilfældigt at de netop har valgt Eben X5 til at præsentere deres monsterforstærker .
Jesper...hvilken model har du lyttet til?.
mvh FB |
|
|
Ups, der fangede du mig vist. Kan ikke huske modelnavnet men det var den der til ca. 40K og 80K for et sæt inde hos Hififorum, derudover hørte jeg dem der var på messen på Sheraton forrige år svjv. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Hvad kritiseres de mindre modeller for specifikt? Slank lyd, tam bas, uengageret lyd? Diskanten skulle vist ikke fejle noget...
|
|
|
De har en efter min mening en total underlig lyd, især mellemtonen er efter min mening helt hen i vejret, med den efterhånden berygtede bååååt lyd. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se mellemtonernes membraner, er udskiftet.Er det så nogen Eben selv har fået fremstillet.Og er det tilfældet, vil jeg godt bede om en beskrivelse.
MVH
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har denne "reportage" ikke været herinde, hvor en FLEX agerede ghost writer?
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jow da,men den blev lukket som så mange andre tråde der omhandler Eben højtalere. Så snart nogen viser begejstring for denne højtaler fyger det med beskyldninger om at folk har aktier i firmaet eller bliver betalt for reklame.
Hvorfor kan folk ikke bare glæde sig over at udlandet kan lide hvad de danske producenter laver!.
Jeg ser da gerne at Gamut f.eks vinder BEST Sound on Show med produktionsmodeller!.
mvh FB
| |
full blown Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Jeg kan se mellemtonernes membraner, er udskiftet.Er det så nogen Eben selv har fået fremstillet.Og er det tilfældet, vil jeg godt bede om en beskrivelse.
MVH
|
|
|
Du har vel egentlig bare brug for at se en måling 30 grader off axsis. Og så en der går til 102 khz,så kan du med det samme konstatere at den X5 slet ikke spiller musik,har jeg ret 
mvh FB __________________
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
Andre skrev:
|
MVH
|
|
|
Du har vel egentlig bare brug for at se en måling 30 grader off axsis. Og så en der går til 102 khz,så kan du med det samme konstatere at den X5 slet ikke spiller musik,har jeg ret 
mvh FB
|
|
|
Jeg kan godt lide påstande bliver dokumenteret, har du et problem med det ?.Om den kan gengive musik eller ej ved jeg ikke, da jeg ikke har hørt den.Men nu gik mit spørgsmål på membranerne.
MVH
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
full blown skrev:
Andre skrev:
|
MVH
|
|
|
mvh FB
|
|
|
Jeg kan godt lide påstande bliver dokumenteret, har du et problem med det ?.Om den kan gengive musik eller ej ved jeg ikke, da jeg ikke har hørt den.Men nu gik mit spørgsmål på membranerne.
MVH
|
|
|
Læs den lige en gang til...... "30 grader of axis"?........ "102kHz"? 
Længe leve sarkasmen!
MVH
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
Andre skrev:
full blown skrev:
Andre skrev:
|
MVH
|
|
|
mvh FB
|
|
|
MVH
|
|
|
Læs den lige en gang til...... "30 grader of axis"?........ "102kHz"? 
Længe leve sarkasmen!
MVH
|
|
|
Nu har Flex skrevet de kan gå til 102 khz, denne oplysning har han fra raido. Jeg tillod mig i en anden tråd, og betvivle denne påstand. Men nu var det jo også membranerne mit spørgsmål gik på .
MVH
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt mere info fra stereophile, om den danske hifi. Spændende læsning. Det ser godt for de gæve danske producenter:
http://blog.stereophile.com/he2006/index4.html
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Hvad kritiseres de mindre modeller for specifikt? Slank lyd, tam bas, uengageret lyd? Diskanten skulle vist ikke fejle noget... |
|
|
Hej.
på alle de Eben jeg har hørt har det lydt som om at der er blevet spillet gennem en tragt. Jeg mener heller ikke de spiller så åbne som mange Eben tilhængere snakker om tvært imod.
Mvh/ Frank.
|
| Til top |
|
| |