Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Metallica´s ST. ANGER (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Hvad synes du om den plade?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
12 [37,50%]
2 [6,25%]
12 [37,50%]
6 [18,75%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2005 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Metallica i en del år nu (siden 1988) og kan generelt godt lide deres musik. Siden ... and justice for all, er der desværre ikke så meget HÆVI over dem længre. Bevares, jeg synes de har lavet mange fede numre i nyere tid. Men HÆVI laver de ikke mere. Heller ikke på St. Anger. Klart den plade jeg synes er suverent dårligst fra deres side. Alene lyden på pladen, er aldeles urimelig. Numrene er aaalt for lange, magien er væk, når James Hetfield ikke står for teksterne alene. St. Anger har ikke noget med Metallica at gøre, rent musik og udtryksmæssigt. Og James kan desværre snart ikke synge mere..  

Min prik, bliver sat i "skuffende"

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej,
jeg synes at Sct. Anger har sin beretigelse. Det lader til at bandet i en har været igennem en meget turbolent periode. Ny bassist, en James Heatfield der skulle have styr på sit liv.
Man kan jo vælge at sige at der er blevet ryddet ud så de er klar til en ny start.
Ingen tvivl om at det umiddelbart er en "garageagtig" og meget hård lyd.
For mig at se er "and justice for all" et formidabelt album der har været svært at indfri forventninger til siden med de efterfølgende plader.
Det bli´r spændende at høre et nyt album med de 4 rockere der er ved at være rundet de 40.... om der går Birthe Kjaer i den eller om de stædigt holder ved...

mudd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 December 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Synes St. Anger er utroligt skuffende!.. kunne meget bedre lide deres gammle stil..
Jeg synes ikke at numrene er særlig gennenførte i forhold til hvad de før har lavet. Og så er der jo lige det med Lars Ulriks lilletromme, den lyder jo ganske forfærdeligt hvis du spørger mig..
Til top Vis mudd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mudd Besøg mudd's Websted

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

hehe,
lilletrommen på St Anger er meget meget spids..... Hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro at han spillede på en af de der små 3½" funk lilletrommer der typisk bliver brugt af folk som Prince, TOP eller lign.....
Den er i St Anger meget markant, faktisk for markant....
Den lyd, specielt trommerne i de forrige tre til fire albums med Metallica er stort set væk, desværre...

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 December 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Alt efter And justice for all er:.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 December 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Ja, alene den lilletromme, er nok til at smide den plade ud  Som jeg siger: NAKKESKYD HAM BOB ROCK!!! Ind med Rick Rubin

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

jaja ligefrem at n......... en producer er måske at gå over gevind, hehe - men at prøve en ny producer ville vel ikke være at foragte

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 11 December 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Der er efter min mening to grundlæggende problemer med den plade: Rent musikalsk, så forsøger de at følge med tiden i stedet for bare at lave det musik de synes er fedt - de burde være store nok til at være med til at _skabe_ tidens lyd i stedet for at _følge med_ tidens lyd. På DVD'en hører man dem på et tidspunkt diskutere guitar-soloer, hvor de snakker om at guitarsoloer er uddaterede, og ikke rigtigt passer til nutidens stil. Så snart man begynder at lave noget ud fra en idé om hvad andre vil kunne lide i stedet for hvad man i bund og grund selv kan lide, så er man på et skråplan.

Lydmæssigt er pladen direkte elendig. De siger de vil lave garage-lyd - jamen, så gå da ud i garagen og brug noget gammelt analogt rør-grej, i stedet for at lave en fin moderne indspilning, og så lægge en kunstig garage-lyd "ovenpå". Iøvrigt er tanken om at gå tilbage til gammel garage-lyd i direkte modstrid med målet om at følge med tiden rent musikalsk.

Jeg tror ganske enkelt at de fire medlemmer og Bob Rock har 5 forskellige idéer om hvad Metallica skal, og derfor bliver det noget klamp.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 December 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
jaja ligefrem at n......... en producer er måske at gå over gevind, hehe - men at prøve en ny producer ville vel ikke være at foragte

Bob Rock har ikke været godt for Metallica, også selvom de selv synes det. Vi lyttere ved bedre! (ikk?) Mit største ønske er, at Tallica drengene laver en rigtig HÆVI plade igen. MED guitarsoloer, og pumpende rytmer, store melodiske omkvæd som i "for whom the bell tolls"

METALLICA: TAG JER SAMMEN!!!!!!!!!

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

hehe, man kan jo undre sig over at et så stolt band som Metallica kan lave en hel plade uden en eneste solo, men kun har nogle alvorlige guitarrifs..........

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 December 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Der er efter min mening to grundlæggende problemer med den plade: Rent musikalsk, så forsøger de at følge med tiden i stedet for bare at lave det musik de synes er fedt - de burde være store nok til at være med til at _skabe_ tidens lyd i stedet for at _følge med_ tidens lyd. "snip"

Jeg er ikke enig. Som det også er nævnt i tråden tror jeg at St. Anger er resultatet af den turbulente periode bandet har været igennem. Jeg synes den møgbeskidte lyd og brutaliteten på albummet var en forløsning ovenpå en rigtig sløj Metallica periode. Der er ingen tvivl om at St. Anger ikke kan måle sig med hverken justice alle puppets - men jeg synes bare det var det helt rigtige på det tidspunkt Det med guitar soloerne tror jeg bare er et udtryk for at Kirk aldrig har haft den store indflydelse på Metallicas musikalske udvikling - han skulle bare pynte på det Hetfield og Ulrich nåede frem til - og det har han jo så gjort ganke pænt.

St. anger får en "god" herfra

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 11 December 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

sheep skrev:
Det med guitar soloerne tror jeg bare er et udtryk for at Kirk aldrig har haft den store indflydelse på Metallicas musikalske udvikling - han skulle bare pynte på det Hetfield og Ulrich nåede frem til - og det har han jo så gjort ganke pænt.

Det er faktisk lige præcis dét der er problemet - det var Kirk selv der kom med udtalelsen. Det understreger netop min pointe: For mange kokke fordærver maden. Der er for mange der gerne vil sætte deres fingeraftryk på musikken, det fungerer ofte bedst hvis én eller to personer får lov til at lave det de har lyst til.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

mon ikke at den næste plade mit dem M. bliver en venden tilbage til nu skal vi sku vise alle at vi stadig kan!?!
Man kan jo håbe

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Til Otto:

Kan godt følge dig 

Synes bare at St. Anger var det helt rigtige på det tidspunkt albummet udkom og ser det ikke som et forsøg på at efterligne tidens trend. At de gamle skiver såsom puppets og justice så er langt mere sammenhængende, harmoniske og gennemarbejdede det kan vi hurtigt blive enige om.

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
mon ikke at den næste plade mit dem M. bliver en venden tilbage til nu skal vi sku vise alle at vi stadig kan!?!
Man kan jo håbe

Jeg tvivler - desværre

Tror vi må nøjes med at hive de gamle skiver frem og glædes over dem. Men sådan er det med flere bands efter min mening. Pearl Jam har aldrig og kommer aldrig til at lave noget der er ligeså fedt som TEN - (jeg har alle de efterfølgende skiver der også er fede). Red Hot Chili Peppers: Blood Sugar Sex Magic... R.A.T.M. : Deres første Smashing Pumpkins: Siamese Dreams.. MUMS...

THX1138
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Sendt: 11 December 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om at det har været svært for Metalica ligesom at komme videre rent musikalsk.. Som der også tidligere er nævnt... Men jeg synes da at st. anger har et højere niveau end Load (of sh*t) og Reload (of sh*t). Problemet med St. anger er lidt at der er lidt for meget jam session over det. Sangene er for lange og der for mange musikalske skift i hver enkelt sang... Men det er i hvert fald alt andet end typisk main stream, hvilket nok er med til at der ikke er så mange der kan lide den... Det er ikke så mange nummere på efter hit opskrivet..

Jeg synes lyden er fed på pladen om det så er skabt kunstig eller det er naturligt opstået... Man kan mærke den energi der er lagt i musikken og specielt at det er en energi der er udsprunget af mange problemer... Mange typiske hifi anlæg vil nok ikke kunne spille denne plade da de vil "afsløre" pladen som "dårlig" kvalitet.. Men jeg tror da helt sikkert at Metalica vil synes at den plader rykker rent teknisk og de har opnået det de gerne vil... Det rykker i hvert fald på mit JM lab og Densen setup ... Jeg synes den tekniske kvalitet er rigtig god hvis man har et anlæg der forstår at hive den musikalske energi ud.

Til top Vis THX1138's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THX1138

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes