Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Bedste billed kvalitet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Det bedste billed til hjemmebio, får jeg med
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
46 [40,00%]
13 [11,30%]
26 [22,61%]
30 [26,09%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

En gang når jeg får sparet sammen () Ville det da være fedt med noget widescreen og tilhørende stort billed. Men skulle man købe en 42" LCD, eller er det bedste en projektor. Prisen måtte ikke overstige 20k

Hvad siger du?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 September 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

til 20k ville jeg købe en af de nye panasonic AE projektorer, fx AE900, eller vente på 1100'eren, som vidst skulle blive ret god..

+ en tvtuner, evt en scaler, og så lige sørge for at kunne mørklægge stuen..

Billedrørs tv fåes der bestemt også nogle rigtig gode af i den prisklasse. jeg synes bare de fylder alt for meget, så de er ikke med i mine overvejelser mere.

LCD/Plasma, har ikke set nogle i den prisklasse, der lever op til mine forventninger/krav.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 September 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
til 20k ville jeg købe en af de nye panasonic AE projektorer, fx AE900, eller vente på 1100'eren, som vidst skulle blive ret god..

+ en tvtuner, evt en scaler, og så lige sørge for at kunne mørklægge stuen..

Billedrørs tv fåes der bestemt også nogle rigtig gode af i den prisklasse. jeg synes bare de fylder alt for meget, så de er ikke med i mine overvejelser mere.

LCD/Plasma, har ikke set nogle i den prisklasse, der lever op til mine forventninger/krav.

Næææh, jeg har heller aldrig været glad for det LCD/Plasma halløj.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 September 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Hvis man ikke svarer projektor - forudsat at det er til decideret hjemmebio-brug, hvor mørklægning alligevel er et krav for at skabe den rigtige stemning - så har man ganske enkelt ikke set en ordentlig opstilling.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 December 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Jeg kan bekræfte at man fortryder købet ret hurtigt, uanset hvor gode specs er på TV'et, hvis det i daglig brug er noget skod (Otto's signature er ret beskrivende faktisk).

Jeg købte en udgående 42" plasma model af anerkendt mærke for omkring 1,5 år siden og jeg har fortrudt lige siden men har ikke råd til at dumpe det og købe et nyt . Billedet og TV'et i sig selv  (det ser godt ud på væggen - slukket - i sort højglans) ser kanon ud det meste af tiden, men de 1-2% af tiden, hvor begrænsningen i billedkvaliteten viser sig tydeligst ærgrer man sig, og det sker adskillige gange i løbet af en aftens "kiggeri" - det er ikke det værd.

rockforlife, du skal være velkommen til at kigge forbi en dag og se hvad jeg mener med den dårlige kvalitet, så har du lidt konkret input til hvad du også skal kigge efter i valget. Jeg bor kun ca. 20 minutters kørsel fra dig...

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 December 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

greve skrev:
rockforlife skrev:

Jeg kan bekræfte at man fortryder købet ret hurtigt, uanset hvor gode specs er på TV'et, hvis det i daglig brug er noget skod (Otto's signature er ret beskrivende faktisk).

Jeg købte en udgående 42" plasma model af anerkendt mærke for omkring 1,5 år siden og jeg har fortrudt lige siden men har ikke råd til at dumpe det og købe et nyt . Billedet og TV'et i sig selv  (det ser godt ud på væggen - slukket - i sort højglans) ser kanon ud det meste af tiden, men de 1-2% af tiden, hvor begrænsningen i billedkvaliteten viser sig tydeligst ærgrer man sig, og det sker adskillige gange i løbet af en aftens "kiggeri" - det er ikke det værd.

rockforlife, du skal være velkommen til at kigge forbi en dag og se hvad jeg mener med den dårlige kvalitet, så har du lidt konkret input til hvad du også skal kigge efter i valget. Jeg bor kun ca. 20 minutters kørsel fra dig...

Takker for tilbudet. Heldigvis tror jeg det varer lang tid, før noget fladt TV, hænger på min væg. Når jeg får råd, køber jeg sgu et gammeldags widescreen 32"

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 27 December 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Kommer an på hvad man skal bruge det til synes jeg. er det udlukkende film, så er det projekter, men det ville jeg aldrig selv invisterere i, da jeg mener man så er "låst". En LCD eller plasma ville være det perfekte imo.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 December 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

til almindelig tv kiggeri er det vel svært at slå et billedrørs tv - men hvis man vil have en skærm på 32" eller mere så har billedrørs tv jo en fysisk størrelse der minder om en campingvogn  

Det er så her lcd/plasma har sin berettigelse i min verden - det er ikke holdbart med en projektorløsning til det daglige tv kiggeri pga besværet med mørklægning osv 

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

MiNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige tilslutte mig gruppen af folk som ønsker at LCD/Plasma kommer på niveau med de bedste billedrør, så vi slipper for disse diskutioner og jeg kan få udskiftet min ca 10 år gamle 29" sony kasse (som stadig banker stort set alt i butikkerne). Utroligt nok. Ok, det kostede vist 13.000 dengang, men aligevel.
Til top Vis MiNo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiNo

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Nu varer det jo ikke så længe, før der kommer flade billedrørs-fjernsyn. Nuvel, de bliver sikkert temmelig dyre, men det ville da være et oplagt alternativ til lcd/plasma.

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Teknologien hedder i øvrigt SED og er beskrevet her:

http://www.pcauthority.com.au/feature.aspx?CIaFID=1428&C IPseq=1

Det lyder virkelig lovende - spørgsmålet er bare, hvad de kommer til at koste

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Hvis man ikke svarer projektor - forudsat at det er til decideret hjemmebio-brug, hvor mørklægning alligevel er et krav for at skabe den rigtige stemning - så har man ganske enkelt ikke set en ordentlig opstilling.

Jeg kan kun give dig ret. Der er da heller ikke meget bio over en lille 42" skærm.

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har "kun" en LCD skærm. Men den en rigtig bio stemning kommer kun med en projektor.

Farveller igen.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hvis man vil have en rigtig hjemmebiograf, kommer man ikke udenom en projektor. Problemet er så, at den ikke er særligt egnet som TV - bl.a. fordi den kræver komplet mørklægning, og pæren har kort levetid (og er dyr). En anden hindring er, at en projektor har en blæser, der giver en del støj (varierer mellem modellerne - men alle genererer uønsket støj).

For de fleste er det derfor ikke et spørgsmål om bedst muligt billede - men at finde det bedste kompromis. For mig var det 46" LCD.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Radiomagasinet
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 22 September 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Hvis man vil have en rigtig hjemmebiograf, kommer man ikke udenom en projektor. Problemet er så, at den ikke er særligt egnet som TV - bl.a. fordi den kræver komplet mørklægning, og pæren har kort levetid (og er dyr). En anden hindring er, at en projektor har en blæser, der giver en del støj (varierer mellem modellerne - men alle genererer uønsket støj).

For de fleste er det derfor ikke et spørgsmål om bedst muligt billede - men at finde det bedste kompromis. For mig var det 46" LCD.

Måske et 55" Ægte 1080 HD-TV fra sony

Til top Vis Radiomagasinet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Radiomagasinet Besøg Radiomagasinet's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes