| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Ja, det er et mærkeligt spørgsmål, men for mit vedkommende er det faktisk meget interessant. Jeg synes selv, at jeg nyder, og lever ind i musikken samt hører flere detaljer om aftenen/natten. Det har måske en psykologisk effekt, og det kan være, at mit hovede bliver "bimmelim" på det bestemte tidspunkt på dagen, men det skal jeg ikke gøre mig klog på. Dog sker der altså et eller andet voodoo magic på mit anlæg om aftenen. Har I bemærket det samme? Hvis ikke, så prøv at lytte til jeres favorit cd/lp om aftenen i mørke/afdæmpede omgivelser. Der er altså meget mere atmosfære. Det synes jeg i hvert fald
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt klart aften-menneske hvad musik angår. Generelt er jeg bare mere i humør til det på det tidspunkt. Er mere afslappet tror jeg.
Stearinlys og musik med lækre elektroniske beats er bare topklasse ud på de sene timer.
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oplevelsen skyldes mørket - når synssansen sænkes så skærpes hørelsen automatisk
men mange andre ting spiller også ind - bla. humør og motivation osv. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
om aftenen! tror måske også det er det at man er helt afslappet og koncentrerer sig kun om musikken, og ikke alle de ting man skal nå senere på dagen.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om morgenen - inden de daglige knap 100 km i min VW Golf fra 1984, har gjort mig ør i hovedet  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var engang en gammel rotte i faget der fortalte mig at det skyldtes, at strømmen på nettet ikke er lige så forurenet om aftenen/ natten.
Jeg mener nu også den mindrer lys påvirkning gør meget, og for os der bor i nærheden af færdsel, giver den mindrer baggrunds støj om natten også en forbedring.
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det et ikke tidspunktet på dagen / natten der betyder noget for mig , men derimod den sinds stemning jeg er i når jeg lytter til musikken  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man får ro til at fortabe sig i musikken når det er sent + man drikker jo ikke rødvin inden man tager på arbejde...
S.R.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 03:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
desværre er det ikke om natten naboerne synes det lyder bedst....
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
desværre er det ikke om natten naboerne synes det lyder bedst.... |
|
|
Spil lavt og hør alle de forskelige nuancer og detaljer i lydbilledet som man går glip af ved høj lydstyrke. Det er dog ikke al musik der egner sig til en lav lydstyrke, det mere rockede forestrækker dog nok at spille om dagen.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raincoat skrev:
Der var engang en gammel rotte i faget der
fortalte mig at det skyldtes, at strømmen på nettet ikke er lige så
forurenet om aftenen/ natten.
--snip-- |
|
|
Den forklaring har jeg også hørt flere steder, og det er også den jeg hælder til.
Strømmen er mere stabil da der er færre der tænder og slukker for
diverse anordninger og køleskabe og så videre, og det kan høres.
Jeg kender endda en selv der ikke ejer hverken køleskab eller TV da de ødelægger lyden i hans anlæg
__________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i min installation valgt at have en 380 V forsyning som så bliver transformeret ned til 230 V. Her er der ingen slinger i valsen - uanset hvornår jeg tænder for det - lyder det efter en times tid som det skal uanset tidspunkt.
Alle forbindelser er med jord og afskærmning - og siden jeg har fået det projekt op at stå - har jeg ikke oplevet fænomenet med for lidt strøm. Og en anden ting: De små lydbøvser der af og til kan komme fra et køleskab eller andet der tænder er væk. Mit anlæg kører på en separat gruppe - og intet andet er sluttet til denne.
Hilsen EyeOfBeauty
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at et anlæg lyder bedst, når der er mest ro på elsystemet og størst overskud, hvilket naturligt sker uden for lukketider på fabrikker, forretninger køkken aktiviteterne er faldet til ro i de små hjem - der er hørbar forskel. Men dem der har optimeret deres interne el med separat gruppe i måler og ordentlig kabelføring, de kører naturligvis lidt bedre hele tiden. Separat gruppe og ordentlig kabelføring, er udgangspunktet for High - End og god HiFi, hvis vi skal ud i detaljerne og fange den del hvor HiFi bliver spændende. Vi ofrer bunker af penge på elektronik kasserne, men glemmer ofte der skal en ordentlig strøm til - og det starter som sagt med separat gruppe i målerskabet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hele dagen , jeg kører på friskstrøm fra fynsværket de har en god, helt ren letløbskvalitet med en perfekt viskositet. 
Men syntes egentlig det lyder bedst når det er helt mørkt så der
ikke er nogen visuelle forstyrrelser, men det har jo ikke en s..d med
strømmen at gøre.
At oprette egen gruppe er da overvejet da jeg på et tidspunkt
mistede en sikring fordi jeg skruede lidt op under støvsugningen
.
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte
Det er meget områdebestemt, både hvad kapacitet og renhed / støj angår, så muligheden foreligger bestemt at du har god og netstrøm i huset, hvor du bor, ingen tvivl om det. Men der er heller ingen tvivl om, at man med en ordentlig strøm fra egen gruppe i målerskabet, vil opnå det sidste og det som er kremen af kremen. Jeg har bemærket at G&S samt Svend P. her i forum, ved tidligere debatter om emnet, har udvist stor ekspertise og har en mase gode ideer og erfaring med det, så hvis man går i gang med det, er det nok en god ide at finde nogle af de tråde, eller finde en af dem der har erfaringerne.
For egen del har jeg deltaget i en del forsøg hos en af mine venner - der var der kæmpe forskel på en fordeler / samledåse fra installationsforretningen, som den billige og så en kvalificeret fordeler dåse til HiFi - men en uden filtre. Jeg var meget overrasket over resultatet - det blev foretaget ud fra en installation der var på egen gruppe og i orden fra målerskab. Ændringen fra målerskab med egen gruppe gav også en hulens masse, da den forud blev ændret. Så alt i alt, hvis man jagter High End og perfekt lyd, så starter det i måleren, og derfra med ordentlige kabelføring. Men så kommer der fordelerdåsen som også skal være af en ordentlig kvalitet og ikke disse standard dåser, man ser flyde på alle de billeder der bliver vist. Derfra kan man så forsøge med netkabler til apparaterne - og det er så op til den enkelte at vælge det man bedst syntes om.
Derudover og ingen tvivl om - at efter mørkets frembrud og med konen / kæresten ved sin side i sofaen og en god flaske rødvin, sammen med det musik hun kan lide og selvfølgelig også ens egne favoritter, så kan musikken kun lyde bedre. Det er iøvrigt en vigtig ting i HiFi, glem aldrig konen og kæresten, hvis man egotripper og kun gider ens eget, bliver livet dobbelt så besværligt og mindre musikalsk. De fleste kvinder kan lide en god CD/musik og et godt glas vin, specielt hvis det bliver serveret for dem - inden man ser sig om vil de også have en ny forstærker og bedre højtalere.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
 eneste kommentar jeg er til det her strøm udfalds voodoo  hvad er så det næste - at lyden er bedre i en 18 grader varmt rum, istedet for i et 21 grader varmt rum - hold nu op med det indbildte pjat og forhold jer til fakts - ikke hvad i tror - og har "testet"
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Metal fra 16-19, Blues fra ca. 01-05 ellers er det sgu liggyldigt
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
eneste kommentar jeg er til det her strøm udfalds voodoo hvad er så det næste - at lyden er bedre i en 18 grader varmt rum, istedet for i et 21 grader varmt rum - hold nu op med det indbildte pjat og forhold jer til fakts - ikke hvad i tror - og har "testet"  |
|
|
Alt det dér med strømmen, egen gruppe osv. - det er hårde kolde facts!
I øvrigt kan der meget vel være forskel på lyden i et hhv. 18 og 21 grader varmt rum! Nemlig hvis du ejer en pladespiller med en pickup på! Eftergivenheden i pickup'ens ophæng kan, alt efter fabrikat, ændre sig en hel del i forskellige temperaturer. Med ændret lyd til følge.
No voodoo! :-)
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg lyder bedst når min nabo sover, men det dovneri og uvæsen kan jeg heldigvis få sat en stopper for!
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
| Mit anlæg lyder bedst når min nabo sover, men det dovneri og uvæsen kan jeg heldigvis få sat en stopper for! |
|
|

Nilau
|
| Til top |
|
| |