Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hvad koster Hifi4all brugernes hifi setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Hvor dyrt har dit hifi-setup været?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
64 [17,16%]
154 [41,29%]
87 [23,32%]
42 [11,26%]
26 [6,97%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 August 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har læst en tråd hvor det postuleres, at alle de hifi entusiater med dyre anlæg ikke kommer her på siden.

Jeg vil med denne afsteming finde ud af hvad jeres hifi setups egentligt har kostet jer, for måske på den måde at få be- eller afkræftet dette postulat.

Hvis i har købt det brugt vil jeg gerne have at i skriver den aktuelle købspris ellers er det selvfølgelig nyprisen på jeres setup der gælder.

Da jeg har læst HD ved jeg godt, at denne undersøgelse kan være svær at bruge rent data validitetsmæssigt, da bl.a ikke kender den gennemsnitlige fordeling i Danmark totalt set og heller ikke akn sige noget om at deltagerne i denne undersøgelse snyder med prisen på deres setup. Så derfor vil jeg være glad for ikke at høre kommentarer om dette, da jeg er klar over problemet.

Men dette er da en start, om måske kan ved at fremskaffe nogle distributør tal, måske få et større overblik som akn bruges til noget konkret.

På forhånd tak for jeres deltagelse i denne lille undersøgelse.

Hilsen

Gufle

P.S. Jeg er en privat person, så alle konspirationsteorierne om denne undersøgelse må godt blive hjemme.

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Har stemt mellem 150.000 og 300.000 kr.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

har stemt 75-150.000,-
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Mit anlæg har indtil videre stået mig i godt 50.000 kr., hvor nyindkøbte højtalere står for den største post. Overslaget inkluderer også TV, DVD-afspiller og video.

Herudover tøt jeg slet ikke tænke på, hvor mange penge, jeg har brugt på indkøb af musik.

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Vi skal så lige have fundet ud af hvad "dyrt anlæg" så er...

Jeg vil sige at lige omkring 150K og opad er det dyrt. Og vi snakker listepriser, ikke?

For gør vi ikke,så er det ude i hampen, da der typisk gives omkring -30% på highend grej, imens der på low- og midfi ikke gives ret meget.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Så siger jeg at hifi ikke behøver at være svinedyrt!

En bruttomånedsløn burde kunne gøre det!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Jeg vil sige at lige omkring 150K og opad er det dyrt. Og vi snakker listepriser, ikke?

For gør vi ikke,så er det ude i hampen, da der typisk gives omkring -30% på highend grej, imens der på low- og midfi ikke gives ret meget.

Svar

Nej, jeg vil gerne vide nøjagtigt hvad I har givet med rabatter osv. For dette er nemlig det reelle beløb i har brugt.

Hvad der er dyrt anlæg er jo for undersøgelsen lige meget, det eneste jeg gerne vil finde ud af er, hvad folk på Hifi4all egentligt har investeret i deres Hifi setup. Om dette så er dyrt eller ej er vel op til hver enklet at vurdere.

Hilsen

Gufle

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

230k med tv og 200 uden.

Det er listepriser, og alle pengene værd.

vh. Henrik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har stemt imellem 75k og 150k brugt, da det lige sniger sig over, med det almindelige setup, uden projektorer og lærreder.

Nypriserne på grejet ligger nok 3-4 gange over - måske lidt højere.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Når man er en pilfinger ligger mit setup lige nu under 25000kr, de fleste ting er købt brugt, kabler og komponender er ikke brugt, men når jeg er færdig med at skifte de siste komponender ud vil jeg mene jeg kommer op på ca. 27000kr.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Ikke det vilde i denne forsamling kan jeg godt se , men sådan er man jo forskellig og det skal der jo være plads til. Har stemt 25-75000. Mener det som jeg har pt samlet lå omkring 30-35 K som listepris i tidernes morgen.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Til Gufle; tror ikke du kan få folk til at fortælle hvad de reelt har givet, det er der mange grunde til.
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

35-40 kg ca 1/3 af listeprisen

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Ikke det vilde i denne forsamling kan jeg godt se , men sådan er man jo forskellig og det skal der jo være plads til. Har stemt 25-75000. Mener det som jeg har pt samlet lå omkring 30-35 K som listepris i tidernes morgen.

Det er da fuldtstændigt ligegyldigt hvad andre har. Det vigtigtste er vel at du er glad for det du har. Den glæde kan du nemlig bruge til noget.

Hilsen

Gufle

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:

kontrast skrev:

Svar

Nej, jeg vil gerne vide nøjagtigt hvad I har givet med rabatter osv. For dette er nemlig det reelle beløb i har brugt.

Mine højtalerer er købt i 1992 for ca.20.000 men prisen idag er jo 40.000 .

Så uanset ,hvad det er det du er igang med,  er det svært at sammenligne.

Måske blev undersøgelse bedre, hvis folk efter evne skulle opgive den listepris tilsvarende udstyr idag vil koste.

Hvad der er dyrt anlæg er jo for undersøgelsen lige meget, det eneste jeg gerne vil finde ud af er, hvad folk på Hifi4all egentligt har investeret i deres Hifi setup. Om dette så er dyrt eller ej er vel op til hver enklet at vurdere.

Hilsen

Gufle

Men hvis jeg gør som du har foreskrevet er den samlede udskrivning på nuværende anlæg 75-150.000 

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har stemt 0-25.000 kr.

Mit anlæg (forstærker, cd-spille, højtalere, kabler) har kostet mig 19000kr. Forstærker og cd-spille er købt som brugt/demo. Højtalerne købt som nye  - de var sat ned fra 10000 til 7000kr.

Håber du kan bruge det

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

har stemt 0-25k

Vil tro jeg har brugt omkring 15k inkl fjernsyn - ikke alverden og bestemt heller ikke noget super hi fi - men det gir da bedre lyd end de gamle klassiske alt i en kasser fra nærmeste super marked.

Når vi engang er færdig med at flytte rundt i landet pga arbejde og uddannelse (og når vores lejlighed i kbh. er solgt) håber jeg på en væsentlig opgradering. Vil bare se hvilke omgivelser der skal spilles i før der skal investeres - da jeg ikke er typen der vil ud og opgradere/udskifte hveranden måned  

Tror dog ikke jeg rykker mere end en kategori op efter en opgradering - 75k+ er over min smertegrænse

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Til Gufle; tror ikke du kan få folk til at fortælle hvad de reelt har givet, det er der mange grunde til.

For det første er intervallerne rimeligt store og for det andet kan jeg jo ikke se hvad folk har købt kun hvad det har kostet. Derfor tror jeg ikke det bliver noget problem. Der er da også mange der allerede har svaret.

Hilsen

Gufle

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

kjaer skrev:
Gufle skrev:

kontrast skrev:

Svar

Mine højtalerer er købt i 1992 for ca.20.000 men prisen idag er jo 40.000 .

Så uanset ,hvad det er det du er igang med,  er det svært at sammenligne.

Måske blev undersøgelse bedre, hvis folk efter evne skulle opgive den listepris tilsvarende udstyr idag vil koste.

Hilsen

Gufle

Men hvis jeg gør som du har foreskrevet er den samlede udskrivning på nuværende anlæg 75-150.000 

Når jeg siger nøjagtigt er det selvfølgelig indenfor de intervaller jeg har opstillet i pollen

Hilsen

Gufle

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Har stemt 75.000 - 150.000
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes