Forfatter |
|
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har læst en tråd hvor det postuleres, at alle de hifi entusiater med dyre anlæg ikke kommer her på siden.
Jeg vil med denne afsteming finde ud af hvad jeres hifi setups egentligt har kostet jer, for måske på den måde at få be- eller afkræftet dette postulat.
Hvis i har købt det brugt vil jeg gerne have at i skriver den aktuelle købspris ellers er det selvfølgelig nyprisen på jeres setup der gælder.
Da jeg har læst HD ved jeg godt, at denne undersøgelse kan være svær at bruge rent data validitetsmæssigt, da bl.a ikke kender den gennemsnitlige fordeling i Danmark totalt set og heller ikke akn sige noget om at deltagerne i denne undersøgelse snyder med prisen på deres setup. Så derfor vil jeg være glad for ikke at høre kommentarer om dette, da jeg er klar over problemet.
Men dette er da en start, om måske kan ved at fremskaffe nogle distributør tal, måske få et større overblik som akn bruges til noget konkret.
På forhånd tak for jeres deltagelse i denne lille undersøgelse.
Hilsen
Gufle
P.S. Jeg er en privat person, så alle konspirationsteorierne om denne undersøgelse må godt blive hjemme. __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har stemt mellem 150.000 og 300.000 kr.
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
har stemt 75-150.000,-
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg har indtil videre stået mig i godt 50.000 kr., hvor nyindkøbte højtalere står for den største post. Overslaget inkluderer også TV, DVD-afspiller og video.
Herudover tøt jeg slet ikke tænke på, hvor mange penge, jeg har brugt på indkøb af musik.
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal så lige have fundet ud af hvad "dyrt anlæg" så er...
Jeg vil sige at lige omkring 150K og opad er det dyrt. Og vi snakker listepriser, ikke?
For gør vi ikke,så er det ude i hampen, da der typisk gives omkring -30% på highend grej, imens der på low- og midfi ikke gives ret meget.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så siger jeg at hifi ikke behøver at være svinedyrt!
En bruttomånedsløn burde kunne gøre det!
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Jeg vil sige at lige omkring 150K og opad er det dyrt. Og vi snakker listepriser, ikke?
For gør vi ikke,så er det ude i hampen, da der typisk gives omkring -30% på highend grej, imens der på low- og midfi ikke gives ret meget.
|
|
|
Svar
Nej, jeg vil gerne vide nøjagtigt hvad I har givet med rabatter osv. For dette er nemlig det reelle beløb i har brugt.
Hvad der er dyrt anlæg er jo for undersøgelsen lige meget, det eneste jeg gerne vil finde ud af er, hvad folk på Hifi4all egentligt har investeret i deres Hifi setup. Om dette så er dyrt eller ej er vel op til hver enklet at vurdere.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
230k med tv og 200 uden.
Det er listepriser, og alle pengene værd.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stemt imellem 75k og 150k brugt, da det lige sniger sig over, med det almindelige setup, uden projektorer og lærreder.
Nypriserne på grejet ligger nok 3-4 gange over - måske lidt højere.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man er en pilfinger ligger mit setup lige nu under 25000kr, de fleste ting er købt brugt, kabler og komponender er ikke brugt, men når jeg er færdig med at skifte de siste komponender ud vil jeg mene jeg kommer op på ca. 27000kr.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke det vilde i denne forsamling kan jeg godt se , men sådan er man jo forskellig og det skal der jo være plads til. Har stemt 25-75000. Mener det som jeg har pt samlet lå omkring 30-35 K som listepris i tidernes morgen.
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Gufle; tror ikke du kan få folk til at fortælle hvad de reelt har givet, det er der mange grunde til.
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
35-40 kg ca 1/3 af listeprisen
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Ikke det vilde i denne forsamling kan jeg godt se , men sådan er man jo forskellig og det skal der jo være plads til. Har stemt 25-75000. Mener det som jeg har pt samlet lå omkring 30-35 K som listepris i tidernes morgen. |
|
|
Det er da fuldtstændigt ligegyldigt hvad andre har. Det vigtigtste er vel at du er glad for det du har. Den glæde kan du nemlig bruge til noget.
Hilsen
Gufle
__________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
Svar
Nej, jeg vil gerne vide nøjagtigt hvad I har givet med rabatter osv. For dette er nemlig det reelle beløb i har brugt.
Mine højtalerer er købt i 1992 for ca.20.000 men prisen idag er jo 40.000 .
Så uanset ,hvad det er det du er igang med, er det svært at sammenligne.
Måske blev undersøgelse bedre, hvis folk efter evne skulle opgive den listepris tilsvarende udstyr idag vil koste.
Hvad der er dyrt anlæg er jo for undersøgelsen lige meget, det eneste jeg gerne vil finde ud af er, hvad folk på Hifi4all egentligt har investeret i deres Hifi setup. Om dette så er dyrt eller ej er vel op til hver enklet at vurdere.
Hilsen
Gufle
|
|
|
Men hvis jeg gør som du har foreskrevet er den samlede udskrivning på nuværende anlæg 75-150.000 __________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stemt 0-25.000 kr.
Mit anlæg (forstærker, cd-spille, højtalere, kabler) har kostet mig 19000kr. Forstærker og cd-spille er købt som brugt/demo. Højtalerne købt som nye - de var sat ned fra 10000 til 7000kr.
Håber du kan bruge det  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
har stemt 0-25k
Vil tro jeg har brugt omkring 15k inkl fjernsyn - ikke alverden og bestemt heller ikke noget super hi fi - men det gir da bedre lyd end de gamle klassiske alt i en kasser fra nærmeste super marked.
Når vi engang er færdig med at flytte rundt i landet pga arbejde og uddannelse (og når vores lejlighed i kbh. er solgt) håber jeg på en væsentlig opgradering. Vil bare se hvilke omgivelser der skal spilles i før der skal investeres - da jeg ikke er typen der vil ud og opgradere/udskifte hveranden måned
Tror dog ikke jeg rykker mere end en kategori op efter en opgradering - 75k+ er over min smertegrænse __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Til Gufle; tror ikke du kan få folk til at fortælle hvad de reelt har givet, det er der mange grunde til. |
|
|
For det første er intervallerne rimeligt store og for det andet kan jeg jo ikke se hvad folk har købt kun hvad det har kostet. Derfor tror jeg ikke det bliver noget problem. Der er da også mange der allerede har svaret.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjaer skrev:
Gufle skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
Svar
Mine højtalerer er købt i 1992 for ca.20.000 men prisen idag er jo 40.000 .
Så uanset ,hvad det er det du er igang med, er det svært at sammenligne.
Måske blev undersøgelse bedre, hvis folk efter evne skulle opgive den listepris tilsvarende udstyr idag vil koste.
Hilsen
Gufle
|
|
|
Men hvis jeg gør som du har foreskrevet er den samlede udskrivning på nuværende anlæg 75-150.000
|
|
|
Når jeg siger nøjagtigt er det selvfølgelig indenfor de intervaller jeg har opstillet i pollen
Hilsen
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 08 August 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|