Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 16:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Der er noget der ikke stemmer ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 April 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej !

Har funderet over de sidste poll´s .......og syntes ikke rigtigt det hænger sammen !

På den ene side har de fleste anlæg mellem 50.000,- og 100.000,- kr, og hele 20% under 10.000,- kr !??

Kabler særskilt, viser klart at de fleste har for under 4.000,-kr !??

På den anden side ..... hvis der samtidig er tale om surround incl TV, ja så er begrebet HIFI da vist blevet "gradbøjet" ?! .....tænker også på de mange debatter/tråde om dyrt og eksotisk HIFI hvor "alle" tilsyneladene har erfaring ....men hvor fra ?....åbenbart ikke ud fra sine egne indkøbs erfaringer ??

En trejde Poll viser i øvrigt, at det absolut IKKE er kæresten/konen som står i vejen for at købe vildt/dyrt ind !

Jeg vil, med dette indlæg, ikke sætte = mellem HIFI og kr - de tre Poll´s jeg har henvist til er alle, i forvejen, "målt" i KR  

Bare en tanke herfra

Bond

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 April 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22496&K W=hvad
Hvad siger din kone

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22797&K W=hvor
Dyre kabler

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22537&K W=hvor
Hvor dyre er vi

Hvis det er de omtaldte tråde, så har jeg simpelthen misset den detalje, men det er lidt sjovt at sammenligne dem, da det jo slet ikke hænger sammen

Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges

Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 April 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Bond skrev:

.....tænker også på de mange debatter/tråde om dyrt og eksotisk HIFI hvor "alle" tilsyneladene har erfaring ....men hvor fra ?....åbenbart ikke ud fra sine egne indkøbs erfaringer ??

high fidelity alle danske hifi nørders uundværlige læsestof, de skriver ikke om andet end de dyre ting hele tiden, det er til at side og savle over de anmeldelser.

og så er der messer, på messerne rundt omkring er 70% af det der bliver vist frem vel high end.

bare fordi man ikke har råd til at købe high end kan man nu godt få lov til at lytte til det i butikkerne især hvis man skal købe et eller andet...

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 17 April 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Det kan jo hænge sådan sammen at dem som poster meget med deres erfaringer også er dem der har prøvet meget, en ting er hvad man har stående for, men man skal også huske omsætningen. F.eks. Mr. Live21 der nok har omsat for .. ja hvor meget? 

Ellers syntes jeg det mest spetakulære er at der er 84 der har for over 100k, det havde jeg ikke regnet med. På den anden side, så er hifi4all jo STEDET, så måske aligevel ikke så overraskende.

Kabler for under 4000 ... jeg er en meget glad mand når jeg ser dette, især da jeg håber og formoder at pengene er brugt på bedre på højtalere og musik.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 17 April 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Okay, var det "stof til eftertanke" .....eller bare en "underlig" sammenligning ?

Elleson Audio :

"Hvis det er de omtaldte tråde, så har jeg simpelthen misset den detalje, men det er lidt sjovt at sammenligne dem, da det jo slet ikke hænger sammen"  <<<< Jeps ! og det bliver faktisk "sjovere og sjovere" jo mere man tænker over det

Malmgren :

"bare fordi man ikke har råd til at købe high end kan man nu godt få lov til at lytte til det i butikkerne især hvis man skal købe et eller andet..." <<<< Absolut ! og heldigvis ! (selvom der bliver færre og færre butikker med den mulighed)

Zorglub :

<<<<Nemlig ! (på nær det med kablerne ) .......men ser man statistisk på det, er det sgu da underligt !?

Bond

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 April 2005 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

Der er da et par sammenhænge;
Der er ca. 20%, der har HiFi for over 100.000 kroner. og der er ca. 20%, der har kabler til over 25.000 kroner.
Har selv anlæg for ca. 80.000 kroner, men kabler for 3.000 kroner (inkl. netkabler!).
Får også lov til at bruge de penge jeg vil, da jeg er mig selv, og ofte giver jeg mig lov til at bruge penge på min HiFi interesse, hvis jeg ellers syntes jeg har fortjent det.

Det kan jo også være et udtryk for at de fleste lægger deres penge i HiFi udover kablerne. En anden poll viste vist også at de fleste prioriterede kabler, som det sidste led i HiFi-kæden.

Det er jo altid svært med polls, for det er jo ikke sikkert at dem der stemte på prisen af deres anlæg, også stemte på prisen på kablerne.

Den med "erfaring", tror jeg har lidt "verdensmand" i sig. Man får simpelthen ikke nogen erfaring med et produkt, fordi man har hørt det på messe, eller et par gange i en butik. Det skal hjem i stuen, og helst en måneds tid (efter min mening ).

Og hvad så med smag og behag ?? ??

Erfaring inden for HiFi er svært at give videre.

Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes