Sendt: 21 November 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man er interresseret i klassisk musik, samtidig med at man elsker naturtro, stor lyd, vil jeg anbefale at man anskaffer sig nogle af disse inspildninger som er lavet i "living Presence"-teknologien.
Repertoiret spænder meget vidt og alle er i fantastisk musikalsk kvalitet, samtidig med at deres specielle optageteknik frigør musikken fra højtalerne og man har et indblik i et ufatteligt stort lytterum...
Ufatteligt at man den gang havde udstyr til at inspille så fantastisk naturtro optagelser, det er virkelig gået tilbage for industrien.
Hvis man er i tvivl om hvordan en stortromme lyder sammen med resten af orkestret skal man bare lytte til deres udgave af Rimsky Korsakovs Sheherasade.
Når jeg sammenligner med moderne indspildninger eller bare andre pladeselskabers udgydelser fra samme periode, mangler der rum, dynamik, bas, faktisk alle de ting som er med til at gøre oplevelsen nærverende og spændende.
Første gang jeg i den grad oplever at en indspildning gør det lettere at tilegne sig vanskelig musik.
Er der andre som har tilsvarende oplevelser med Mercuri?
|