Forfatter |
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 04 December 2005 kl. 04:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en fornemmelse af, at diverse hifi anmeldelser spiller en lidt for stor rolle, når folk køber hifi. Hvad mener du?
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 04 December 2005 kl. 04:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læser dem da, men derefter prøver jeg selv gearet af. Ikke som nogle af vores meddebattører der køber ubeset og efter anbefaling fra en forhandler.
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anmeldelser alene, er et alt for spinkelt grundlag for mig.
Jeg skal selv høre det, eller i det mindste have info fra nogen jeg kender som ved noget om produktet. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tests kan IMHO bruges til at opsnappe potentielle nye anskaffelser, samt indsnævre feltet inden man går i gang med at lytte.
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet meget lille indflydelse.
Anmeldelser har ingen betydning for hvilket produkt jeg køber i sidste ende, men de har da en betydning for hvilke produkter jeg overvejer.
Jeg regner f.eks. med at købe nyt fjernsyn i 2006 og så er det da klart at jeg starter med at se på dem der har fået gode anmeldelser, såvel profesionelle som dem der har fået gode kommentarer af brugerne her. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undrer mig meget over at så mange siger at de overhodet ikke påvirkes af anmeldelser, for at det skal kunne stemme skal man helt la være med at lese anmeldelser.
Men set i lys af den her afstemningen bør Hifi4all holde med at teste produkter, det er tydligvis et spild af tid, og fører kun til problemer som vi har set i den senere tid  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg undrer mig meget over at så mange siger at de overhodet ikke påvirkes af anmeldelser, for at det skal kunne stemme skal man helt la være med at lese anmeldelser.
Men set i lys af den her afstemningen bør Hifi4all holde med at teste produkter, det er tydligvis et spild af tid, og fører kun til problemer som vi har set i den senere tid 
|
|
|
Mon ikke det nærmere skyldes hvordan folk fortolker spørgsmålet. Tvivler på at der er særlig mange brugere på hifi4all der kan sige sig fri for at læse en enkelt anmeldelse i ny og næ.
__________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke lidt sjovt! Procenten for dem der ikke bruger anmeldelser er så stor! Men lige netop tråde omkring anmeldelsers troværdighed, kan blive alen lang, og bringe mange sind i kog….Hmmm…
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg humrer selv over samme tanke
Sjovt nok er de 3 produktene jeg har købt uhørt (subs, og receiver) de jeg er mest fornøjd med. Men de blev også indkøbt efter masser af grundig research. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Er det ikke lidt sjovt! Procenten for dem der ikke bruger anmeldelser er så stor! Men lige netop tråde omkring anmeldelsers troværdighed, kan blive alen lang, og bringe mange sind i kog….Hmmm…
Peter
|
|
|
Joe men der er også 4 der har sagt det har stor betydning, men ikke det passer meget godt med det antal der råber op om troværdige anmeldere  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
køber ikke på baggrund af en positiv anmeldelse, men bruger anmeldelserne til at se hvad der skal lyttes på! Desværre er der jo ikke tid til at lytte på det hele...
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt stoler jeg ofte mere på en anmelder eller enkelte forhandlere end en privat person, alene af den grund at anmelderen som regel har prøvet flere forskellige ting, og også tit har mulighed for at afprøve et testemne sammen med flere forskellige andre apparater.
Jeg køber altid ubelyttet, og ja, jeg tager chancen. Hvorfor? Fordi jeg som regel køber brugt. Fordi jeg ikke bor i nærheden af en fornuftig forhandler. Fordi jeg skal rejse langt, både ved ny- og brugtkøb. Fordi jeg ikke har bil, så jeg kan ikke engang tage varen med hjem.
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber efter en blanding , efter hvad jeg lytter til og efter anmeldelser både fra private og forhandlere.
Mit sidste store køb - hele mit nuværende anlæg er udelukket købt efter anmeldelser, mest efter private her inde og så en føelse jeg har inden i ( der endnu ikke har slået fejl ) og det gjorde den heller ikke denne gang - for jeg er vild med mit anlæg  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
kongsumsar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 78
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger anmeldelser som en retningslinie, den kan skubbe mig i den rigtige retning, men en personlig lyttetest af produktet er det eneste rigtige for mig.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Jeg bruger ikke test mer, holde op med det for ca. 8/9 år siden for mig lød det som de fik god rødvin og saftigr røde bøffer så var det bare godt, jeg fik mere udaf at finde de produgter og selv vudere det men der er jo mange ting man ikke sekv kan komme til at lytte til og det er der ikke noget at gøre ved, men tester siger mig ikke noget.
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
personligt når jeg læser en anmeldelse (syntes altid de er meget positive) så ville jeg aldrig kunne fnde på at købe et produkt udfra en anmeldelse men hvis anmeldelsen var dårlig ville jeg bare lade være med at høre den ting som blev anmeldt! så på den måde har anmeldelser indflydelse på mig
__________________ It´s all about rock n roll
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anmeldelser for værdi når man har læst nogle stykker, fra flere forskellige medier eksempelvis og man kan se en rød tråd igennem dem, så kan man nogenlunde pejle sig ind på den GENERELLE lydgengivelse på NOGLE områder, i et givent apparat. Derfor er svaret: Nogle gange er anmeldelser brugbare. (måske  ) __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min holdninger er, at anmeldelser bør læses som underholdning og appetitvækker, intet andet.
Anmeldelser kan jo bruges til så meget andet, og det er selvfølgelig op til den enkelte, man skal dog huske på at anmeldelser er subjektive, og alene anmelderens indtryk og opfattelse - og IKKE lig med den endegyldige sandhed!
|
Til top |
|
|