Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 22:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Helicon 400 eller dls r55 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Dali helicon eller dls r55
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
88 [76,52%]
27 [23,48%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Dette er et vidergående emne fra emnet dls r55 eller r66. Jeg vil gerne vide hvad i synes Er ikke i tvivl om helicon vinder, men poll'en er da sjov. Jeg stemte r55 da det er miiin og den er deeejliii'
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Helicon 400 hvis du har en solid amp, ellers bliver den let en svampet affære . DLS'en er lidt mere "let til bens" om man vil

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Helicon 400 er i hvert fald pænere, men langt fra afgørenden bedre. På nogen punkter, fx opløsningen i diskanten, er den foran.

Til gengæld mener jeg ikke at den spiller ligeså harmonisk som DLS R55. Fx er bassen faktisk ikke ret god... Ret upræcis og til tider direkte buldrende. R55 har fast og præcis bas til alle tider!

Perspektivmæssigt er H400 også bedre end R55 må jeg indrømme. Men i sidste ende kommer det an på hvad man vil have, for de er ret forskellige. R55 er meget tør og neutral i lyden med en lille knivspids varm lyd og en lille bitte smule rund diskant. H400 er mere varm og tenderende til en glat lyd.

H400 er ikke en dårlig højttaler, men jeg mener at R55 er langt mere korrekt uden at blive kedelig eller udetlajeret ift. H400.

Jeg tage rustninger på og afventer stening!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Ved ikke en skid om det, men vil gerne kaste med sten! :D Sorry, off topic!

Da jeg har et problem med Dali sådan helt generelt har jeg stemt på 55'eren.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Jaja, man må jo gerne kaste med sten så længe man ikke bor bag en glasskærm... eller....

Ellers kan jeg jo kun sige at det indtil videre viser lidt mod at hele 4 ud af 18 stemmer er faldet til en lille, undseelig højttalers fordel som endda kun koster 5000 mod en der står til 28000!

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Helicon 400 hvis du har en solid amp, ellers bliver den let en svampet affære . DLS'en er lidt mere "let til bens" om man vil

godt punkt.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

Jaja, man må jo gerne kaste med sten så længe man ikke bor bag en glasskærm... eller....

Ellers kan jeg jo kun sige at det indtil videre viser lidt mod at hele 4 ud af 18 stemmer er faldet til en lille, undseelig højttalers fordel som endda kun koster 5000 mod en der står til 28000!

ja, egentlig er det en helt urimelig sammenligning  

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl, Helicon 400, klasser bedre end DLS R55, som bare er kedelig at høre på.. I øvrigt også meget mere lækker finish, i mod R55'erens enten ret kedelige/grimme vinyl, eller dårlige finér, synes at have set meget dårlige samlinger på R55..

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Jeg kan finde mere end fire der har købt R55 i direkte konkurrence med højttalere i dén prisklasse... Prisen alene er ikke en indikator for om højttaleren spiller sådan som man gerne vil have den til.

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Satanion skrev:
Dette er et vidergående emne fra emnet dls r55 eller r66. Jeg vil gerne vide hvad i synes Er ikke i tvivl om helicon vinder, men poll'en er da sjov. Jeg stemte r55 da det er miiin og den er deeejliii'

Du kunne bare ikke lade være hva

Ja du må selv gætte hvad jeg har stemt på, men stemt det har jeg sku!

Yderligere kommentar er vist ikke nødvendig!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Til gengæld mener jeg ikke at den spiller ligeså harmonisk som DLS R55. Fx er bassen faktisk ikke ret god... Ret upræcis og til tider direkte buldrende. R55 har fast og præcis bas til alle tider!

Helicon'en er en temmelig volumminiøs højttaler, men upræcis bas vil jeg ikke mene den har. Det afhænger igen af dit lytterum, har haft både gode og dårlige oplevelser, med den del af 400'eren!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

har selv hørt den for meget lang tid siden, men godt lyder den, ingen tvivl om det

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
Mastervol skrev:

Helicon'en er en temmelig volumminiøs højttaler, men upræcis bas vil jeg ikke mene den har. Det afhænger igen af dit lytterum, har haft både gode og dårlige oplevelser, med den del af 400'eren!

Jeg vil faktisk påstå at det er en fejl i kabinettet som gør at den bliver "Voluminiøs" at lytte til. Det er simpelthen ikke afstivet godt nok og det har jeg endda en kabinetkonstruktør/medarbejder i HFK's ord på!

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Red King skrev:
Mastervol skrev:

Jeg vil faktisk påstå at det er en fejl i kabinettet som gør at den bliver "Voluminiøs" at lytte til. Det er simpelthen ikke afstivet godt nok og det har jeg endda en kabinetkonstruktør/medarbejder i HFK's ord på!

Jeg har så tilgode at høre R55 spille bas, det har jeg ikke hørt endnu selv på et sæt MF med solide 200W. Men jeg vil give dig ret i, at H400 er en lidt småsvampet affære selv med en halvstærk amp. Man kan vel sige, at R55 mangler lidt i bunden uanset hvor heftig en amp der spændes for og H400 svamper mere og mere jo dårligere en amp der spændes for - så har vi vist ikke sagt for meget . Begge er, i deres repsektive prisklasser, særdeles fornuftige speakers men de er næsten lydmæssige modpoler

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Mastervol skrev:
Red King skrev:
Mastervol skrev:

Jeg har så tilgode at høre R55 spille bas, det har jeg ikke hørt endnu selv på et sæt MF med solide 200W. Men jeg vil give dig ret i, at H400 er en lidt småsvampet affære selv med en halvstærk amp. Man kan vel sige, at R55 mangler lidt i bunden uanset hvor heftig en amp der spændes for og H400 svamper mere og mere jo dårligere en amp der spændes for - så har vi vist ikke sagt for meget . Begge er, i deres repsektive prisklasser, særdeles fornuftige speakers men de er næsten lydmæssige modpoler

Tjah... Hvis du har hørt R55 nede i Tape Connection, så har du ret ift. bas. Der spiller de bare ikke ret meget bas placeret korrekt, men den der er der, er til gengæld fast og præcis! Men hjemme hos mig, har de ikke noget problem med at få de dybe toner ud. Faktisk er der for meget bas...  Så er det er nok et opstillingsproblem.

Men du har da ret i at de er meget forskellige, dog ikke modpoler synes jeg.  

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Ja, det var hos TC i Århus jeg hørte dem - men i samme rum har jeg hørt en del andre speakers spille god og dyb bas. Og så har jeg hørt dem en enkelt gang på en messe og her lød de også fisede og tynde deraf konkluderende at de er en tynd kop the . Men jeg må jo være rendt ind i et par uheldige opstillinger hvis de spiller bas hos dig  

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Af indlysende årsager stemmer jeg på Helicon 400 - endda helt uden nogensinde at have hørt DLS'erne!

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 14 Marts 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:

Af indlysende årsager stemmer jeg på Helicon 400 - endda helt uden nogensinde at have hørt DLS'erne!

den var også sat til at vinde - men læg endelig mærke til at der faktisk er "mange" der har stemt r55, det trøster mig en del at vide jeg har valgt en ht'er der faktisk er så god at nogen mener den er bedre end helicon 400 som er en fremragende højttaler

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 April 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har DLS R66 - dem er jeg super glade for. Spiller dejligt og med god bund og top. Har godt læst at mange mener at R55 er bedre, mennnnn det syntes jeg ikke. Det er nok smag og behag

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 April 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Forskellen er jo enkelt, Dali har jo aldrig lavet højtalere fordi den skal bruges til at spille musik med derfor kan deres højtalere ikke spille musik. DLS R55 derimod er lavet og evauleret med musik derfor magter den rent faktisk at spille musik. Den lille DLS R55 gør bare så mange ting rigtigt eller omvendt den gør ikke ret mange ting forkert selvom man sagtens kan finde højtalere der gør det bedre men så bliver de også markant dyere og her er DALI ikke en af mærkerne.

Musik kan altså ikke måles det skal lyttes og forstås derfor vil en DLS R55 altid vinde over en Dali højtaler og ja også Megaline højtaleren.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes