Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HiFi & Surround 2004 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Hvad fik du med hjem fra dette års messe?

Debatten er åben!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Det var tidligt ..

Nu skal jeg lige stå op - kom til KBH igår, men skal ud til messen nu her ved middagstid ! Glæder mig ..!

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Uha Uha... Jeg glæder mig også.....
Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Ja det var hurtigt .

jeg fik ikke noget udaf det , er kladt på job fredag kl 10 hjemme her imorges kl 6 og skal møde igen om 4 timer

Men så er der lidt penge til cder

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Jeg tror lige jeg venter med denne tråd til jeg har været der inde på søndag, men man kunne selvfølgelig få en ide eller to til hvad man skal undgå eller noget man bare skal høre.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Tidligt er det, men om 1 times tid går turen mod messen sammen med konen, og vi skulle gerne finde nogle nye højttalere til stuen, så det bliver spændende i høre nærmere hvis vi finder nogle.

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg vil meget gerne hører om Cayins surround monster og Sunfire! Derudover de små martin Logan HT og Dali!

Jeg vil også gerne hører om Cambridges Azur dab radio var der? Og i så fald hvordan var den?

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Dette er nok en kende negativt, men det er jo en åben debat. Hvad fik jeg med hjem, en pose med Den Blå Avis  

Et par kommentarer

- For SMÅ rum til for mange mennesker

- Godt jeg ikke betalte for entreen, havde fribilletter

hilsen naim

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Næææ, jeg synes nu heller ikke, at det var det voldsomt store sus.

Jeg har nu aldrig brugt disse messer til at lytte seriøst, det er tæt på umuligt, men har mere brugt det til en, skal vi sige, overordnet info omkring nye produkter og branchen i øvrigt. Jeg synes dog, at der manglende en hel del mærker i forhold til tidligere messer og de fleste rum var MEGET små.

Det er en svær branche at afholde messer for, hvad lokaliteter angår.

Skal der kåres en bedste lyd på messen, er der i mine ører ingen tvivl; det bli´r TacT.

Peter Lyngdorf gav i øvrigt en udvidet demo efter lukketid lørdag og det lød kanon - INGEN kom ifølge min smag og mine ører i nærheden af dette. Efter at have lyttet her lød næsten alt andet mere eller mindre rodet og uengageret - men igen rummene

Men,  men - jeg synes da stadig, vi skal bakke arrangørerne op omkring disse messer - trods alt.

MBAA

Til top Vis MBAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBAA

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

En ting!

Alt for små rum!

Men kan jo ikke demonstrere en sportsvogn på en grusvej!!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

ja, jeg må give jer helt ret med de små rum, specielt på 1. sal!  Både akoustisks og "befolkningsmæssigt" gik oplevelsen i de små (hotel) rum ofte i vasken.  Ærgeligt, for jeg ville da gerne have oplevet f.eks. Meridian under mere "luftige" og "mennesketomme" forhold. 

Det store område med f.eks. Speakers Corner var også en anelse kaotisk.  Det gik desværre ud over hifi4all's "masterclasses".  Christian (ctacta) lavede en udemærket præsentation, men den blev desværre ofte overdøvet af tilstødende muzak og andre tekniske problemer.  Christian skal dog have ros for sin præsentation, der i hvert fald gav undertegnede en anelse mere indblik i lcd skærmernes teknik .

En anden sjov ting ved diverse stande var, at der tilsyneladende var et gevaldigt ekko derinde.....  Det var i hvert fald de samme 4-5 numre der blev spillet, på stort set samtlige anlæg   Var der nogen der sagde fornyelse??

En anden person, der sprang i øjnene var den svenske plade (cd?)-vender inde ved dynaudio og Mcintosh-"tårnet".  Han kunne nu nok have givet volumeknappen et drej mere......

Endelig må årets "blærerøvs-pris" gå til HTP-rummet.  Barcos 3-chips dlp, det ypperste fra lexicon, bryston og wisdom audio.....wow!!   Dlp'en var dog ikke kalibreret optimalt, da den åbenbart havde været på en længere og opslidende "Europa-tour", men den gav stadigvæk et fantastisk billede!! Endvidere lagde jeg mærke til, ved 2 kanals afspilning, at de store wisdom audio højtalere forvrængede en anelse, når Norah Jones sang igennem!?  Er der andre der lagde mærke til dette??

Ellers må jeg sige, at det alt i alt, var et ganske udemærket arrangement.  Billetprisen var dog en anelse for høj i forhold til de trænge forhold.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Alt for små rum, når man var kommet ind i et rum var der en kamp om at komme ud igen (mere eller mindre).

Der var så lige et par undtagelser HTP, TacT, Bedre lyd og et par andre

TacT's stereo var fedt.

Og i surround var der heller igen tvivl, endnu engang var det HTP der kunne levere varen.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hørte i den nye Tact effekt forstærker?
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med jer 1. sal var bare ikke godt nok.  ROTEL kørte en surround demo i et rum på ca 5 kvm samme størrelse som mit køkken og det lød ikke skide godt, inde hos HIFI-import fik jeg en surround demo (DTS lyd) af  pioneer dvd/yamaha receiver & castle højttaler og lyden var bedre end den der var i ROTELS surround rum. Den bedste surround demo på messen stod HTP(home theater professionals) for, jeg var til 2 demoer hos HTP første gange kørte man med den lille Barco projektor(cine versum 70) da der var problemer med den store Barco projektor(cine versum 120)   men anden gang kørte man med den store Barco projektor(cine versum 120) men jeg tror ikke at den var 100% kalibreret. Jeg må give JDG1 ret lyden forvrængede en anelse under 2 kanals demoen med Norah jones.

I morgen søndag håber jeg på at få en plads til Hifi4alls masterclasses kl 13,00: surround at it´s best! Med Claus Glæsner fra HTP. Må nok også lige en tur forbi HTP igen for at se om de har fået kalibreret deres Barco projektor, det kunne jo være at man en dag havde 7 rigtige i lotto så man kunne købe en hjemmebio hos HTP

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg havde glædet mig til at få et indblik i fjernsynsbilledets verden via Hifi4all's masterclasses og der var jo rigeligt med plads. Så jeg satte mig godt til rette på 3. række men det var enormt svært at høre hvad der blev sagt. Og musik fra tilstødende stande overdøvede gang på gang foredragsholderen. Til sidst besluttede jeg at gå selvom jeg ikke havde det så godt med bare at gå midt i det hele. Lidt ærgeligt da jeg havde glædet mig til at få et dybere indblik da jeg snart selv skal ud og købe fjernsyn for første gang.

Ellers brugte jeg messen til at få lidt inspiration til hvilke materialer der bruges og hvad der rør sig på deisgnfronten. Jeg kunne ikke lade være med at blive imponeret over Shanlings opstilling det så virkelig flot ud med alle de rør. Specielt SACD udgaven var virkelig flot.
Nu har jeg aldrig vidst hvad en line source hæjtaler hvar for en størrelse og må nok sige at den så lidt underlig ud den der stod på Acoustic reality's stand. ummidelbart lignede det to glasplader med to gummilister og lidt folie fra køkkenskuffen. Det kan da godt være at den måske lyder godt det skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror altså hellere jeg vil have noget der i højere grad udstråler
"her er en højtaler". 
I det tilstødende lokale til det store hvor speakers corner holdt til blev der vist nogle koncertoptagelser. Det lød ellers meget godt men der var vidst et eller andet galt med billedet for Norah Jones's røv var pludselig blevet dobbelt så bred og hun var skrumpet adskillige centimeter.
Ebens højtalerne lød ret godt men deres deisgn er ikke lige min stil.

Så alt i alt kom jeg i god kontakt med de piger der delte blade ud ved indgangen og jeg fik et par ideer til noget hifidesign. Desuden tror jeg lige jeg må finde et sted og høre den Shanling opstilling den så for vild ud. Jeg vil dog give jer andre ret i at rummene var for små og overfyldte, syntes der var bedre plads sidste år.
men alt i alt vældigt interessant.

Venlig hilsen

Mir

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

hehe...efter at have bladret nogle af de hjembragte brochurer igennem, har kæresten nu besluttet, at invitere mig med på endnu en tur i morgen
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Forholdene var ikke for gode. Men med lidt tålmodighed blev der nogle oplevelser undervejs. Hi end lyd med surround kan stadig beskrives på bagsiden af et frimærke med 4 bogstaver. Og at se musik får jeg aldrig nogen oplever ud af. Men Norah og Dianna bør dog ses men for mit vedkommende gerne uden lyd.

Startede hos Kibri hvor et ”lille” særdeles velafstemt stereosæt spillede meget musikalsk til trods for det ”hårde” rum. Hos Gryphon hørte jeg for første gang (hos Gryphon) god og engageret lyd – mon ikke de nye højttalere skal have æren?!?. Fik en tid hos Sillesen der på 45 minutter prøvede at illustrere sin musik og hifi filosofi. Altfor kort tid - men dog nok til en bedre forståelse – og på hans bedste forstærkere kom der god body på musikken. Var dog ikke helt hjemme – noget mellemtone og diskant?!? men han er en modig mand, og jeg tillægger det anvendte  ”rød ned” kablet ”æren”. Men det er svært med så mange ubekendte. Han ofrer noget for sagen, lidt synd at så få (10 ad gangen på 45 min. - de andre udstillere fik vel lige mange i minuttet) hørte Densen.

Ho ho  - ja sgu underligt – det virkede som en genudsendelse at gå rundt – samme skive som sidste gang og forrige gang og forfor… ligesom guitarmusik ”optaget på toppen af mt. Everest” skulle have noget med musik at gøre. Her har Sillesen ret – spil for fanden nogle almindelige gedigne skiver. Det er jo dem vi har derhjemme.

Dynaudiohøjttalerne havde godt af tonsvis af McIntosh forstærkning, de spillede faktisk.  

Sluttede hvor jeg startede hos Kibri – og efter at have haft hård lyd i ørerne det meste af vejen, var det et sundt træk – første lyt der var lidt hårdt – men efter ”tilvænningen” var det nu balsam der strømmede ud i rummet, og det gør jo ikke noget at der spilles rigtig musik – vel?! Godt gået Kibri. Jeg kunne også godt lide de nye ht’erne fra Tekni-fi, de spillede bare hammergodt og så rent og naturligt - gode kræsne ører kan finde hårnålen i høstakken.

Udstillingen er for ”lille” – for hurtig overstået (specielt når snurrerundt og plasma kun påvirker kedsomhedsnerven). Jeg lurer på bedre elektronik og her fik jeg ikke det store med hjem, på højttalersiden synes det mere positivt – men der skal ikke skiftes!!!

Ærgerligt jeg missede Eben, så jeg kan stadig ikke udtale mig om pro-kontra.

Håber der er basis for en fortsættelse af udstillingen – det er jo ren export, var halvdelen ikke sveskere.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Ryan
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke udstillingen, var den den lange togrejse værd fra Jylland.

Ikke engang Sony eller Panasonic var repræsenteret.

Hørte desværre ikke ctatca's indlæg.

Jeg var en tur i Sony Centeret i Hellerup for at se HQ100, nu hvor det ikke var med på udstillingen. Meget flot design. Noget grumset billedet med almindelig tv-signal. Ved dvd var billedet meget rent og med stor dybdevirkning. Men stor skuffelse ved bevægelse af billedet. Billedet hakker på samme måde som f.eks. FQ80. Når billedet drejer, ses også hakkede kanter. Ekspedienten sagde Sony arbejder stadig med ny software, men der kan måske gå måneder, inden problemet er løst. HQ100 er efter min mening ikke 27.500 kr. værd.

Du kan vel ikke give et lille resume af dit indlæg på udstillingen, ctatca?

Til top Vis Ryan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryan

LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Mener også at de små......hm, hvordan tør jeg formulere det.....skal vi sige "kraftigt Shahinian inspirerede"  Kibri højttalere, var en af messens bedste oplevelser. Rart at vide at man med en lille stue som min, ikke behøver ofre flere penge end det for at få en højttaler der i den grad formidler musikalitet. Var derinde flere gange for lige at lytte lidt mere.

Synes Umiddelbart også at AudioArts setup lød virkelig godt, men svært at komme med en endelig vurdering på, da det var de samme 4-5 'audiofile' -"kom og hør den flotte rumgengivelse"-optagelser der blev spillet hele tiden.

Pioneer: Aaaargh!!! Hvis det er hvad Reciever+DVD til 50 tusind kan præstere er jeg ikke imponeret. Men jeg tror måske det, at de spillede på egne Pioneer HT'ere havde noget at sige her.

Densen demo: B200/2xB350 sættet lød rigtig godt når man lige fratrækker den skærende JM-Lab diskant (kunne være det hårde rum, syntes bare det var et fremhærskende fænomen ved alle de stande der spillede på JML). B100 var ok, havde evnen til at formidle musikken med nerve og timing,  men man kunne godt høre at "Hifi" lyden ikke var bragt op i samme niveau, hvilket den var på det dyre sæt. Og så syntes jeg det var lidt sjovt, når nu hr. Sillesen havde gjort så meget ud af at dække "konkurrerende forstærker X" til med papir for at skjule dens identitet, at man gennem papiret kunne se 2 store lysende blå rektangler med et grønt skær imellem.

Alt i alt, entré prisen værd efter min mening. Lærte også en del om, hvilke produkter jeg ikke behøver spilde så meget tid på at læse om.

Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Alt for små rum er på førstesalen, mokken og skubben det dur bare ikke, og heller ikke surround demo på så lidt plads, det var så det negative, på den mere positive side var det en god oplevelse hos Gryphon det lød godt ligeledes var lyden fra de små eben højttalere fantastisk størrelsen taget i betragtning, Atlantic serien hos bedre lyd var nu heller ikke så tosset.

På hjemvejen var vi en smut hos KT-Radio og lytter lidt nermere til Advance Magnum 12, Dynaudio jubi modeller samt Audiovector, denne lyd oplevelse var nu alligevel bedre end messen, men der var næsten heller ingen mennesker.

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes